کد خبر: ۱۴۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹

آزادی ۴ هزار زندانی فارس با مجازات جایگزین حبس

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس از تهیه طرح کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی خبر داد.
  احمد رحمانیان با بیان این که دادگستری فارس اولین مجموعه در صدور احکام جایگزین حبس است، گفت: بر این اساس حدود چهار هزار فرصت استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان تعریف شده است.

او افزود: قانون گذار در سال ۹۲ به منظور کاهش حبس و افرادی که زندان می‌روند، طرح جدیدی تحت عنوان مجازات جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی پیش‌بینی و مقرّر کرد که در صورت وجود شرایط خاص، مجازات‌های حبس می‌تواند یا باید به مجازات‌های دیگری تبدیل شود.
 
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس تاکید کرد: پرونده‌های جایگزین حبس شامل مرتکبان جرائم غیر عمد با حداکثر مجازات ۳ ماه حبس و انجام افعال غیر متعارف در جامعه است.

رحمانیان ادامه داد: احکام سبز یا مجازات‌های جایگزین حبس، مرتکبان جرائم غیر عمد ناشی از رانندگی و کار با مجازات کمتر از ۲ سال حبس را شامل می‌شود.
 
او  گفت: در این نوع احکام، متهم به پرداخت وجه نقد و یا انجام خدمات در محیط‌های اداری و نهاد‌ها محکوم می‌شود.
 
رحمانیان، به تاثیر مثبت حکم مجازات جایگزین حبس در جامعه اشاره کرد و افزود: صدور این قبیل احکام، در کاهش یا تکرار نشدن جرم نقشی موثر ایفا می‌کند.
 
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: ساماندهی، حمایت و نگهداری کودکان خیابانی تحت نظارت بهزیستی، درمان رایگان، تعمیر کیف و کفش کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی، کاشت و نگهداری نهال، ایجاد آتش بُر برای جلوگیری از سرایت آتش احتمالی به جنگل از جمله احکام جایگزین حبس است./  باشگاه خبرنگاران جوان  
 
انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان