کد خبر: ۱۴۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:

ایجاد مزاحمت جنگنده های آمریکایی تخلف آشکار و نقض حقوق بین المللی است

آیت الله کلانتری گفت:در اینکه ایجاد مزاحمت جنگنده های آمریکایی تخلف آشکار و نقض حقوق بین المللی است بحثی نیست، ایران باید در بعد حقوقی، سیاسی و نظامی اقداماتی انجام دهد.
آیت الله علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اشاره به تعرض و ایجاد مزاحمت دو جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان گفت: در اینکه ایجاد مزاحمت جنگنده های آمریکایی تخلف آشکار و نقض حقوق بین المللی است بحثی نیست، ایران باید در بعد حقوقی، سیاسی و نظامی اقداماتی انجام دهد.
ایجاد مزاحمت جنگنده های آمریکایی تخلف آشکار و نقض حقوق بین المللی است
وی تصریح کرد: ایران در زمینه حقوقی باید از طریق نهاد های بین المللی این موضوع را مطرح و پیگیری نماید. کمااینکه به این نهاد ها امیدی نیست اما همین پیگیری های ما می تواند مفید و ارزشمند باشد و باعث آشکار سازی چهره واقعی آمریکا باشد. همچنین این پیگیری ها ممکن است باعث پرداخت غرامت به ایران شود.

به گفته آیت الله کلانتری ایران می تواند به عنوان یکی از کشور های مسلمان در کنفرانس اسلامی نیز طرح دعوی کند و چون در حریم هوایی یک کشور مسلمان  این مزاحمت صورت گرفته، یک اعتراض و یک حرکت واحد باید صورت بگیرد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ضمن عنوان اینکه در بُعد نظامی نیز ایران به عنوان مستشار در کشور های سوریه و لبنان حضور دارد تاکید کرد: بنحوی ایران باید مواضع خودش را تقویت کند و اقدام متقابل صورت بگیرد تا حوادث و مشکلات بعدی جلوگیری کند.

آیت الله کلانتری ضمن بیان اینکه آمریکایی ها مجوز حضور در منطقه را در آن منطقه نداشته اند افزود: آمریکا و اسرائیل از ایران به شدت هراس دارند و اعلام موضع سریع رژیم صهیونیستی مبنی بر دخیل نبودن در این ماجرا، نشان از صحت این موضوع دارد.
انتهای پیام/


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان