کد خبر: ۱۴۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹

آغاز به‌کار پروژه‌های آبخیزداری بند‌های سنگی ملاتی حوضه آبخیز دروازه قرآن شیراز

عملیات اجرایی احداث بند‌های کنترل سیلاب و تاخیری دروازه قرآن شیراز با هدف کنترل سیلاب و ایجاد تاخیر در سیلاب‌های ورودی به کلانشهر شیراز آغاز شد.
 شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در حاشیه بازدید از مراحل آماده سازی و آغاز بکار این پروژه بزرگ، گفت: حوضه آبخیز دروازه قرآن شیراز با مساحت دو هزار و ۷۰۸ هکتار در قسمت شمالی کلانشهر شیراز واقع شده است.

او گفت: این پروژه شامل شش سازه بزرگ آبخیزداری است که برای ساخت و اجرای آن ۱۵۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص و هزینه خواهد شد.

منتصری حجم عملیات اجرایی سنگ و سیمان در اجرای این سازه‌ها را ۲۷ هزار متر مکعب بیان کرد و گفت: حجم کل مخازن بالادست این پروژه‌ها در هر بار آبگیری حدود ۵۰۰ هزار متر مکعب است که در زمان وقوع بارش‌های سیلابی کمک موثری در کنترل رواناب‌های ورودی به دروازه قرآن شیراز خواهد داشت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به نقش موثر و سازنده مردم در اجرای پروژه‌های اجرایی آبخیزداری، بر ضرورت همکاری جوامع محلی، مسئولان سایر دستگاه‌های در روند بهتر اجرای اینگونه پروژه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: اثرات مطلوب این طرح‌ها تنها با همکاری و تعامل مردم و سازمان‌های مردم نهاد امکان پذیر خواهد بود.

حوضه آبخیز دروازه قرآن در بخش مرکزی شهرستان شیراز قرار داشته که از شمال به پارک ملی بمو، از جنوب به شهر شیراز، از شرق به دره انجیری و کوه خرفتخانه و از غرب به شهرک زیباشهر (اکبرآباد) منتهی می‌شود./ باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان