کد خبر: ۱۴۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
در یکصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر شیراز مصوب شد؛

لایحه دو فوریتی اعطای مجوز به شهرداری در فروش اوراق مشارکت/ تعطیلی شورای اسلامی شهر شیراز از تاریخ ۱۹ تا ۲۷ مرداد ماه جاری

یکصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تصویب دو لایحه دو فوریتی اعطای مجوز به شهرداری در فروش اوراق مشارکت و بررسی تعیین زمان برگزاری انتخابات سال چهارم هیأت رییسه شورای پنجم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، طرح دوفوریتی برگزاری انتخابات سال چهارم هیأت رییسه شورا، انتخاب اعضای کمیسیون‌ها، ناظرین شورا و تعطیلات شورا در یکصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز مطرح و بررسی شد.
براساس آن انتخاب هیأت رییسه و اعضای کمیسیون‌ها، ناظرین مناطق، سازمان‌های شهرداری و خارج از شهرداری برای سال چهارم شورای پنجم شهر شیراز روز چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه برگزار می‌شود.
همچنین به استناد ماده ۲۳ آیین نامه اجرایی، شورای اسلامی شهر شیراز از تاریخ ۱۹ تا ۲۷ مرداد ماه جاری تعطیل خواهد بود.
در ادامه جلسه لایحه دوفوریتی شهرداری، درباره اعطای مجوز به این مجموعه درخصوص انعقاد قرارداد تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی ۲ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت خرید اتوبوس با شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان بررسی و به تصویب اعضا رسید.
اعضای شورای پنجم با این شرط که نرخ کارمزد پذیره نویسی ۲ درصد ارزش اسمی اوراق منتشره بوده، نرخ کارمزد بازارگردانی سالانه ۲ درصد ارزش اسمی اوراق منتشره محاسبه شود و همچنین تنخواه بازارگردانی ۱۰ درصد ارزش اسمی اوراق منتشره باشد و تا پایان دوره اوراق مشارکت نزد بازارگردان بوده و پس از تسویه مبلغ اوراق مشارکت به شهرداری مسترد شود، لایحه را به تصویب رساندند.
لایحه دوفوریتی اعطای مجوز به شهرداری درخصوص انعقاد قرارداد تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی ۳ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت قطارشهری سال ۹۸ جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز تکمیل و توسعه خطوط ۱ ،۲ و توسعه غربی خط یک قطارشهری با شرکت تأمین سرمایه بانک ملت دیگر مصوبه این جلسه بود که با شروطی مشابه لایحه قبل به تصویب رسید.
در ادامه جلسه لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درباره اعطای مجوز به این مجموعه بابت خرید یک روزه ۲ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت مربوط به اجرای طرح توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شیراز مطرح شد که علاوه بر تصویب دوفوریت لایحه مذکور به شهرداری اجازه داده شد نسبت به خرید اوراق مشارکت و انتقال به شرکت تأمین سرمایه لوتوس و اخذ وجه مذکور اقدام کند.
طرح كميسيون تلفيق شورا مبنی بر اصلاح بند يك الحاقي مصوبه تعيين تكليف حقوق غارسين و مالكين محور كوهسار مهدي (عج) در محدوده پروژه شهيد سپهبد قاسم سليماني، دیگر دستور کار این جلسه بود که با رای موافق اعضا به تصویب رسید.
بر این اساس شهرداری مکلف شد توافقنامه لازم را با هر دو طرف غارس و مالک تنظیم کرده و ۶۰ درصد از کل غرامت را بعد از انعقاد توافقنامه به عنوان پیش پرداخت در قالب اوراق به غارسین و مالکین پرداخت کرده و ۴۰ درصد مابقی غرامت نیز پس از توافق طرفین یا ارائه آراء مرجع قضایی و سایر مستندات قانونی از سوی ذینفعان پرداخت شود.
در ادامه جلسه نامه فرمانداری شیراز درخصوص ايراد وارده به مصوبه «طرح يك فوريتي راهكارهاي اجراي بند ۵ ماده ۸۰ قانون شوراها» مطرح و مقرر شد موضوع جهت بررسی و اظهارنظر به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا ارجاع شود. 
طرح كميسيون تلفيق شورا در خصوص برگزاری جشنواره تجارب موفق کارکنان و مدیران شهرداری شیراز شامل مقدمه، اهداف جشنواره و ۹ ماده در ۱۰ صفحه نیز در این جلسه مطرح و با کسب آراء موافق از سوی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید به این ترتیب شهرداری مکلف شد مطابق با طرح مذکور نسبت به برگزاری جشنواره و ارائه گزارش هفتگی منظم به شورا اقدام کند.
لایحه  شهرداری شیراز درباره سرمایه‌گذاری وجوه مازاد شهرداری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای ضامن نقد شوندگی، در بخش دیگری از یکصد و چهل و دومین جلسه علنی بررسی و در شرایطی تصویب شد که به شهرداری شیراز اجازه داده شد وجوه مازاد خود را در صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای ضامن نقد شوندگی برای مدت یک سال سرمایه‌گذاری کند. 
طرح ارسالی از سوی کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص مدیریت و انتشار آزاد داده‌های شهری دستور کار پایانی این جلسه بود که رای موافق اعضا را کسب کرد.
بر این اساس شهرداری مکلف شد پس از ابلاغ این مصوبه، لایحه دستورالعمل مدیریت و انتشار آزاد داده‌های شهری را ظرف مدت یک ماه تدوین و به شورا ارائه کند./

پایان خبر/
نظرات بینندگان