کد خبر: ۱۴۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۹

بستری هزار و ۱۶۰ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های فارس/شهروندان نکات بهداشتی را رعایت کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بستری هزار و ۱۶۰ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های فارس خبر داد و بر استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی تاکید کرد.
به گزارش شیرازه، علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در حال حاضر، هزار و ۱۶۰ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز بستری هستند که از این تعداد ۹۱ نفر به علت وخامت شرایط بالینی در بخش‌های مراقبت ویژه تحت مراقبت درمانی خاص قرار دارند.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد ۱۹۳ هزار و ۳۴۹ تست تشخیص این بیماری در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان فارس انجام شده است که تاکنون ۲۵ هزار و ۸۲۶ نفر مثبت شناسایی شده اند.

اکبری افزود: تا امروز و با تلاش مجموعه سلامت استان فارس، ۲۱ هزار و ۶۰۱ نفر از بیمارستان‌ها ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده اند و به عنوان بهبود یافته تلقی می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به فوت ۱۰ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در فارس در ۲۴ ساعت گذشته، تصریح کرد: با این نفرات، تعداد فوتی‌های استان فارس تا امروز به ۳۱۹ نفر افزایش پیدا کرده است.

اکبری گفت: بر اساس اعلام وضعیت قرمز در استان فارس و نیاز تشدید مراقبت‌های کنترلی و اقدامات بهداشتی در سراسر استان، از همه شهروندان تقاضا می‌شود ضمن رعایت توصیه‌های ایمنی و فاصله فیزیکی لازم، استفاده از ماسک از مبداء را فراموش نکنند تا با تلاش مسئولان و کادر بهداشت و درمان و مشارکت مردم بتوانیم این ویروس را شکست بدهیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان