کد خبر: ۱۴۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۲۸ تير ۱۳۹۹
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

۱۷۶ تالار پذیرایی متخلف در استان فارس تعطیل شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تعطیلی ۱۷۶ تالار پذیرایی برگزار کننده مراسم عروسی در شیراز و شهرستان های استان خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، تجمع‌ های خانوادگی و برگزاری مراسم عروسی و عزاست، گفت: برگزاری مراسم عزا و عروسی باید کنترل شود، چرا که بیشترین خطر در این تجمع ‌ها، متوجه مردم است.

 معاون بهداشت دانشگاه افزود: به‌ دلیل رعایت‌ نکردن فاصله ‌گذاری فیزیکی در چند روز گذشته شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کووید ۱۹ بودیم.

او ضمن بیان اینکه در شرایط فعلی، توجه ویژه به آموزش راهکارهای پیشگیری از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: هم استانی ها بدانند تجمع، عامل اصلی شیوع ویروس است که در این راستا مشارکت آنها امری ضروری است، به طوری که باید پروتکل‌ ها را رعایت کنند و از حضور در مراسم های عزا و عروسی و دورهمی های خانوادگی خودداری کنند.

او گفت: با توجه به شرایط ویروس کرونا و افزایش شیوع این ویروس در استان، ۸۲ تیم گشت ویژه کرونا با مشارکت استانداری فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ادارات، اصناف، سازمان صمت، شهرداری و نیروی انتظامی، در شیراز و شهرستان های استان فارس راه اندازی شده که وظیفه این تیم ها، نظارت و بررسی وضعیت اماکن مختلف، تهیه و توزیع غذا، اماکن عمومی، ادارات و هر مکانی است که امکان دارد مردم برای دریافت خدمت به آنجا مراجعه کنند.

دکتر همتی با بیان اینکه با متخلفانی که به نحوی سلامت مردم را به خطر می اندازند، به طور جدی برخورد می شود، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را به سامانه رایگان ۱۹۰ اطلاع دهند.

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه نیز با تاکید بر اینکه استان فارس در وضعیت هشدار است، گفت: بر اساس محدودیت های اعلام شده در موج دوم بیماری کووید ۱۹، تالارها اجازه فعالیت ندارند و برگزاری مراسم‌ غیرقانونی در تالارها می‌ تواند تهدیدی برای بهداشت عمومی باشد و برابر مقررات با متخلفان برخورد می شود.

مهندس «سیامک شمس» با بیان اینکه  تا کنون ۱۷۶ تالار پذیرایی متخلف تعطیل شده اند، افزود: به دنبال رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و بی ‌توجهی نسبت به وضعیت کرونا در استان،  نظارت بر فعالیت اماکن عمومی نیز تشدید شده است.

او ادامه داد: بازگشایی تالارها، بستگی به وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ دارد و با توجه به روندی که شیوع بیماری دارد و بیشتر مردم آن را به فراموشی سپرده ‌اند، تاریخ و روز مشخصی برای بازگشایی تالارها معین نشده است، همچنین نباید فراموش کنیم که این بیماری هنوز وجود دارد و باید به طور جدی به رعایت تمام دستورالعمل ‌ها و پروتکل ‌های مقابله با ابتلای به کرونا توجه ویژه شود.

رئیس گروه سلامت محیط استان افزود: بازرسان بهداشت محیط شبانه روز در تلاش هستند که محیطی امن برای سلامت مردم فراهم کنند.

او از شهروندان خواست تا با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی، یاریگر تیم های سلامت، در مهار ویروس کرونا شوند.

نظرات بینندگان