کد خبر: ۱۴۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
صد و سی و دومین بسته ویژه خبری؛

تشکیل پرونده قضائی برای میرسلیم/افشاگری سفیر سوریه از نقشه جنگنده‌های آمریکا / هشدار کریمی قدوسی درباره نفوذ دشمن به مراکز هسته‌ای / قاضی‌زاده هاشمی، آذری جهرمی و سورنا ستاری کاندیدهای احتمالی ریاست جمهوری

رصد‌خانه خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: نقش تکراری یکی از کشورهای منطقه در رهگیری هواپیمای مسافربری ایران / هشدار کریمی قدوسی درباره نفوذ دشمن به مراکز هسته‌ای / حمایت از خانوار‌های نیازمند با طرح دوفوریتی و... رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.
 تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه ؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه را می‌بینید.
 

ادعای تازه تبریزیان: زن‌ها فقط ماسک بزنند

تبریزیان (مدعی طب اسلامی و کسی که کتاب پزشکی هاریسون را به آتش کشید) در مورد ویروس کرونا ادعا کرد که این ویروس در مردان از طریق هوا منتقل نمی‌شود. تبریزیان در کانال تلگرامی اش مدعی شد: در مردان یا انتقال و سرایت از راه هوا و از شخصی به شخص دیگر اصلا وجود ندارد و این امر مختص بانوان است و صرفا سرایت از خانم‌ها به آقایان و آن هم در صورت تماس نزدیک محقق می‌شود. پس احتمالا اگر فقط خانم‌ها از ماسک استفاده کنند، در جلوگیری از پیشرفت کرونا کافی است و آقایان نیازی به استفاده از ماسک ندارند.

ژاوی هرناندز به کرونا مبتلا شد

ژاوی هرناندس به کووید ۱۹ مبتلا شده است. سرمربی السد از طریق شبکه‌های اجتماعی این موضوع را اعلام کرد. هافبک سابق بارسلونا در اینستاگرامش نوشت که حال عمومی اش خوب است. بر این اساس ژاوی نمی‌تواند در بازگشت مسابقات در کنار تیمش حضور داشته باشد. او در خانه خواهد ماند تا اجازه خروج از قرنطینه را پیدا کند و بتواند به کار خود ادامه دهد.
 
دلالی در شهر پردیس به شغل تبدیل شده است

سلیم عبدی، مدیر طرح فاز ۱۱ پردیس:دلالی مدت زمان بسیاری است که در شهر پردیس مرسوم شده و البته مزاحمت‌های بسیاری ایجاد کرده است، بسیاری از دلالان خودسرانه وارد این بخش شده و باعث ایجاد مزاحمت‌های بسیاری برای متقاضیان از جمله خریداران و فروشندگان مسکن مهر شده و سعی می‌کنند این واحد‌ها را از چنگ آن‌ها دربیاورند. ساخت هر واحد برای ما بسیار گران تمام می‌شود و تنها هدف ما آن است که این واحد‌ها به دست متقاضیان واقعی برسد، اما متاسفانه دلالان و سوداگران از این فرصت‌ها استفاده کرده و با ایجاد مزاحمت‌های بسیار سعی می‌کنند واحد‌ها را از آن خود کنند. هیچ ابزاری برای جلوگیری از حضور دلالان نداریم، هر هفته با برگزاری بازدید سعی می‌کنیم متقاضیان را از آخرین وضعیت پیشرفت امکانات خود آگاه کنیم، اما متاسفانه این دلالان با حرف‌های ناامیدکننده متقاضیان را مجبور به فروش می‌کنند./باشگاه خبرنگاران
 
یک متلک یا بگم نگم در مناظرات انتخاباتی می‌تواند یک میلیون رأی را بالا و پایین کند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری: برای حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ حتما باید تغییر جهت داد و من اعتقاد داردم که این اتفاق باید بیفتد. از طرفی فضای مجازی در این روز‌ها هیچ در و پیکری ندارد، زمانی بود که اگر شایعه‌ای در کشور می‌خواست راه بیفتد یکسال زمان می‌برد تا این شایعه به تمام مویرگ‌های کشور برسد، اما الان لحظه‌ای شایعه راه می‌اندازند و تا طرف بخواهد ثابت کند که این دروغ بوده است خیلی زمان می‌برد. ما فکر می‌کنیم الان بهترین کاری که در تبلیغات می‌شود این است که صدا و سیما مناظراتی بین کاندیدا‌های رؤسای جمهور می‌گذارد که خیلی هم جذاب است، اما آنجا ممکن است یک کاندید با یک جمله یا یک متلک یا یک بگم یا نگم، یک میلیون رای بالا یا پایین کند. /خبر آنلاین
 
انتقاد سایت الف از «معاون اول ریاست جمهوری»

سایت نزدیک به احمد توکلی نوشت: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در هفته گذشته اظهارات جالبی درباره مدیریت در کشور بیان داشته است.جهانگیری این سخنان را در حالی بیان می‌کند که عموم تحلیلگران و به‌‌ خصوص دوستان اصلاح‌طلب جهانگیری بر این باورند که ایشان در دولت نقش مهمی ندارند و عملا تشریفاتی هستند. در اینجا هم باز به شخص آقای جهانگیری ایراد وارد است. اگر ایشان نقشی ندارند بهتر نیست استعفا دهند و با قدرت خداحافظی کنند؟جناب جهانگیری و دوستان ایشان، به غیر از هشت سال احمدی‌نژاد، در سال‌‌های بعد از انقلاب همواره در مصدر حکمرانی بوده‌اند. ایشان و دوستانشان اکنون باید جوابگوی عملکرد خود باشند. اگر کارآمدی مدیران پایین است، ایشان باید پاسخ دهند که برای افزایش کارآمدی مدیران حداقل در هشت سال گذشته چه کرده‌اند.
 ‏⁧
ضرغامی، باعث «عزت اصولگرایان» برای انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود؟

گمانه‌زنی‌ها بر نامزدی عزت‌الله ضرغامی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال۱۴۰۰ هر روز بیش از پیش می‌شود و شاید این فرضیه نه در مقطع کنونی که خیلی پیش از این‌ها مطرح شده بود؛ زمانی که او پیش از سال۸۸ و در قامت رئیس‌صداوسیما گرچه یک نیروی اصولگرا به حساب می‌آمد، سعی می‌کرد نیم‌نگاهی به اصلاح‌طلبان داشته باشد یا در مقاطع مختلف سعی کرده است خود را نیرویی میانه‌رو که صرفا منافع ملی برایش مهم است جلوه دهد. عزت‌الله ضرغامی را باتوجه به رویکرد‌های جدیدیش در عالم سیاست می‌توان یک نیروی میانه‌رو قلمداد کرد البته با ذکر این تبصره که او حمایت طیف‌های متنفذی از اصولگرایان را پشت سر خود دارد. از این روی با ناکامی زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری۹۶ از آینده سیاسی اش قطع امید نکرد و با آنکه در سال۹۶ در نامزد‌های نهایی جمنا قرار نگرفت، اما هنوز امید دارد که بتواند نظر قاطبه اصولگرایان را جلب کند و البته او به این روی سکه یعنی اصلاح‌طلبان هم نیم‌نگاهی دارد. /نامه نیوز
 
حمایت از خانوار‌های نیازمند با طرح دوفوریتی

یک نماینده مجلس گفته بر اساس طرح دوفوریتی امروز مجلس ۵ دهک پایین جامعه که در مضیقه و فشار قرار دارند مورد حمایت قرار خواهند گرفت. نماینده ملکان گفته در قالب این طرح کالا‌های اساسی و ضروری یک خانواده شامل برنج، مرغ، گوشت، تخم مرغ و روغن را در نظر گرفته‌ایم. ضمن اینکه در تلاشیم تا این خانواده‌ها دغدغه پرداخت قبوض آب، گاز و برق خود را هم نداشته باشند.
 
قاضی‌زاده هاشمی، آذری جهرمی و سورنا ستاری کاندیدای ریاست جمهوری هستند

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مجلس دهم و یازدهم به اسامی از دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اشاره و اظهار کرد:آقایان مطرح در طیف اصولگرا امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نیکزاد و مخبر ستاد اجرایی فرمان امام هستند البته نمی‌دانم آیا آقای قالیباف در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد یا خیر و فکر نمی‌کنم فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در انتخابات ۱۴۰۰ حضور یابد، همچنین از طیف اصلاح طلبان هم آقایان آذری جهرمی، سورنا ستاری و اردکانیان هستند و احتمالا جهانگیری هم شرکت کند./شفقنا
 
نگاه متفاوت مهاجرانی به تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ایرانی

عطاءالله مهاجرانی در واکنش به مواجهه جنگنده آمریکایی با هواپیمای مسافری ایران، کنایه‌ای به اپوزیسیون‌های توئیتری زد. عطاءالله مهاجرانی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی که چند سالی است خارج‌نشین شده، در واکنش به تعرض جنگنده آمریکایی با هواپیمای ایرانی کنایه‌ای به مخالفان و اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی زد و نوشت: «اگر ماجرای تهدید هواپیمای مسافری ماهان توسط هواپیمای جنگنده آمریکایی بر عکس بود! یک بار دیگر طرفداران دموکراسی و حقوق بشر که از هر نمدی کلاهی برای اپوزیسیون برانداز می‌بافند. هیاهویشان عالم را پر و توئیتر را منفجر کرده بود. کجا رفتند؟! بد نبود تهدید ماهان را ملایم محکوم می‌کردند!»
 
طرح مجلس برای حذف رانت استخدامی دستگاه‌های اجرایی

دستگاه‌های اجرایی می توانند تا ۱۰ درصد پستهای سازمانی مصوب، بدون تعهد استخدامی افرادی را ساعتی یا کار معین برای حداکثر یک سال به کار گیرند؛ مجلسی‌ها در طرح جدید خود به دنبال حذف این سهمیه استخدامی هستند.نمایندگان مجلس با اعلام وصول طرحی، حذف سهمیه خاص استخدامی برای دستگاه‌های اجرایی را دنبال می‌کنند.طرح اصلاح ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری به صورت یک فوریتی در جلسه علنی روز چهارشنبه یکم مردادماه ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی مطرح اعلام وصول شد.به اعتقاد طراحان این طرح با توجه به عملکرد دستگاه‌های مختلف و سوءاستفاده‌ها و تبعیض‌های متعدد در استفاده از فرصت جذب پرسنل مورد نیاز به صورت قرارداد کار معین، لازم است در راستای عدالت اجتماعی و استفاده از نخبگان کشور از طریق ساز و کار آزمون سراسری لازم است تبصره ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری حذف گردد.
 
هشدار کریمی قدوسی درباره نفوذ دشمن به مراکز هسته‌ای

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نسبت به ضرورت هشیاری در زمینه رخنه نفوذ دشمن در مراکز هسته ای هشدار داد.جواد کریمی قدوسی در مطلبی در صفحه توییتر خود با هشتگ «نطنز» نوشت: «حراست⁩ مراکز هسته‌ای موظف می‌باشند کلیه تجهیزات و ماشین آلات جدید را قبل از ورود به سایت های ⁧هسته‌ای⁩ اسکن، آزمایش و بررسی کامل نموده تا از ایجاد رخنه نفوذ دشمن برای فرستادن عوامل نفوذی در چهره پیمانکار و مجری طرح مانع ایجاد نمایند.» روز گذشته نیز کریمی قدوسی در توییتی نوشته بود که «گزینه رخنه در مسائل حراستی و حفاظتی جمع بندی قطعی ماست چراکه اگر از بیرون شیء با این نقطه برخورد می‌کرد، باید قطعاتی از آن مشاهده شود که طبق بررسی‌ها مطلقا چیزی یافت نشده است.»
 
نقش تکراری یکی از کشورهای منطقه در رهگیری هواپیمای مسافربری ایران

پنجشنبه شب دوم مردادماه دو فروند جنگنده اف-۱۵ آمریکایی اقدام به رهگیری هواپیمای مسافربری ماهان کردند که بدلیل انجام مانور «کاهش ارتفاع شدید» از سوی خلبان ایرانی، گروهی از مسافران پرواز دچار آسیب‌های روحی و جسمی شدند. اطلاعات رسیده به «نورنیوز» حاکی از آن است که با توجه به بعد مسافت و مسیرهای پروازی به احتمال قوی دو جنگنده اف- ۱۵ مزاحم از پایگاه هوایی آمریکا در اردن موسوم به «الازرق» به پرواز درآمده و این عملیات را اجرا کرده‌اند. «الازرق» یکی از پایگاه‌های محل استقرار هواپیماهای جنگنده اف- ۱۵ آمریکا در منطقه است.این همان پایگاهی است که به احتمال بسیار زیاد پهپادها و هواپیماهای آمریکایی اجرا کننده طرح ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس نیز از آنجا برخاستند.
 
