کد خبر: ۱۴۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

ضرب شست محکمی به آمریکا نشان می دهیم

دکتر قادری گفت:ضرب شست محکمی به آمریکا نشان می دهیم و اقدام متجاوزانه و وحشیانه آن ها را بی پاسخ نمی گذاریم.
چند روز پیش یک فروند هواپیمای مسافر بری "ماهان " از فرودگاه امام خمینی به سمت "بیروت" در حال پرواز بود که با ایجاد مزاحمت از طرف دو فروند جنگنده آمریکایی روبرو شد، به طوری که این تعرض رعب و وحشت زیادی را در دل مسافران این هواپیمای مسافر بری برجا گذاشت.این در حالیست که برخی از رسانه های غربی مدعی شدند که این یک اتفاق ساده و معمول بوده و هواپیمای نظامی تا زمانی که آسیبی به هواپیمای مسافری نرساند هیچ کار اشتباهی انجام نشده است. 
ضرب شست محکمی به آمریکا نشان می دهیم
طبق شواهد موجود این دو جنگنده به قدری به هواپیمای مسافربری ماهان نزدیک شده بودند که خلبان هواپیما مجبور به کاهش ارتفاع شد تا بتواند سلامت و جان مسافران را حفظ کند.براین اساس فرودگاه امام خمینی، هواپیمای ماهان که قرار بود 1:30 بامداد در این فرودگاه به زمین بنشیند، با تأخیر و حوالی ساعت 3 بامداد در این فرودگاه لندینگ کرد.

به گفته آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه در شورای عالی قوه قضاییه ، تهدید امنیت هوانوردی و تعرض به هواپیمای مسافربری نقض فاحش حقوق بین الملل می باشد و دادستانی کل و معاونت بین الملل قوه قضائیه باید شکایات سرنشینان این هواپیما را مجدانه پیگیری کنند.

نقض حقوق بشر و تعرض محض
دکتر قادری،نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، عضو هیات علمی دانشگاه شیراز و اقتصاددان نیز رفتار خصمانه آمریکا را به خاطر ایجاد مزاحمت و رعب و حشت میان مسافران هواپیمای "ماهان" زشت و ناپسند قلمداد کرد و گفت:این اقدام نقض حقوق بشر و تعرض محض می باشد، رقتاری غیراخلاقی و به دور از انسانیت که خلاف عرف بین المللی و مخالف امنیت جهانیست.
وی در گفت و گو با خبرنگار "شیرازه"افزود:این کشور با رفتار وحشیانه خود اثبات کرد که از صلاحیت اخلاقی و رفتاری برخوردار نبوده و روز به روز با این رفتارهای سلطه گر به هویت و وجه اجتماعی خود لطمه بیشتری می زند.دکتر قادری بیان کرد:آمریکا با این رفتارهای متجاوزانه و کینه توزانه خود نفرت مردم را نسبت به خود بیشتر کرده و از طرفی ذهنیت مردم منطقه و افکار جهانی را نسبت به این سیاست های تجاوزگرانه و وحشیانه خود آگاه تر نموده که  واجب می باشد زمینه های لازم  برای اعتلاف بین المللی در مقابل این اقدامات خصمانه فراهم شود.

این نماینده مردم شیراز در مجلس و اقتصاددان با بیان این که رفتارهای ضد حقوق بشر بی پاسخ نمی ماند، گفت: روشن شدن چهره کریح و زشت این کشور موجب شناخت بیشتر جهانیان شده اما این تنها کافی نبوده و بدین معنا نیز نخواهد بود که کشور پر قدرت ایران واکنشی نشان ندهد. پر واضح است،این دولت و مردم با همراهی یکدیگر رفتار خصمانه ضد بشریت را بی پاسخ نخواهد گذاشت.
دکتر قادری گفت:ما هر نوع رفتار وحشیانه ای را بی جواب نمی گذاریم و در مقابل هر نوع عملکرد غیر اخلاقی و بی شرمانه ای ساکت نمی نشینیم.وی ادامه داد:ما همواره در تلاش هستیم تا برای شناخت جهانیان نسبت به چهره واقعی این کشور اقدامات موثری انجام دهیم و افکار عمومی را برای محکومیت این کشور زور گو بیدار کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید بدانیم که حتی یک گام عقب نشینی ما باعث ده ها شکست می شود، بنابر این ضروریست که ضرب شست محکمی  را به آمریکا نشان دهیم تا رفتار غیر اصولی و خارج از منطق آن ها را توبیخ کنیم. نماینده مردم شیراز در مجلس و اقتصاددان در پایان گفت:در هر صورت و به طور کلی جهان بداند که این اقدام متجاوزانه و وحشیانه بی پاسخ نمی ماند و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که آمریکا و هر کشور سلطه گر و ظالم دیگری  برای تجاوز و تصاحب به سمت خاک و مردم ایران پیشروی کند.

به باور بعضی کارشناسان اقدام خطرناک جنگنده آمریکایی قابلیت پیگیری حقوقی به صورت 100 درصدی دارد و بر اساس قوانین بین الملل کریدورهای پروازی را از قبل مشخص کرده و هواپیماهای نظامی تنها مجوز پرواز در کریدورهای مشخصی را دارند.آن ها معتقدند جنگنده های آمریکایی مجوز پرواز در کریدور پروازی هواپیمای ماهان را نداشته اند و باید برای این تخلف خود در مقابل نهادهای بین المللی پاسخگو باشند.
 از آنجایی که مسیر پروازی هواپیمای مسافربری ماهان مشخص بوده، باید هواپیمای جنگی درباره علت نزدیک شدن خود به این هواپیما توضیحاتی ارائه دهد تا بتوان بر اساس آن اقدام آن ها را بررسی و تحلیل کرد.برپایه این گزارش،ضروریست که ایران به سازمان بین المللی هوانوردی یا ایکائو شکایت کند تا در ابتدا مسیر پروازی و ارتفاع پرواز هواپیمای ماهان را به این سازمان اعلام نماید و در ادامه ایکائو با بررسی فلایت پلن پرواز ایران، موضوع نزدیک شدن هواپیمای نظامی به هواپیمای ایران را بررسی کند.

گفتنی است،جزئیات جدیدی از نحوه رهگیری و مزاحمت جنگنده های ارتش تروریست آمریکا برای هواپیمای ماهان منتشر شده و گفته می شود که این جنگنده ها از پایگاه «الازرق» در اردن پرواز کرده اند. جنگنده‌های آمریکا برای هواپیمای مسافربری ایران دو مرتبه به طول ۶ دقیقه ایجاد مزاحمت کردند. این جنگنده‌ها از پایگاه هوایی الازرق اردن بلند شدند و این مزاحمت‌ها بر فراز منطقه «التنف» سوریه و در مرز سوریه و لبنان انجام شده است.
ناگفته نماند، برخی نیز بر این باورند که سازمان بین المللی هوانوردی یا ایکائو نمی تواند اقدام موثری برای برخورد با هواپیمای آمریکایی داشته باشد و با توجه به واکنش های قبلی این سازمان در نهایت می توان انتظار یک تذکر به طرف آمریکایی را داشت اما واقعیت این می باشد که جنگنده های آمریکایی اقدام خطرناکی علیه هواپیمای مسافربری ایرانی انجام داده‌اند.
انتهای پیام/


برچسب ها: قادری ، مجلس ، شیراز
نظرات بینندگان