کد خبر: ۱۴۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
رئیس هیات دوچرخه سواری فارس خبر داد:

توسعه ورزش دوچرخه سواری در بسیج سپاه فارس

رئیس هیات دوچرخه سواری فارس از توسعه ورزش دوچرخه سواری در بسیج و سپاه فجر استان خبر داد.
  به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی هیات دوچرخه سواری فارس ، محمدجواد کشاورز یکشنبه ۵ مرداد در دیدار با مسئول تربیت بدنی بسیج و سپاه فجر فارس با اشاره به ایجاد وقفه کوتاه در تمرینات این رشته ورزشی در دوران شبوع کرونا در فارس، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل انفرادی بودن تمرینات دوچرخه سواری، این رشته ورزشی در شمار رشته های اندکی قرار گرفت که مجاز به فعالیت مجدد هستند.
او با بیان اینکه بیشترین مطالبات هیات دوچرخه سواری فارس از نهادها و مجموعه هایی مانند شهرداری است، عنوان کرد: با توسعه زیرساخت هایی از جمله احداث مسیر دوچرخه سواری به طول ٢٧ کیلومتر در شیراز، شاهد بهبود وضعیت این رشته ورزشی در این کلانشهر هستیم.
رئیس هیات دوچرخه سواری فارس، یکی از مؤلفه های مورد ارزیابی شهرداران مناطق را توسعه مسیر دوچرخه سواری در مناطق یازدهگانه شیراز ذکر و خاطرنشان کرد:
اگرچه گام های مطلوبی برای توسعه و فرهنگسازی بیشتر این رشته ورزشی در شیراز و برخی نقاط فارس برداشته شده اما نیازمند حمایت بیشتر برای توسعه پایدار و افزایش زیرساخت ها هستیم.
کشاورز همچنین با اشاره به تمایل خانواده ها برای ورود فرزندان خود به این رشته، گفت: با برنامه ریزی برای حضور ورزشی خانواده ها در مناسبت های ملی مذهبی، تلاش کرده ایم، به بخشی از تقاضای خانواده ها پاسخ مثبت بدهیم.
او در بخش دیگری از سخنان خود خواستار راه اندازی آکادمی دوچرخه سواری در کنار سایر آکادمی های ورزشی توسط مجموعه تربیت بدنی سپاه فجر استان شد.
کشاورز همچنین با بیان اینکه شاهد اتفاقات مطلوب ورزشی در بسیج و سپاه هستیم، افزود: به رغم تلاش های خوب انجام شده در حوزه دوچرخه سواری اما شاهد معضل جنسیتی هم هستیم که برای ساماندهی این موضوع مقرر شد گروههای دوچرخه سواری به زیر مجموعه این هیات در استان بپیوندند.
رئیس هیات دوچرخه سواری فارس که معتقد است محدودیت ها موجب گرایش بیشتر زنان به این رشته ورزشی شده است، خواستار ساماندهی این مهم شد و گفت: تنها مدال آور بازی های آسیایی دوچرخه سواری، خانم فرانک پرتو آذر از فارس است.
کشاورز از آمادگی این هیات برای در اختیار قرار دادن مربی جهت آموزش کارکنان به ویژه زنان شاغل در این نهاد خبر داد و در این خصوص بیان کرد: دوچرخه سواران نیاز به آگاهی های بیشتری در خصوص کارکردهای فرهنگی و اجتماعی دارند و معتقدم باید دوچرخه سواری در مسیری قرار گیرد که آن را رشد دهیم.
برگزاری همایش دوچرخه سواری مشترک بین سپاه فجر فارس و هیات دوچرخه سواری استان از دیگر محورهای این نشست بود که رئیس هیات دوچرخه سواری فارس به آن اشاره کرد.
سرهنگ پاسدار محمدحسین مفتاحی، مسئول تربیت بدنی سپاه فجر فارس نیز در دیدار ضمن اعلام آمادگی همکاری با هیات دوچرخه سواری استان، بیان کرد: اتفافات خوبی در حوزه ورزش بسیج و سپاه استان ایجاد شده که افزایش سرانه توپی فارس در سال گذشته گویای این مدعاست.
او راه اندازی سوله های صالحین و ٩ دی در بسیاری از مناطق فارس را از دیگر اقدامات شاخص سپاه فجر در زمینه توسعه ورزش فردی و همگانی برشمرد و افزود: اکنون در ١٣ شهر استان آکادمی هنرهای رزمی راه اندازی شده که دو مورد آن در شیراز ایجاد شده است.
مسئول تربیت بدنی سپاه فجر فارس همچنین راه اندازی پایگاههای استعدادیابی در شهرها را از دیگر فعالیت های شاخص ورزشی این مجموعه عنوان کرد و افزود: تا پایان امسال٥ پایگاه دیگر به مجموع پایگاههای استعدادیابی بسیج و سپاه فجر فارس اضافه خواهد شد.
مفتاحی از توجه مقدماتی تربیت بدنی سپاه فجر به ورزش دوچرخه سواری با خرید ٢٠ دستگاه دوچرخه ویژه کارکنان خبر داد و اعلام آمادگی کرد که با ورود مجموعه سپاه به این رشته ورزشی، شاهد افزایش به سرانه ورزشی دوچرخه سواری در استان باشیم.
بنابراین گزارش، پایان این نشست با بازدید از سالن های جودو و دیگر رشته های رزمی سپاه فجر فارس همراه بود.
نظرات بینندگان