افشاگری سفیر سوریه از نقشه جنگنده‌های آمریکا

سفیر سوریه در بیروت تاکید کرد که هدف جنگنده‌های آمریکایی از تعرض به هواپیمای ایرانی فریب پدافند هوایی سوریه بوده است. «علی عبدالکریم علی»، سفیر سوریه در بیروت تاکید کرد که بر اساس گزارش‌­های موجود، هدف جنگنده آمریکایی از تعرض به هواپیمای ماهان ایران فریب پدافند هوایی سوریه بود تا با شلیک به سمت هدف متخاصم هواپیمای غیرنظامی ایران را مورد هدف قرار دهد. وی در ادامه افزود: «این بازی روی پدافند و رادار‌های سوریه تأثیری نگذاشت و به همین دلیل این بازی کثیف و خطرناک تاثیر منفی بر طراحان آن داشت.» سفیر سوریه در بیروت درباره هویت این جنگنده‌­ها گفت: «آنچه تاکنون مشخص شده اینکه این هواپیما آمریکایی بوده، اما باید گفت که این هواپیما چه آمریکایی یا اسرائیلی باشد، تفاوتی نمی‌کند.»


 حکیمی‌پور از ریاست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استعفا کرد

فارس نوشت: احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت که هم‌اکنون ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را برعهده دارد، از ریاست این شورا کناره‌گیری کرد. حزب اراده ملت ایران روز پنج‌شنبه هفته گذشته طی بیانیه‌ای جدیدترین مواضع سیاسی خود را منتشر و در بیانیه خود تأکید کرد که دیگر امیدی که در پیوستن به شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان داشته بر باد رفته است. پیگیری‌ها... حکایت از این دارد که احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب حاما که هم‌اکنون به ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را برعهده دارد از ریاست این شورا استعفا داد.
خروج، استعفا و تعطیلی شوراها و نهادهای تصمیم‌گیر اصلاح‌طلبان از 2 اسفندماه سال 98 که در ماراتن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 30 کرسی تهران به رقیب سنتی یعنی اصولگرایان واگذار شد آغاز شده است.

دولت باید زودتر سراغ شرق می‌رفت

ناصر ایمانی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با مهر در رابطه با تعاملات دولت با چین و روسیه گفت: مسأله ای که وجود دارد این است که اساساً ما توافقات با جهان شرق را نباید به هیچ وجه به تعاملاتمان با جهان غرب ارتباط دهیم به این معنا که اگر در حال حاضر روابط ما با جهان غرب خوب نیست نباید دلیل اصلی پیوستن ما به اردوگاه شرق باشد یا بالعکس.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: کشوری که شرق و تحولات بین‌المللی را نبیند اساساً هیچ درک درستی از معادلات جهانی ندارد. ما سراغ شرق می‌رویم نه به این دلیل که صرفاً با غرب و برجام مشکل پیدا کردیم. باید زودتر سراغ شرق می‌رفتیم؛ یعنی شاید بیست سال پیش باید این تعاملات را با روسیه و چین شروع می‌کردیم و نکردیم. اینها هیچ ارتباط مستقیمی با هم ندارد.
ایمانی افزود: البته به دلیل اینکه اکنون غرب و در راس آن ایالات متحده آمریکا راه دشمنی با ایران را در پیش گرفتند و به صورت رسمی و غیررسمی از برجام خارج شدند بعضی تصورشان این است که رفتن ما به سمت چین و روسیه برای تادیب اینهاست و اگر فردا روزی دوباره آمریکا یا اروپا به سمت ایران گرایش پیدا کردند ما باید توافق با شرق را کنار بگذاریم و به سمت غرب برویم.

 توضیحات پژوهشکده شهید رضایی درباره ابهامات سابقه کاری بذرپاش

تسنیم نوشت: در پی بروز برخی حواشی درباره فعالیت‌های پژوهشکده سامانه های هوشمند صنعتی شهید رضایی که پس از انتشار نام های منتسب به این پژوهشکده  منجر به بروز برخی حواشی درباره فعالیتهای این مرکز پژوهشی شد، این پژوهشکده .... نامه‌ای... {منتشر کرد}. در بخشی از این نامه آمده است: 
« اگرچه فعالیت‌ها از همان سال با اخذ پروژه های پژوهشی آغاز شده بود اما با توجه به نوپا بودن مجموعه این فعالیت‌ها ذیل دانشگاه و تحت نظارت و حمایت پدرانه ریاست وقت جناب آقای دکتر سهراب پور رسمیت یافته و پس از طی مراحل قانونی با نام کامل سامانه‌های هوشمند صنعتی شهید رضایی به ادامه فعالیت پرداخته است... در فقره مذکور نیز بنا به درخواست جناب آقای مهرداد بذرپاش جهت صدور گواهی همکاری مفاد این گواهی در سربرگ فعلی پژوهشکده با توجه به شواهد و تایید ریاست مغز پژوهشکده آقای مهندس منصور رحیمی مبنی بر همکاری ایشان از تاریخ 79 تا 83 با امضای ایشان صادر شده و در اختیار آقای بذرپاش قرار گرفته است». 

تامین و توزیع قیر رایگان تولید رانت می‌کند

مهدی طغیانی، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره طرح دو فوریتی الحاق یک بند به تبصره یک بودجه ۹۹ برای اختصاص یک میلیون تن قیر رایگان مورد نیاز شهرهای با جمعیت زیر صد هزار نفر به ایرنا گفت: کاری که در سال‌های گذشته به ویژه در ۱۰ سال اخیر انجام شده، این است که با مصوبه مجلس قیر رایگان بین شهرهای کمتر برخوردار توزیع می‌شد، اما این شکل توزیع با آنچه در مصوبه آمده بود، تفاوت داشت به این صورت که حواله قیر مورد نیاز را به پیمانکاران می‌دادند و پیمانکاران این حواله را به قیرسازان تحویل می‌دادند؛ در واقع امر، این قیر برای پرداخت بدهی و تسویه حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در قالب حواله به پیمانکاران هزینه می‌شد و درصد ناچیزی از آن در راه سازی به کار می‌رفت.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شکل تامین و توزیع قیر مسائل و مشکلاتی چون ایجاد رانت، مغایرت بین حساب‌ها، عدم تسویه مالی، رانت‌های میلیاردی قیرسازان، تبانی مدیران با قیرسازان را ایجاد می‌کند.
وی تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی در چند سال اخیر متفق القول می‌گفتند که این موضوع باعث فساد است و رانت ایجاد می‌کند و به همین دلیل در بودجه ۹۹ تعریف نشد.

 تشکیل پرونده قضائی برای میرسلیم

شرق نوشت: تعارض میان میرسلیم و قالیباف به محاکم قضائی کشیده شد. سه ماه بعد از ورود اصولگرایان به مجلس، دستیار قالیباف خبر از تشکیل پرونده در دستگاه قضائی علیه یک عضو دیگر پارلمان اصولگرایان می‌دهد. این درحالی است که به نظر می‌رسد ماجرا فقط به شکایت قالیباف از میرسلیم بر سر ادعاهای مطرح‌شده از سوی عضو حزب مؤتلفه علیه شهردار پیشین محدود نمی‌شود، به نظر می‌رسد ماجرایی که از مدت‌ها پیش با حذف اصولگرایان متقدم یا جریان سنتی اصولگرا آغاز شده بود، حالا فقط شدت و حدت بیشتری گرفته است. اصولگرایان سنتی با روی‌کارآمدن دولت احمدی‌نژاد یکی‌یکی به اشکال مختلف حذف شده یا مجبور به حاشیه‌نشینی در سیاست شده‌اند. برخی مانند حزب مؤتلفه از پست‌ها و مناصب دولتی و حتی از مسئولیت‌های اقتصادی کنار زده شدند. 

