کد خبر: ۱۴۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۲۷ تير ۱۳۹۹
یادداشت وارده؛

نکات عبرت آموز قطعنامه 598

برگ های تاریخی و اسناد ملی به وضوح به ما نشان می دهد و یادآورمان می شود که هر جا مسئولین کشور و قوای سه گانه وکارشناسان مربوطه بر قدرت لایزال الهی وظرفیت های خالصانه فرزندان ایران اسلامی در کنار تخصص ها وامکانات نظر دادند و موضع گرفتند وعمل کردند ؛یقینا به گواه تاریخ ما پیروز بوده ایم وهر گاه صرفا نگاه های مادی گرایانه و چشم دوختن به مجامع وترس از آنها به میان آمد قطعا نتایج خوبی برای ما حاصل نخواهد شد
  پایگاه خبری تحلیلی شیرازه:  امروز 27تیرماه سالروز پذیرش قطعنامه 598سازمان ملل درسال 67 می باشد. هر چند عده ای بر آن شدند که از آن به عنوان سند افتخار خود نام ببرند اما واقعیت تلخ پذیرش قطعنامه چیز دیگری است که امام از آن تعبیر به جام زهر نمودند.

نکات عبرت آموز قطعنامه 598

آری متاسفانه همین نگاههای لیبرالی و اشرافی، صرفاً با تکیه بر عقل مادی ودنیوی خود که در اصل کپی برداری دقیق از تفکرات غربی و مادی گرایانه تئوری پردازانی  است که نتیجه آن را امروز در قالب تبعیض نژادی واعتراضات روزانه مردم این کشورها به وضوح در کف خیابانهایشان مشاهده می کنیم، تا امروز جام های زهر فراوانی را به کام این ملت قهرمان وشهید پرور تحمیل نموده اند که نتنها افتخاری در برنداشته بلکه سالها ما را به عقب برگردانده اند و گرفتاری های فراوان معیشتی و... را همین به اصطلاح فتح الفتوحات پوشالی برای ما به ارمغان آورده اند.

 یک نمونه بارز حقیقت قطعنامه را رهبر معظم انقلاب  در 14 خرداد سال 75در مراسم ارتحال امام راحل چنین مطرح می فرمایند : " قطعنامه را هم که امام قبول کرد، به خاطر این فشارها نبود. قبول قطعنامه از طرف امام، به خاطر فهرست مشکلاتی بود که مسؤولین آن روزِ امورِ اقتصادی کشورْ مقابلِ روىِ او گذاشتند و نشان دادند که کشور نمی کِشد و نمیتواند جنگ را با این همه هزینه، ادامه دهد. امام مجبور شد و قطعنامه را پذیرفت".

البته ناگفته نماند در کنار همه این تلخی های فراموش نشده،در برهه های دیگری که با تاکید بر خداباوری و تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی به میدان های مختلف کارزار وارد شدیم نصرت الهی را به وضوح دیدیم و طعم شیرین آنرا به خوبی حس کردیم.اتفاقا در همین روزهای اواخر تیرماه 98 بود که نفتکش بریتانیای کبیر این انگلیس خبیث را با اقتدار تمام نیروهای داخلی، در  تلافی حرکت ناعادلانه آنها، با  فضاحت تمام در تنگه هرمز توقیف کردیم واین روباه پیر هیچ غلطی جز التماس و تن دادن وتعظیم در برابر قدرت فرزندان ایران اسلامی از دستش بر نیامد. 

پس یادمان باشد و حقایق روشن و واضح تاریخی را فراموش نکنیم  تا  عده ای خاص، قطعنامه وامثالهم را به عنوان فتح الفتوح در کارنامه عملکرد خود به عنوان سند افتخارشان ثبت نکنند!!
 و از کنار اقیانوسی از فتح الفتوحات واقعی و حقیقی به سادگی عبور ننمایند. قطعنامه 598 قطعا نکاتی در بردارد که نیاز است در اذهان ما هر ساله یادآوری شود.
چند نکته پایانی در مورد این قطعنامه:
1-ولی فیقه در زمامداری امت اسلام قطعا به نظرات مسئولین ذیربط وکارشناسان حوزه های مختلف اهمیت وارزش قائل هست، که این دقیقا نقطه مقابل نظامات دیکتاتوری هست که در مقوله زمامداری ولایت فیقه اهمیت ندادن به شور جمعی اصلا هیچ جایگاهی ندارد.
2-امام هیچ گاه از مبارزه با استکبار نه خسته شد ونه ترسید  ونه از هشت سال جنگ تحمیلی پیشیمان شد که تمام این مطالب تا آخرین روزهای حیات ایشان ثبت وضبط گردیده و برهمگان واضح ومبرهن است .
"پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود؛ به خاطر هجوم دشمن نبود؛ به خاطر تهدید امریکا نبود؛ به خاطر این نبود که امریکا ممکن است در امر جنگ دخالت کند. چون امریکا، قبل از آن هم در امر جنگ دخالت میکرد. وانگهی؛ اگر همه دنیا در امر جنگ دخالت میکردند، امام رضوان‌اللَّه علیه، کسی نبود که رو برگرداند. بر نمیگشت! آن، یک مسأله داخلی بود؛ مسأله دیگری بود. در تمام عمر ده ساله حیات مبارک امام رضوان اللَّه تعالی علیه، پس از پیروزی انقلاب، یک لحظه اتّفاق نیفتاد که او به خاطر سنگینىِ بارِ تهدیدِ دشمن، در هر بُعدی از ابعاد، دچار تردید شود. این، یعنی همان برخورداری از روحیه حسینی.»مقام معظم رهبری
3- این برگ های تاریخی و اسناد ملی به وضوح به ما نشان می دهد و یادآورمان می شود که هر جا مسئولین کشور و قوای سه گانه وکارشناسان مربوطه بر قدرت لایزال الهی وظرفیت های خالصانه فرزندان ایران اسلامی در کنار تخصص ها وامکانات نظر دادند و موضع گرفتند وعمل کردند ؛یقینا به گواه تاریخ ما پیروز بوده ایم وهر گاه صرفا نگاه های مادی گرایانه  و چشم دوختن به مجامع وترس از آنها  به میان آمد قطعا نتایج خوبی برای ما حاصل نخواهد شد.چون این وعده حق الهی است که "ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم"

 ستاری از گراش فارس
نظرات بینندگان