کد خبر: ۱۴۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۳۰ تير ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

انتشار دهنده کليپ جعلي سقوط بالگرد توسط پلیس مرودشت دستگیر شد/ وانت بار با 191 كيلو ترياك در دام پليس "داراب"/ زانو زدن اراذل و اوباش سابقه دار در مقابل پليس/زنداني فراري نيز همدست وي بود كه او هم دستگير شد

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
  به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 
 
كاميون حامل كالاي قاچاق 80 ميلياردي در"كازرون" توقیف شد 
فرمانده انتظامي استان از توقيف يك كاميون و كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش 80  ميليارد ريال در شهرستان "كازرون" خبر داد. 
سردار "رهام‌بخش حبيبي" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامي شهرستان كازرون هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك كاميون حامل بار مظنون و آن را متوقف كردند.
فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه در بازرسي دقيق از اين كاميون، 91 هزار و 800 عدد اره چوب بر و آهن بر و 20 هزار و 300 عدد انواع صفحه برش قاچاق و فاقد مجوز كه به صورت حرفه‌اي جاساري شده بود كشف شد، گفت: برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه، 80  ميليارد ريال برآورد شده است.
سردار "حبيبي" با اشاره به اينكه با توجه به تاريكي هوا راننده متواري و تلاش براي دستگيري وي ادامه دارد، خاطر نشان كرد: شهروندان مي توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

وانت بار با 191 كيلو ترياك در دام پليس "داراب"
فرمانده انتظامی استان از توقیف يك وانت بار و كشف 191 کیلو تریاک در محور "بندرعباس-داراب" خبر داد.
سردار "رهام‌بخش حبيبي" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت : مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند شخصي با يك خودرو وانت بار قصد انتقال مواد مخدر به اين شهرستان را دارد كه موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی ادامه داد: بلافاصله مأموران پلیس به محور "بندرعباس-داراب" اعزام و با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس خودرو حامل مواد مخدر را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.
فرمانده انتظامی استان فارس، گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و در بازرسی از آن، 191 کیلو تریاک کشف و در این رابطه يك قاچاقچي دستگیر شد.
سردار "حبيبي" با اشاره به اينكه متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، تصريح كرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر و دستگیری سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

زانو زدن اراذل و اوباش سابقه دار در مقابل پليس/زنداني فراري نيز همدست وي بود كه او هم دستگير شد
فرمانده انتظامي داراب از دستگيري اراذل و اوباش سابقه دار متواري كه به خودرو پليس حمله كرده بود خبر داد.
سرهنگ "عليرضا نوشاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي حمله فردي ناشناس به خودرو پليس در اين شهرستان، موضوع شناسايي و دستگيري به صورت ويژه در دستور كار پليس قرار گرفت.
وي افزود: ماموران انتظامي اين شهرستان با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند در اين زمينه فردي كه در حين اجراي ماموريت، به خودرو پليس حمله كرده بود در يكي از محلات بافت قديم داراب شناسايي كنند.
سرهنگ "نوشاد" با بيان اينكه ماموران پس از هماهنگي قضائي به محل اختفاء متهم اعزام شدند، گفت: وي از طريق پشت بام منزل با پرتاب چاقو به سمت ماموران، قصد فرار داشت كه با شليك اسلحه پليس زانو زد.
اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه يكي از دوستان متهم كه از زندانيان متواري و تحت تعقيب مراجع قضائي بود نيز در آن مكان دستگير شد، عنوان داشت: متهمين براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.   
فرمانده انتظامي داراب با بيان اينكه امروز اقتدار پليس، توانمندي و اشراف خود را به ديد همگان گذاشته است، گفت: مجرمين بدانند كه پليس در پايداري امنيت و ثبات آن با كسي تعارف ندارد و با آنان به صورت قاطع برخورد خواهد كرد. 
گفتني است در سوابق كيفري متهمين، علاوه بر شرارت، آدم ربايي و سرقت نيز به چشم مي‌خورد.

انتشار دهنده کليپ جعلي سقوط بالگرد توسط پلیس مرودشت دستگیر شد
فرمانده انتظامی "مرودشت" از شناسایی و دستگیری عامل انتشار دهنده کلیپ جعلی و غیر واقعی سقوط بالگرد در اتوبان شيراز به سمت اصفهان خبر داد.
سرهنگ "اسماعیل زراعتیان" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت:  در پي انتشار کليپ جعلي و غير واقعي سقوط بالگرد در اتوبان شيراز به سمت اصفهان در حوزه استحفاظی شهرستان مرودشت در فضاي مجازي در هفته های گذشته و بازتاب گسترده آن در سايت‌هاي خبري و شبکه‌هاي اجتماعي، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به حساسيت موضوع، کارشناسان پليس فتا با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند عامل انتشار را شناسايي و دستگير كنند.
سرهنگ "زراعتیان" افزود: در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد کلیپ منتشر شده مربوط به آتش سوزي کاه و کلش در زمین‌های کشاورزی اطراف اتوبان بوده و توسط کشاورزان براي آماده سازي زمين براي کشت جديد صورت گرفته است.
رئیس پلیس مرودشت با بيان اينكه متهم که راننده خودرو سنگين می باشد انگيزه خود را از اين اقدام، سرگرمي و ناآگاهي عنوان کرد، گفت: وي براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.
سرهنگ "زراعتیان"به شهروندان هشدار داد: از انتشار هرگونه فیلم، عکس و مطالبی که صحت و سقم آن مشخص نیست و باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود، جدا پرهیز کنند.

