کد خبر: ۱۴۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹

با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست فارس محکوم فراری به دام افتاد

ماموران پارک ملی بمو با همکاری یگان حفاظت اداره کل و نیروی انتظامی موفق به کشف و ضبط اسلحه غیرمجاز و ادوات شکار از منزل شکارچیان متخلف شدند.
علی آرندی؛ رئیس پارک ملی بمو، اظهار داشت: در پی گزارش واصله از افراد محلی مبنی بر حضور دو نفراز شکارچیان  (که یکی از آنان از افراد محلی اطراف  پارک بود) ماموران پارک با هوشیاری کامل این افراد را ردیابی کرده و در شامگاه  ٣٠ تیرماه  با دقت آنان را زیر نظر گرفتند. 
وی افزود:محیط بانان  همیشه آماده این پارک بادقت زیاد مناطق حساس پارک را رصد کردند.و در عصر آن روز با شنیدن صدای تیر از نیت شوم شکارچیان اطمینان حاصل کردند. 
رئیس پارک ملی بمو در ادامه گفت: ماموران که رد متخلفان را تا محل سکونت آنان دنبال کرده بودند  به سرعت با همکاری نیروهای یگان و حراست اداره کل و  هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی و حکم قضایی در اطراف منطقه سکونت کمین کردند و با مشاهده متخلفان اسلحه به دست، ازمنزل آنان بازرسی بعمل آمد.

آرندی افزود: از منزل متخلفین مذکور یک قبضه اسلحه ژ۳خور دوربین دار، یک قبضه اسلحه خفیف دوربین دار که هر دو غیر مجاز می‌باشند به همراه تعداد قابل توجهی فشنگ ژ۳ خفیف، دو عدد بیسیم، پروژکتور و سایر تجهیزات شکارکشف و دو نفر متخلف دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند. 

شایان ذکر است: پارک ملی بمو با مساحت 48 هزار هکتار و طبیعتی زیبا و بکر و غنی از تنوع زیستی گیاهی و جانوری با ارزش و بی نظیر، حاصل حراست و حفاظت خالصانه حافظان محیط زیست ظرف 50 سال اخیر می باشد.

نظرات بینندگان