کد خبر: ۱۴۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

قاتل جسد رهاشده در چاه، دختري 20ساله بود/ کشف کالای قاچاق میلیاردی در "ممسنی"/ خصومت چندین ساله در دنیای واقعی به فضای مجازی کشیده شد/ 4 كشته نتيجه برخورد مرگبار 2 خودرو پرايد

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
   به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقيف پژو و كشف 137 كيلو ترياك 
فرمانده انتظامي استان از كشف 137 كيلو ترياك و دستگيري يك قاچاقچي در عمليات ماموران پليس "داراب" و "بندرعباس" خبر داد.
سردار "رهام‌بخش حبيبي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر "داراب" در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي، با اقدامات فني و تخصصي از عبور يك سواري 405 حامل ترياك در محورهاي مواصلاتي مطلع شدند. 
وي افزود: ماموران با كنترل محور هرمزگان به داراب، سرانجام خودرو پژو را شناسايي و در اقدامي ضربتي با همكاري پليس مبارزه با مواد مخدر بندرعباس كه در حال گشت زني در آن منطقه بودند خودرو را توقيف و راننده را نيز دستگير كردند. 
فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو،  137 كيلو ترياك كشف شد، گفت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

توقيف پژو و كشف کالاي قاچاق 13 ميلياردي در "زرين‌دشت"
جانشين فرمانده انتظامي استان از توقيف سواري پژو پارس و كشف مقادير زيادي كالاي قاچاق به ارزش 13 ميليارد ريال در شهرستان "زرين‌دشت" خبر داد. 
سرهنگ "يوسف ملك‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران انتظامي شهرستان"زرين‌دشت" هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور "دبيران-جهرم"، به يك سواري پژو پارس حامل كالا مظنون و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.
سرهنگ "ملك‌زاده" ادامه داد: در بازرسي از اين خودرو، ۵۰ دستگاه لپ تاپ و ۴۲ عدد شارژر آداپتور خارجی قاچاق و فاقد مدارك قانوني كشف شد.
جانشين فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه در اين راستا يك متهم دستگير و به مرجع قضائي تحويل داده شد، افزود: ارزش ريالي اين محموله قاچاق برابر نظر كارشناسان، 13 ميليارد ريال برآورد شده است.

قاتل جسد رهاشده در چاه، دختري 20ساله بود 
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از دستگيري دختري 20 ساله كه به دليل اختلاف، پسرجواني را به داخل چاه انداخته و باعث مرگ وي شده بود، خبرداد. 
  سرهنگ "كاووس محمدي" در تشريح اين خبر گفت: هفته گذشته در پي تماس با مركز فوريت هاي پليسي110جهرم، خبر فقداني پسر جواني به ماموران گزارش شد.
وي ادامه داد، ماموران بلافاصله موضوع پيدايش فرد را دردستور كارقرارداده و با اقدامات فني و تخصصي توانستند دختر20 ساله اي كه اهل يكي از روستاهاي شهرستان "جهرم" بود و در آخرين لحظات با فرد مورد نظر در ارتباط تلفني بوده است را شناسايي و تحت نظر قرار دهند.
معاون اجتماعي پليس فارس گفت: فرد دستگيرشده  در مواجه با اسناد و مدارك موجود لب به اعتراف گشود و گفت مدتي قبل با پسري جوان آشنا شدم. و براي صحبت بر سرموضوعي با هم به اطراف شهرستان "لارستان" سفر كرديم .
وي افزود: دختر جوان در تحقيقات فني اقرار كرد بر اثر شدت اختلافات با يكديگر درگير شديم و ناگهان به علت عدم كنترل خشم اورا به درون چاهي  كه در كنارمان بود، انداختم.
سرهنگ"محمدي" اظهار داشت: با توجه به اينكه محل وقوع جرم در منطقه"جويم" از توابع شهرستان"لارستان" بود بلافاصله ماموران به همراه ساير عوامل امدادي به  محل مورد نظر اعزام شدند و موفق به بيرون آوردن جسد پسر جوان از چاه شدند.
اين مقام انتظامي گفت: جسد متوفي به پزشكي قانوني انتقال و پرونده به همراه متهمه تحويل مراجع قضايي گرديد.

کشف تلفن همراه و لوازم جانبی قاچاق در"شیراز" 
فرمانده انتظامي "شیراز" از کشف تلفن همراه و لوازم جانبی قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال خبر داد. 
سرهنگ "فرج شجاعی"، اظهار داشت: ماموران یگان امداد اين شهرستان حين گشت زني در محدوده خیابان "بنی هاشمی"، به یک سواری آزرا مشکوک و آن را توقیف کردند.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه در بازرسي از خودرو توقیفی، 9 هزار و 590 عدد لوازم جانبی موبايل از گلس، شارژر، كاور، هدفون، پاور بانك و ... کشف شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان، ارزش کالاهاي مکشوفه 3 میلیارد ريال برآورد شده است.
فرمانده انتظامي شیراز تصريح کرد: متهم پس از تشکيل پرونده مقدماتي برای سير مراحل قانوني تحویل مراجع قضائي شد.  

