کد خبر: ۱۴۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شیراز خبر داد؛

آغاز ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات اجاره مسکن از هفته آینده

عبداللهی از آغاز ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات اجاره مسکن از هفته آینده خبر داد و گفت:پرداخت تسهیلات با سود ۱۳ درصد است که در شهر شیراز با مبلغ ۳۰ میلیون و در شهرهای کوچکتر با مبلغ ۱۵ میلیون تومان پرداخت می شود.

به گزارش شیرازه، محمدمهدی عبداللهی بعد از ظهر امروز 2مرداد در جمع خبرنگاران، از آغاز ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات اجاره مسکن از هفته آینده خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی یکسری بسته های حمایتی را جهت کمک به مستاجرین ارائه داده که یکی از این بسته ها،پرداخت تسهیلات با سود ۱۳ درصد است که در شهر شیراز با مبلغ ۳۰ میلیون و در شهرهای کوچکتر با مبلغ ۱۵ میلیون تومان پرداخت می شود.

عبداللهی با بیان اینکه این تسهیلات شاخص‌هایی دارد که متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه tem.mrud.ir ثبت نام کنند، ابراز داشت: این متقاضیان قبلاً نباید از تسهیلات دولتی در زمینه مسکن استفاده کرده باشند،باید متاهل باشند، از سال 1384به بعد از هیچ گونه امکانات دولتی استفاده نکرده باشند،همچنین اولویت با متقاضیانی است که حقوق ثابت دریافت می‌کنند، دارای 5 نفر عضو خانوار هستند،خانه اولی هایی که مالک نباشند و همچنین سرپرست خانوار و حداقل ۵ سال ساکن شهر مورد تقاضا باشند و مهم تر اینکه دارای قولنامه بنگاهی با کد رهگیری باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تسهیلات به مستأجران داده میشود یا مالکین؟گفت:راهکار این وام در سامانه هنوز تعریف نشده اما این مبلغ به مستاجر پرداخت نمی‌شود بلکه به حساب مالک واریز شده و مستاجر تنها سود آن را ماهیانه به بانک پرداخت کرده و پایان قرارداد به حساب بانک برمی‌گردد.

او همچنین با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار نفوس و مسکن سال 1395 هم اکنون در شهرستان شیراز، بیش از 40 درصد مستاجر وجود دارد، به طرح اقدام ملی مسکن هم اشاره کرد و افزود: در این طرح که از بسته های حمایتی وزارت راه و شهرسازی است حدود ۴۸ هزار و ۳۸۶ واحد جزو برنامه‌های ما بوده که ۲۵ هزار واحد در شهرها و ۲۳ هزار و ۳۸۶  واحد در شهر جدید صدرا در نظر گرفته شده است.

عبداللهی در پایان اضافه کرد: تا کنون در شهرستان شیراز دو مرحله ثبت‌نام داشتیم و در مرحله دوم ۱۱ هزار و ۵۶۷ واحد در دستور کار  داریم که ۲ هزار و۲۹۳ نفر ثبت نام کرده اند./
انتهای پیام/

نظرات بینندگان