کد خبر: ۱۴۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
فرماندار پاسارگاد:

مسئولانی که در ساعات غیراداری از خودرو دولتی استفاده شخصی کنند، خودرو توسط نیروی انتظامی متوقف و به پارکینگ منتقل می شود

فرماندارپاسارگاد گفت: تمامی دستگاهها تلاش کنند تا تسهیلات کرونایی اختصاص داده شده به شهرستان جذب شود. با کارفرمایانی که افاغنه غیرمجاز رابه کارگرفته باشندبرخورد قانونی صورت می گیرد.
به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، به مناسبت سالروز برگزاری و اقامه اولین نماز جمعه در کشور جلسه شورای اداری شهرستان پاسارگاد به ریاست صادق فلاحی فرماندار و با حضور ائمه جمعه سعادت شهر و بخش پاسارگاد و تمامی روئسای ادارات و ارگانهای این شهرستان بارعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی در سالن اجتماعات کانون شهید فهمیده سعادت شهر برگزار شد.
مسئولانی که در ساعات غیراداری از خودرو اداره استفاده شخصی کنند توسط نیروی انتظامی خودرو متوقف و به پارکینگ منتقل می شود
 در این جلسه حجت الاسلام عزیزی امام جمعه سعادت شهر ضمن تبریک سالروز اولین اقامه نماز درکشور به مسئله معیشت مردم در وضعیت کرونایی اشاره کرد و گفت: در این وضعیت فعلی دلهای تمام اقشار جامعه سست است، ایمانها ایمان زمان انقلاب نیست. اما مقام معظم رهبری فرمودند نمازجمعه محلی است که دلهارا محکم و ایمانها را قوی می کند .اما حقیقتاً وضعیت معیشتی مردم دراین واوضاع کرونایی وضعیت رضایت بخشی نیست وکرونا حال مردم را گرفته است. لذا ما مخالف برگزاری مراسم عروسیها نیستیم اما بایستی دروضعیت خطرناک فعلی مردم رعایت کنند وماهم طبق قانون باید عمل کنیم تا وضعیت از این بدتر نشود.وی ضمن تقدیر از مدیرانی که درنمازجمعه حضور پیدا می کنند گفت: حضور مسئولین درنماز جمعه موجب می شود که هم مردم مسئولین را بشناسند وهم گرهی از مشکلات آنان حل شود.

درادامه جلسه حجت الاسلام پردل امام جمعه بخش پاسارگاد از مسئولین درخواست کرد در هر ماه یکبار در نماز جمعه بخش پاسارگاد حضور یابند چراکه حضور مسئولین در جمعه وجماعات موجب دلگرمی مردم می شود و موجب اتحاد تمامی احاد و اقشارمختلف مردم درکل شهرستان می شود .وی بابیان اینکه امروز جیب مردم خالی است فقر که بیاید ایمان می رود گفت: بیایید با حضور خودمان در بین مردم قوت قلبی برای آنان باشیم.

دراین جلسه فلاحی فرماندار پاسارگاد طی سخنانی ضمن تبریک سالروز اقامه نماز جمعه وهمچنین  هفته فنی وحرفه ای به بیان مسئله اشتغال ورفع مشکلات شهرستان باتمام توان اشاره کرد وگفت:یکی از اولویتهای ما بحث اشتغال وسرمایه گذاری است که با جذب سرمایه گذار وایجاد اشتغال در شهرستان قطعاً کاهش آسیب های اجتماعی را نیز خواهیم داشت. 
فرماندار پاسارگاد گفت: در سال گذشته نزدیک به 750 شغل براساس سامانه اشتغال رصد ایجاد شد.
فرماندار پاسارگاد افزود امسال را ما هدف گذاری کردیم برای ایجاد هزار شغل این کار بزرگی است وسخت است  اما شدنی است .
فرماندار پاسارگاد بابیان اینکه برای ایجاد هزار شغل باید گامهای بلندی هم برداشته شودونگاهها هم کلان باشد گفت: باید کارگروه تولید هرهفته تشکیل وموانع را از پیش پای سرمایه گزاران بردارد.
وی افزود: در حوزه شهرستان از 39 سرمایه گذار بیشتر آنها مراحل اداری را طی کردند وبخشی از انها آماده شروع بکار هستند. 
وی از راه اندازی کارخانه آسفالت، کلنگ زنی و آغاز به کار گلخانه 10 هکتاری در شهرستان نیز خبرداد.

فرماندار پاسارگاد به مسئله افاغنه غیرمجاز در شهرستان اشاره کرد و گفت :هم نیروی انتظامی و هم اداره کار شهرستان وشورای نظارتی لازم است  برخورد جدی با اتباع وافاغنه غیرمجازدر شهرستان داشته باشند و بایستی اداره کار اگر دید که کارگاهی، کارخانه ای ویا درهرجایی از افاغنه غیرمجاز استفاده کرده اند باید برخورد کنند.
وی تاکید کرد: هیچ دستگاه دولتی اجازه استفاده از اتباع بیگانه را ندارندچرا که کار برای نیروهای ایرانی محدود می شود  در بحث گلخانه هاوزمینهای زراعتی جهاد کشاورزی مکلف است که کنترل کند وما اجازه نمی دهیم که در کارگاهی وجایی نیروی بیگانه مشغول بکار باشد ویک تهدیدی هم برای شهرستان باشد

فرماندار پاسارگاد با اشاره به مطالبی که فرمانده انتظامی شهرستان در خصوص سربازان غائب و همچنین بعضی سرقتها اشاره کردند گفت: ما در شهرستان پاسارگاد 400 نفر سرباز غائب داریم وروئسای ادارات این مسئله را به عنوان یک تکلیف اداری درنظر داشته باشند وطبق ماده 58وبه استناد ماده 63 قانون به سربازان غائب هیچ خدماتی داده نخواهد شدفقط در بحث تسهیلات وام ازدواج منعی نیست.

وی دربحث سرقتها گفت: الحمدالله نیروی انتظامی با قدرت تمام با سارقین برخورد وآنها را دستگیر وبه مراجع قضایی تحویل می دهند اما برای ما پذیرفتنی نیست که ازادرات ماسرقتی صورت گیرد. لازم است تمامی اداره ها نسبت به مراقبت ومحافظت از اموال اداره نهایت تلاش را داشته باشندنصب دوربین ، حضور نگهبان همه اینها می تواند در کاهش سرقتها موثر باشدوازاداره ای پذیرفتنی نیست که خدای ناکرده سرقتی از اداره ای صورت گیرد.

فرماندار پاسارگادبه مسئله استفاده از خودروهای پلاک قرمز در وقت غیراداری اشاره کرد و گفت:به فرمانده نیروی انتظامی درهمینجا اعلام می کنم که بعداز وقت اداریهرخودروپلاک قرمزی در سطح شهردیده شد ویا جلو باشگاه ورزشی بودویا جلو بازار بود پلاک آن را برداریداین اختیارتام به نیروی انتظامی داده می شودوبا رئیس آن اداره هم برخورد می کنیم.

 فلاحی به جذب تسهیلات کرونایی نیز اشاره کردوگفت:  14 میلیاردو 160 میلیون تومان سهم تسهیلات کرونایی است که به شهرستان ما داده شده . بعضی از ردئسای ادارات خوب عمل کردند اما بعضی دیگر به نظ رمی رسدکه دغدغه ندارندودرد نداری ومشکلات کرونا راحس نکردند.وی با بیان اینکه ما در اوضاع وخیم کروناودر مشکلاتی که مردم دارندهمه ما از نظام وبیت المال یک آب باریکه ویک حقوقی را ماهیانه داریم و مایحتاج خانواده را تامین می کنیم خیلی از خانواده ها هستند که برای نان شب محتاجند خیلی از کسبه وبازارهستند که به خاطر کرونامغازه هایشان بسته شدوچکهای آنها برگشت خوردوخیلی مجموعه های دیگری هستند که متضرر شدند در اینجا علاوه بر وظیفه قانونی وظیفه شرعی وانسانی ما هست که به دقت دنبال کنیم وکسانی که می توانند از تسهیلات ارزان قیمت کرونا استفاده کنند، بهره ببرندوحداقل یک باری از مشکلات آنهااز دوششان برداشته شود.

در پایان این جلسه از روئسای ادارات برق و گاز شهرستان آقایان قهاری و ستوده  به خاطر پیگیری در امرگازرسانی وبرق رسانی به گلخانه های همت آباد وگازرسانی به گلخانه 10 هکتاری شهرستان با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد
نظرات بینندگان