کد خبر: ۱۴۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۱ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹

سیل تابستانه اهالی خاوران و خفر در فارس را غافلگیر کرد/خسارت جزیی است

بارش باران و جاری شدن سیلاب در روزهای داغ تابستان ۹۹ اهالی مناطق گرمسیری خاوران و خفر از توابع استان فارس را غافلگیر کرد.

ساکنان شهرهای خفر، خاوران و روستاهای اطراف، جمعه (سوم امردادماه ۹۹) و در اوج گرمای تابستان که در بین اهالی به فصل "خرما پزان" معروف است شاهد باران، طوفان و در پی آن جاری شدن سیل بودند.

این بارندگی غافلگیرکننده موجب جاری شدن سیلاب در خیابان‌ها و معابر عمومی این شهرها و روستاهای اطراف شد.

خسارت جزیی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر چه بارندگی امروز (سوم امردادماه ۹۹) در بخشی از مناطق استان فارس از جمله شهرهای خاوران، خفر و روستاهای اطراف این ۲ شهر سیلاب به راه انداخت اما خوشبختانه گزارشی از وارد آمدن خسارت کلی به منازل مردم و اماکن این شهرها اعلام نشده است.

رحیم آزادی، با اشاره به اینکه بر اثر این بارندگی‌ها خسارت‌های جزیی به برخی اهالی شهرهای خاوران، خفر و همچنین عشایر این منطقه گزارش شده است، گفت: در پی تماس تلفنی با مسولان محلی مقرر شد که ظرف یک الی ۲ روز آینده گزارش تکمیلی خسارت‌های احتمالی سیلاب این منطقه به استانداری فارس ارسال شود.

وی ادامه داد: بارندگی‌های فصل بهار و تابستان به صورت رگباری است و ممکن است در مدت زمانی اندک میزان زیادی باران ببارد که اغلب نیز تداوم نداشته و گذراست و به طور معمول خسارت زیادی به بار نخواهد آورد.

شهرستان خفر به مرکزیت شهر باب انار در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است./ ایرنا 

 

نظرات بینندگان