کد خبر: ۱۴۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۲ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
به صورت رسمی اعلام شد؛

بارندگی، زلزله خفیف و اجرای پروژه عمرانی؛ عوامل اصلی رانش زمین و ریزش کوه در منصورآباد شیراز

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری فارس گفت: کمیته فنی، علت رانش زمین و ریزش کوه در محله منصورآباد شیراز را سه عامل بارندگی شدید، زلزله خفیف و اجرای پروژه عمرانی و دست‌کاری انجام‌شده در طبیعت است.
امیرحسین جمشیدی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری فارس گفت: کمیته فنی، علت رانش زمین و ریزش کوه در محله منصورآباد شیراز را سه عامل بارندگی شدید، زلزله خفیف و اجرای پروژه عمرانی و دست‌کاری انجام‌شده در طبیعت است.

وی در زمینه راهکار‌های ایمن‌سازی محل وقوع حادثه رانش کوه افزود: با توجه به اینکه در ضلع غربی منصورآباد یک دره وجود دارد بیشتر بحث سبک‌سازی مطرح است که اگر امکان داشته باشد از بالادست سبک‌سازی کنند و در درون این دره که در مجاورت آن قرار دارد، بریزند.
بارندگی شدید، زلزله خفیف و اجرای پروژه عمرانی و دست‌کاری انجام‌شده در طبیعت
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری فارس بیان کرد: ممکن است این دره آبراه باشد که در این زمینه قرار شده تا ۲ روز آینده از آب منطقه‌ای استعلام صورت گیرد تا مشخص شود وضعیت حوزه آبخیزداری آن چگونه است و اگر با بررسی‌های انجام‌شده، مشکلی در زمینه سیل و روان آب‌ها وجود نداشته باشد یکی از راهکار‌های ارائه‌شده این است که از بالادست سبک‌سازی و به دره ضلع غربی ریخته شود.

جمشیدی ادامه داد: قرار شد مطالعات قطعی در زمینه ایمن‌سازی منازل مسکونی از سوی مشاور انجام شود و آن قسمت کوه که امکان ریزش دارد و در مجاورت خانه‌ها است، دیوار حائلی در کوهپایه ساخته شود.

وی گفت: اهالی منصورآباد که در حال حاضر منازل خود را ترک کرده‌اند و در هتل مستقر هستند همچنان باید در هتل باشند، در هفته جاری در زمینه اسکان اهالی تعیین تکلیف می‌کنیم.
بارندگی شدید، زلزله خفیف و اجرای پروژه عمرانی و دست‌کاری انجام‌شده در طبیعت
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری فارس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کوه حرکتی نداشته است.

بنابراین گزارش، شامگاه چهارشنبه ۲۵ تیرماه ۹۹ رانش زمین و ریزش کوه در محله منصورآباد شیراز رخ داد که مسئولان اعلام کردند در اولین اقدام ۴۰ منزل مسکونی را که احتمال بروز خطر برای آن وجود داشت از سکنه خالی کردند.

نظرات بینندگان