کد خبر: ۱۴۰۶۳۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹

جزئیات طرح پیشنهادی کمپین جوانان شیرازی برای پرداخت حقوق ماهانه یک میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار و متاهلین بیکار تا زمان اشتغال

جزئیات طرح پیشنهادی پرداخت حقوق ماهانه یک میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار و متاهلین بیکار تا زمان اشتغال توسط حسین سامیان دبیر کمپین جوانان شیرازی تشریح شد.
به گزارش شیرازه؛ جزئیات طرح  پیشنهادی پرداخت حقوق ماهانه یک میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار و متاهلین بیکار تا زمان اشتغال توسط حسین سامیان دبیر کمپین جوانان شیرازی تشریح شد.

جزئیات این طرح بدین شرح است:

 به نام خدا 

مشروح طرح  پیشنهادی پرداخت حقوق ماهانه یک میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار و متاهلین بیکار تا زمان اشتغال

سخن را با کلامی از پیامبراکرم اغاز می کینم، ایشان می فرمایند:  " الْفَقْرُ أَنْ يَكُونَ كُفْراً " طبيعي است كه يكي از زمينه هاي فساد ،و ناامني فقر مادي است.

 پيامبر عزیز به امتش تعليم مي داد كه از خداوند "كفاف" بخواهند "طوبی لمن رزقه الکفاف و صبر علیه " خوشا به حال کسی که رزق و روزیش به اندازه کفاف باشد و بر آن صبر کند. 
 کفاف، حد مطلوب مصرف در نظام اقتصادی است
به همین دلیل وظیفه دولت ها به حد مطلوب رساندن معیشت خانوارهاست چه با ایجاد شغل و تولید ثروت چه با تخصیص بسته های حمایتی موقت و دائم 

این طرح به دنبال تامین مالی ابرومندانه و حداقلی خانوارهای ایرانیست بازگشت آرامش روحی ، روانی به خانواده ها از اهداف مهم این طرح قلمداد می شود خانواده هایی که به دلیل نبود نقدینگی سرگردان و پریشانند. 
جزئیات طرح  پیشنهادی پرداخت حقوق ماهانه یک میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار و متاهلین بیکار تا زمان اشتغال
 جامعه هدف در این طرح زنان سرپرست خانوار و مردان متاهل بیکارند ، اشخاصی که تحت حمایت و پوشش هیچ مرکزی قرار نگرفته و پس انداز قابل ملاحظه ای در بانک یا بازار سرمایه ندارند ، گردش حساب مالیشان ناچیز و مالک املاک و خودرو گران قیمت نیستند ،به طور کلی زنان سرپرست خانوار و متاهلینی که هیچ درآمد  ثابتی ندارند . البته کسانی که مالک خانه ای کوچک در مناطق کم برخوردار یا داری مسکن مهر هستند تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت. 
در این طرح افرادی که خودرو و ملک گران قیمت به نام خود، همسر و فرزندانشان به ثبت رسانده اند هرچند شغل ثابتی  نداشته باشند به دلیل تمکن مالی تحت پوشش قرار نخواهند گرفت.
  جزئیات طرح  پیشنهادی پرداخت حقوق ماهانه یک میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار و متاهلین بیکار تا زمان اشتغال
طبق اخرین امار در سال 98 حدود 25 درصد جمعیت کشور اجاره نشین بوده ، مرکز امار سال 99 هفت میلیون جوان بیکار و 15 میلیون جوان در سن ازدواج  را به ثبت رسانده است ، بخشی از این اشخاص فاقد درآمد و شغل ثابت هستند و از نظر مالی بسیار شکننده ،آمار 4 میلیون نفری زنان سرپرست خانوار که به امار فوق اضافه شود اظصراب و نگرانیمان را افزایش خواهد داد ، اینکه چه تعداد از این زنان فاقد شغل هستند را مرکز آمارباید پاسخ دهد. 
با این توضیحات به نظر شما افراد فاقد شغل وفاقد سرمایه  که در منزل اجاره ای گذران عمر میکنند  از چه طریق باید معیشت خود و فرزندانشان را تامین نمایند آیا برای جلوگیری از فروپاشی این خانوارها برنامه ای مدون  در دست اجرا وجود دارد 
ایا وقت آن نرسیده با  تجدید نظر در قوانین تحولی در بهبود معیشت افراد کم برخوردار ایجاد شود
عدم مدیریت ،نبود انضباط  در بودجه ریزی وجود موازی کاری ،بی توجهی به تولید ،خمودی و بی برنامگی دولتمردان ، کشور را به انحطاط کشانده 
به هر حال جزء وظایف ذاتی دولت هاست ولو موقت و کوتاه افراد  بی سرپرست و فاقد شغل را تحت حمایت قرار دهند ، نباید به دولت ها اجازه داد به بهانه تحریم یا کسری بودجه افراد آسیب پذیر را رها کنند
امید است با تصویب این طرح دولتمردان مسولیت  پذیری را جایگزین مسولیت گریزی و راه خلق ثروت را به سرعت بپیمایند.
جزئیات طرح  پیشنهادی پرداخت حقوق ماهانه یک میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار و متاهلین بیکار تا زمان اشتغال
تا چه زمان باید سرنوشت کشور را با تحریم نفت و کسری بودجه گره زد، ایا کشورهای برتر از نظر اقتصادی،  همگی از منابع نفتی بهره می جویند.
به طور مثال کشور آلمان  با فروش کمتر از 47 هزار بشکه نفت در روز رتبه چهارم تولید ناخالص داخلی را به ثبت رسانده  و جزء 4 کشور برتر اقتصادی به شمار می رود، وبیشترین مازاد تجاری دنیا، به ارزش ۲۸۵ میلیارد دلار را به ثبت رسانده آلمان همچنین  با صادراتی معادل ۱٫۲۸ تریلیون دلار سومین صادرکنندهٔ بزرگ در دنیاست  ، ۹۹٪ شرکت‌های آلمانی، شرکت‌های با اندازهٔ کوچک و متوسط هستند که عمدتاً به صورت خانوادگی اداره می‌شوند. آیا انتظار چنین مدیریتی از دولتمردان خطاست.

