کد خبر: ۱۴۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۹

رییس کمیسیون عمران مجلس: تسهیلات حوزه مسکن از سوی بانک‌ها جوابگوی نیاز مردم نیست

رییس «کمیسیون عمران»مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلاتی که در حوزه مسکن از سوی بانک‌ها به مردم ارائه می‌شود تسهیلات ناکافی است و به هیچ وجه جوابگوی نیاز مردم نیست.
 محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به تسهیلات ناکافی بانک‌ها در زمینه خرید مسکن گفت: تسهیلاتی که در حوزه مسکن به مردم ارائه می‌شود تسهیلات ناکافی است و به هیچ وجه جوابگوی نیاز مردم نیست.

وی با بیان اینکه  بیش از ۴ میلیون  واحد مسکونی در کشور کم داریم،تصریح کرد: این درحالی است که تسهیلات بانک‌ها متناسب با نیاز‌های مردم نیست و این امر باعث شده تا به جای اینکه سالیانه ۹۰۰ هزار واحد مسکن بسازیم ۳۰۰ هزار واحد می‌سازیم؛ در این بین ۶۰۰ هزار واحد مسکن کمبود داریم.

رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به طرح مالیات بر خانه‌های خالی، تأکید کرد: بر فرض اینکه این طرح اجرایی شود لذا در صورت اجرا شدن آن عددی کمی در جریان اخذ مالیات در خانه‌های خالی کسب می‌شود که حدود یک میلیون تومان است و این عددی نیست که نقش بازدارندگی داشته باشد.

رضایی‌کوچی اظهارداشت: در حال حاضر گرانی مصالح ساختمانی و قیمت زمین در قیمت تمام شده مسکن تأثیرگذار است، در حال حاضر قیمت زمین بیش از ۸۰ درصد قیمت تمام شده مسکن اثرگذار است.همچنین زمین در کشور ما بسیار گران است و در برخی موارد هم با احتکار زمین در کشور مواجه هستیم.

نظرات بینندگان