تعامل سپاه و ناجا پيام آور آسايش و آرامش براي مردم است
فرمانده انتظامي "ممسنی" در نشست صميمي با جمعی از مسئولان سپاه اين شهرستان، گفت: تعامل سپاه و ناجا پيام آور آسايش و آرامش براي مردم است.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمدهاشم قسام" در اين ديدار با اشاره به ضرورت افزايش همگرائي و تعامل و همکاري بين نيروي انتظامي و نيروي مقاومت بسيج در بخش هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي، بر ارتقاء سطح امنيت اجتماعي تاکيد کرد.
وي بر ضرورت مشاركت و همكاري سپاه و نيروي انتظامي تاكيد كرد و افزود: تامين امنيت پايدار در جامعه و ارتقاء حداكثري احساس آرامش و آسايش مردم، با تعامل سازنده سپاه و نيروي انتظامي دست يافتني است.
فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی، تعامل سپاه و نيروي انتظامي را پيام آور آسايش و آرامش مردم دانست و افزود: اين تعامل عرصه را براي فعاليت مجرمان تنگ و احساس امنيت را در جامعه ارتقاء مي‌دهد.
اين مقام انتظامي افزود: امنيت بزرگترين نعمت الهي است که در همه ابعاد فردي، اجتماعي، سياسي، فرهنگي و اقتصادي نياز اصلي جامعه بوده و ايجاد و گسترش آن در كنار تلاش پليس نيازمند مشاركت همگاني است.
در ادامه این ديدار سرهنگ "ساسان مومنی" معاون اداری پشتیبانی ناحیه مقاومت سپاه ممسنی ضمن تشكر از عملکرد مطلوب نیروی انتظامی در حوزه نظم و امنيت ، گفت: بدون شک نيروي انتظامي و سپاه هرگز جدا از هم نبوده و همکاري سازنده و هدفمند براي ارتقاء امنيت و صيانت از دستاوردهاي انقلاب شکوهمند ايران اسلامي لازم و ضروری است و ما در این حوزه دست نیروی انتظامی را به گرمی می فشاریم. 

توقيف موتورسيكلت و كشف بيش از 9 كيلو ترياك
فرمانده انتظامي "گراش" از توقيف يك دستگاه موتورسيكلت و كشف 9 كيلو و 500 گرم ترياك در بازرسي از آن خبر داد.
سرهنگ "محمدجواد اسلامي‌مهر" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: ماموران انتظامي اين شهرستان در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حين گشت زني در حوزه استحفاظي، به يك دستگاه موتورسيكلت مظنون و سريعا وارد عمل شدند. 
وي افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران موفق شدند موتورسيكلت‌ را متوقف و در بازرسي از صندلي آن، 9 كيلو و 500 گرم ترياك كشف كنند.
سرهنگ "اسلامي‌مهر" با بيان اينكه در اين خصوص راكب و ترك نشين دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار پليس قرار دهند.

بي احتياطي حين تعمير لودر حادثه آفريد
فرمانده انتظامي "خرمبيد" از جان باختن فردي حين تعمير لودر در معدن شن و ماسه خبر داد.
سرهنگ "حميد جوكار" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره حادثه منجر به فوت در معدن شن و ماسه، بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.
وي افزود: با حضور و بررسي‌هاي پليس و عوامل امدادي مشخص شد فردي در معدن شن و ماسه به صورت درازکش مشغول تعمیر بوده که ناگهان لودر به علت نقص فني شروع به حرکت و از روی شکم وي عبور كرده است.
سرهنگ "جوكار" با بيان اينكه جسد متوفي تحويل پزشك قانوني شد، از شهروندان خواست هنگام كار، نكات ايمني را رعايت كنند تا وقوع چنين حوادث دلخراشي را شاهد نباشيم.

توقيف پرايد و كشف بيش از 76 كيلو حشيش و  ترياك
فرمانده انتظامي "فسا" از توقيف يك سواري پرايد و كشف 47 كيلو و 500 گرم حشيش و 29 كيلو ترياك در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "فرج رستمي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حين كنترل محورهاي مواصلاتي به يك سواري پرايد مظنون و آن را متوقف كردند.
وي افزود: ماموران در بازرسي از اين خودرو، 47 كيلو و 500 گرم حشيش و 29 كيلو ترياك كه به طرز ماهرانه اي در قسمت‌هاي مختلف جاسازي شده بود كشف كردند.
سرهنگ "رستمي" تصريح كرد: در اين رابطه 2 نفر قاچاقچي مواد مخدر دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.

اعتراف سارق به 20 فقره سرقت قطعات خودرو 
رئیس پلیس آگاهی استان از اعتراف سارق به 20 فقره سرقت قطعات خودرو در شيراز خبر داد.
سرهنگ "کاووس حبیبی" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو در شهرستان شيراز، شناسايي و دستگيري سارق به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.
وي افزود: كارآگاهان پليس آگاهي استان با اقدامات فني و تخصصي و گشت زني‌هاي محسوس و نامحسوس، موفق شدند در اين زمينه يك سارق حرفه‌‎‌اي و سابقه دار را شناسايي و آن را در مخفيگاهش دستگير كنند.
سرهنگ "حبیبی" با بيان اينكه  متهم در بازجویی اوليه به 20 فقره سرقت قطعات خودرو در شیراز اعتراف کرد، گفت: اين سارق حرفه‌‎اي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.
اين مقام انتظامي به مردم هشدار داد از پارک كردن خودرو در مکان‌های خلوت و کم تردد خودداري كنند و حتي الامكان وسایل و اشیاء گران قیمت در آن نگه داري نكنيد. 
 

برچسب ها: حوادث ، حادثه ، اخبار فارس
نظرات بینندگان