در این طرح 5 میلیون نفر به طور مستقیم و حدود 15 میلیون نفر  غیر مستقیم تحت پوشش کمک یک میلیون تومانی دولت  قرار خواهند گرفت  .نقدینگی قابل تخصیص به این طرح برای 5 میلیون خانوارماهانه 5 هزار میلیارد و سالانه 60 هزار میلیارد تومان برآورد می شود کمک به خانوارها بهتر است در غالب کارت خرید یا حمایت بیمه ای صورت پذیرد محل تامین  هزینه ها با وجود مدیریت ناکارامد فعلی می تواند از مازاد فروش بنزین، فروش سهام در غالب صندوق های etf ، ایجاد پایه های مالیاتی جدید از جمله مالیات بر دلالی مسکن ، خودرو، ارز یا اخذ مالیات بر خانه های خالی ،حذف یارانه حقوق بگیران و ثروتمندان ، فروش مازاد سهام عدالت کسر شده از سهامداران به مبلغ تقریبی 320 هزار میلیارد تومان باشد ، همچنین بازگرداندن پول های بلوکه شده به واسطه دیپلماسی فعال ، به طور مثال  با دریافت پول از کشور کره جنوبی مبلغ 9 میلیارد دلار معادل 180 هزار میلیارد تومان نقدینگی به کشور عودت خواهد شد که دولت می تواند با یک سوم این نقدینگی هزینه یکسال حقوق 5 میلیون خانوار را تامین نماید.


پیشگیری از آسیب های اجتماعی خانوارهای کم برخوردار ، جلوگیری از پاشیدگی  به دلیل مسائل معیشتی ، کمتر شدن فاصله طبقاتی ، به حرکت دراوردن دولت تنبل جهت ایجاد شغل ، ایجاد شرکت های تولیدی ،ترغیب جوانان به ازدواج و شاید اصلاح روش بودجه ریزی از دیگر محسنات این طرح می باشد.

در پایان از دولتمردان و نمایندگان محترم مجلس  تقاضامندیم برای ارزیابی و تصویب این طرح تلاش نمایند.

حسین سامیان

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
هنگامه
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
0
پیشنهاد کاملا عالی و به جایی هست من موافق این طرح هستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
0
طرح عالی بود ولی متاسفانه دست ما کوتاه وخرما برنخیل
حسین
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
0
مسولین درد مردم رو باور ندارن این طرح هیچ منافاتی با ایجاد شغل و تولید نداره هر دو موضوع به اندازه هم مهم و ضروری هست باید برا افراد ناتوان مقرری و اعتبار در نظر گرفت و اگر این اعتبار از طریق کارت خرید و یا بیمه بازنشستگی و درمانی صورت پذیرد بسیار بهتره اگر به قشر ضعیف رسیدگی نشه موضوع در اینده تبدیل به بحران میشه چه بسا الانم هست
باید مسولین هر چه سریعتر دو مشکل مهم اشتغال و کمک ماهانه به متاهلین و زنان سرپرست خانوار که حقیقتا در وضع بدی به سر می برن رو حل کنن و دست از لجاجت بردارن