اصلاح‌طلبان پير کارايي خود را از دست داده اند

دکتر تقی آزاد‌ارمکی، جامعه‌شناس اصلاح طلب به آرمان ملي گفت: در راديکال شدن جريان‌هاي سياسي شرايط امروز جامعه ايران نقش داشته است. در شرايط کنوني دولت آقاي روحاني در سال پاياني خود قرار دارد و اين مساله تحرک جريان‌هاي سياسي را بيشتر از گذشته کرده است. در چنين شرايطي اصلاح‌طلبان به عنوان مدافع دولت علاوه‌بر اينکه از دولت فاصله گرفته‌اند به منتقد دولت نيز تبديل شده‌اند. در طرف ديگر اصولگرايان قرار دارند که تلاش مي‌کنند با انتقاد از دولت آقاي روحاني شرايط را براي يک دولت اصولگرا در آينده فراهم کنند. اين در حالي است که اصولگرايان در سال‌هاي گذشته همواره به دولت حسن روحاني انتقاد داشته‌اند. با اين وجود در سال پاياني دولت ميزان اين انتقادات بيشتر از گذشته شده است. نکته ديگر يکدستي مجلس و قوه قضائيه است. هنگامي که اين اتفاق رخ داده اصولگرايان به دنبال به دست آوردن قوه مجريه و دولت آينده هستند تا به واسطه آن پازل قدرت را تکميل کنند.
آزاد‌ارمکی گفت: چالش کنوني جريان اصلاحات ناشي از حضور اصلاح‌طلبان پير است. اصلاح‌طلبان پير کارايي خود را از دست داده و به همين دليل جريان اصلاحات با چالش مواجه شده است. اين وضعيت در جريان اصولگرايي نيز وجود داشت، اما در شرايط کنوني اصولگرايان از ‌اين چالش عبور کرده‌اند... امروز اصولگرايان در حال ارائه ورژن جديدي از خود هستند که به دنبال نشاط‌آفريني و ارائه ورژن جديدي از انقلاب اسلامي است. اين در حالي است که اصلاح‌طلبان پير همچنان خود را برگفتمان اصلاح‌طلبي مسلط مي‌دانند و اجازه تغيير نمي‌دهند. آقايان کرباسچي، نوري يا نبوي، که مردان بزرگ اين کشور هم هستند، نمي‌توانند به عنوان ليدر جريان اصلاحات معرفي شوند. اين افراد بايد خود را کنار بکشند و به شيوخ اصلاح‌طلب تبديل شوند تا آموزه‌هاي خود را به ديگران منتقل کنند و ديگران در صحنه سياسي و اجتماعي کنشگري کنند... .

ماجرای عدم حضور حناچی در جلسات دولت چیست؟

فارس نوشت: در خصوص عدم حضور شهردار در جلسات هیأت دولت، جواد امام یکی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب گفت: پس از مطرح شدن موضوع تخلف در ملک ریاست‌جمهوری در جماران، شهردار تهران به جلسات دولت دعوت نمی‌شود. او در حساب توئیتری خود نوشت آیا علت دعوت از حناچی شهردار تهران و غیبت در جلسات اخیر هیأت دولت به دلیل جلوگیری از ادامه تخلف ساختمانی ملک ریاست جمهوری در منطقه جماران است؟...نهاد ریاست‌جمهوری در حال  ساخت ملکی در منطقه جماران بود که ابتدا اعلام کردند کاربری این ملک اداری است، اما شهردار منطقه یک با سند و مدرک اعلام کرد که کاربری ملک جماران مسکونی است. یک طبقه اضافه در این ملک در حال ساخت بود که ستون‌هایش بنا شده بود که شهرداری اقدام به تخریب کرد،‌ البته سقفی زده نشده بود...


مخالفت قالیباف با معرفی دو وزیر از سوی دولت به مجلس

تابناک نوشت: شنیده می‌شود در صورت موفقیت دولت برای گرفتن مجوز قانونی از شورای نگهبان و مجلس یازدهم برای تشکیل دو وزارتخانه «صنعت و معدن» و «توسعه و بازرگانی» «علیرضا رزم حسینی» استاندار فعلی خراسان رضوی به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت صنعت و معدن و «حسین مدرس خیابانی» سرپرست فعلی وزارتخانه صمت به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی کرسی وزارت توسعه و بازرگانی به مجلس معرفی خواهند شد. در غیر این صورت به احتمال فراوان «علیرضا رزم حسینی» گزینه دولت برای وزارت صمت خواهد بود.
پیشتر برخی رسانه‌ها خبر داده بودند که در صورت اجرایی نشدن طرح تفکیک، دولت سعی دارد تا شاکله وزارت صنعت، معدن و تجارت را بدون تغییر حفظ و اقدام به تشکیل معاونت در نهاد ریاست‌جمهوری کند؛ بنابراین، با توجه به تجربه مدرس خیابانی در حوزه بازرگانی، سرپرست فعلی وزارتخانه به‌ عنوان معاون به نهاد ریاست‌جمهوری می‌رود...
شنیده‌ها حاکی از آن است که رایزنی‌های جدی از سوی دولت با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس برای مجاب ساختن قوه مقننه به تشکیل دو وزارتخانه صورت گرفته است، اما رئیس مجلس از مخالفت نمایندگان با طرح دولت برای معرفی دو وزیر سخن گفته و تاکید کرده که در فرجه قانونی، دولت باید گزینه پیشنهادی اش برای وزارت صنعت، معدن و تجارت را به مجلس معرفی کند.


نظرات بینندگان