كشف گنج ياب قاچاق 10 ميلياردي توسط پليس "فراشبند"
فرمانده انتظامي "فراشبند" از كشف يك دستگاه گنج ياب قاچاق به ارزش 10 ميليارد ريال در اين شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "كرامت‌اله برومندي"، گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند شخصي در منزل مسكوني خود اقدام به نگهداري يك دستگاه گنج ياب قاچاق كرده است كه موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند. 
فرمانده انتظامي شهرستان "فراشبند" عنوان داشت: ماموران پس از هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل، موفق شدند يك دستگاه گنج ياب قاچاق را كشف و مالك را نيز دستگير كنند.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه، 10 ميليارد ريال برآورد شده است، گفت: متهم با تشكيل پرونده تحويل مراجع قضائي شد.
 سرهنگ "برومندي" تصريح كرد: برخورد قاطع با قاچاقچیان در دستور کار انتظامی این فرماندهي است و از شهروندان تقاضا مي شود در صورت اطلاع از فعاليت‌هاي افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طريق تماس با شماره تلفن110 به پلیس اطلاع دهند.

کشف لوازم خانگی قاچاق ميلياردي در"مرودشت"
فرمانده انتظامی "مرودشت" از کشف انواع لوازم خانگی قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 500 ميليون ريال در بازرسي از یک وانت مزدا خبر داد.
سرهنگ "فرشید زینلی"، گفت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در اجرای تور ایست و بازرسی مقطعی در اتوبان شیراز به سمت اصفهان، به یک وانت مزدا حامل كالا مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.
وی با بيان اينكه ماموران در بازرسی از این خودرو، 5 دستگاه یخچال، 4 دستگاه ماشین لباسشویی و 2 دستگاه ماشین ظرفشویی قاچاق را كشف كردند، گفت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد كردند.
سرهنگ "زینلی" با اشاره به اینکه در این خصوص راننده دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، تصريح كرد: طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از اولویت‌های انتظامی مرودشت می‌باشد که به صورت مستمر در طول سال اجرا خواهد شد.  

كشف موتورسيكلت  قاچاق ميلياردي در "جهرم"  
فرمانده انتظامي شهرستان "جهرم" از كشف موتورسيكلت قاچاق به ارزش 2 ميليارد ريال خبر داد.  
سرهنگ "افشين حيدري"، اظهار داشت: مأموران يگان امداد اين شهرستان حين گشت زني در يكي از خيابان‌هاي سطح شهر، به يك دستگاه موتورسيكلت cc1000 مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.
وي افزود: راكب به محض رويت ماموران متواري و به درون منزل خود رفت كه پس از هماهنگي قضائي ماموران موفق شدند در بازرسي از آن مكان، موتورسيكلت فوق را توقيف و راننده را دستگير كنند. 
سرهنگ "حيدري" با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 2 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، گفت: راكب براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.
فرمانده انتظامي شهرستان جهرم گفت: ماموران نيروي انتظامي در راه مبارزه بي امان با قاچاق كالا از هيچ كوششي دريغ نمي‌كنند.

كشف 16 كيلو ترياك در "سپيدان" 
فرمانده انتظامي "سپيدان" از توقيف سواري 405 و كشف 16 كيلو  ترياك در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "احمد فداكار"، افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان در اجراي طرح مقابله با قاچاقچيان، حين كنترل خودروهاي عبوري به يك سواري 405 مشکوک و آن را توقيف كردند.
وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، مقدار 16 كيلو ترياك كشف شد، تصريح كرد: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.
سرهنگ "فداكار" از شهروندان خواست؛ هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار پليس قرار دهند.

4 كشته نتيجه برخورد مرگبار 2 خودرو پرايد
رئيس پليس راه شمالي استان گفت: بر اثر برخورد شديد 2 خودرو پرايد در محور روستايي "رودبال" شهرستان داراب،  4 نفر در دم فوت كردند.
سرهنگ "عبدالهاشم دهقاني"  گفت: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 يك فقره تصادف فوتي در محور روستايي "رودبال" شهرستان داراب به ماموران اعلام و سريعا به محل مورد نظر اعزام شدند.
وي افزود: ماموران در بررسي‌‌هاي اوليه مطلع شدند راننده سواري پرايد نقره‌اي به دليل انحراف به چپ با يك سواري پرايد سفيد با 3 سرنشين به شدت برخورد كرده است.
سرهنگ "دهقاني" با بيان اينكه در اين حادثه هر 4 سرنشين خودروها بر اثر شدت جراحات وارده فوت كرده‌اند، به شهروندان توصيه كرد قوانين مقرارت راهنمايي و رانندگي را رعايت كنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشيم. 

امر به معروف و نهی از منکر باید مطالبه عمومی شود
فرمانده انتظامی "فسا" گفت: امر به معروف و نهي از منكر در اسلام از جايگاه بسيار بالايي برخوردار است اما هنوز به مطالبه عمومی تبدیل نشده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در اولين جلسه توجيهي ستاد امر به معروف و نهي از منكر که با حضور رابطین ادارات برگزار شد، سرهنگ "فرج رستمی" به فرمایش امام علی(ع) در خصوص امر به معروف و نهي از منكر اشاره و اظهار کرد: آن حضرت این فریضه را عنايت دين و با فضيلت ترين اعمال بندگان خدا توصيف مي‌كند كه حتي از جهاد در راه خداوند نيز بالاتر است.
وی افزود: شخصي كه قصد دارد امر به معروف و نهي از منكر را انجام دهد بايد هم به نقش خود در جایگاه آمر و ناهی اشراف داشته باشد و هم به نقش مقابل در جایگاه امر و نهی شونده، که با رعایت این دو مورد قطعا رضايت حضرت حق هم حفظ خواهيم كرد.
این مقام انتظامی با اشاره به عدم احساس مسئولیت افراد نسبت به رفتار یکدیگر در جامعه، گفت: علی رغم جایگاه ممتاز و ویژه امر به معروف و نهی از منکر، متاسفانه هنوز احساس نیاز و ضرورت اجرای این فریضه به مطالبه عمومی تبدیل نشده است.
سرهنگ "رستمی" خاطر نشان کرد: مهمترين خصوصيت آمر و ناهي از نظر امام علي (ع)، اين است كه بايد خودش به آنچه كه مي‌گويد عمل کند و از سرزنش سایرین ترسی نداشته باشد.

خصومت چندین ساله در دنیای واقعی به فضای مجازی کشیده شد
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل نشر اکاذیب و مزاحمت در شبکه اجتماعی خبر داد و گفت: فضای مجازی جایی برای انتقام‌‌ جویی نیست و با خاطیان، برابر قانون برخورد خواهد شد.
سرهنگ "حشمت سلیمانی" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در پى شکایت خانمی جوان مبنى‌ بر مزاحمت و نشر اکاذیب از سوى شخصی ناشناس در یکی از شبكه هاي اجتماعي، رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی، ‌کارشناسان پلیس ‌فتا اقدامات خود را آغاز و با حساسیت ویژه نسبت به پیگیری پرونده اقدام کردند و موفق شدند متهم را شناسایی و آن را دستگیر كنند.
رئیس پلیس فتا استان گفت: متهم هدف خود را از اين كار، انتقام جویی به خاطر خصومت چندین ساله نسبت به شاکی اعلام كرد.
این مقام مسئول به هموطنان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی باید بدانند برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.
سرهنگ "سلیمانی" خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) با ما در میان بگذارند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در "ممسنی"
فرمانده انتظامی "ممسنی" از کشف کالای قاچاق به ارزش 1 میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد..
سرهنگ "محمدهاشم قسام" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بیان کرد: ماموران انتظامي اين شهرستان در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا، حين اجراي ايست بازرسي مقطعی در محور های مواصلاتی به یک کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.
وي افزود: ماموران پس از بررسی مدارک راننده در بازرسي از آن خودرو، موفق به کشف 21 دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی از نوع يخچال، جارو برقي و ... شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان "ممسنی" با اشاره به اینکه برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه، يك میلیارد و 200 میلیون ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در این راستا یک نفر دستگیر و براي سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

انهدام اعضاي  باند سارقان و کشف 20 فقره سرقت
فرمانده انتظامي "مهر" از شناسایی و دستگیری اعضاي باند سارقان حرفه ای اماکن خصوصي و دولتي و کشف 20 فقره سرقت و 5 ميليارد ريال اموال مسروقه خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عظیم اله کرمی" در تشریح خبر افزود: در پي وقوع چند فقره سرقت از اماكن خصوصي و دولتي در اين شهرستان، موضوع شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ويژه در دستور كار پليس قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پليس با اقدامت فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص 4 نفر سارق كه اعضاي يك باند را شناسايي و آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.
این مقام انتظامی با بيان اينكه در بازجویی به عمل آمده از سارقان، 20 فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی كشف شد، گفت: در بازرسي از مخفيگاه متهمان اموالي مسروقه نظير اسپيلت، آبگرمكن، بخاري و ... كشف شد.
سرهنگ "کرمی" با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مسروقبه را 5 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طريق روانه زندان شدند. 

نظرات بینندگان