کد خبر: ۱۴۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
در لامرد صورت گرفت؛

فراخوانی که ظرف ۹ ساعت منجر به خرید ۵۰ کپسول اکسیژن شد

با انتشار فراخوانی برای تهیه کپسول اکسیژن مورد نیاز یک بیمارستان در لامرد، ظرف ۹ ساعت ۵۰ کپسول توسط خیران تهیه شد.

داود محمدی مسئول گروه جهادی آتش به اختیار شهرستان‌های لامرد و مهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا، گروه جهادی نیز کار خود را آغاز کرده که از مهم‌ترین آنها سم زدایی و ایزوله کردن خیابان‌ها و مغازه‌های شهرستان لامرد و مهر، تهیه و توزیع ماسک، توزیع ۵ مرحله بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، ضدعفونی مدارس و دانشگاه‌های ازاد، دولتی، و جهاد دانشگاهی و غیره… بوده است.

او گفت: طی نشستی که با مدیر بیمارستان و مجموعه خیرین سلامت شهرستان داشته‌ایم به این نتیجه رسیدیم که هر شب یکی از پایگاه‌های بسیج در بیمارستان و بویژه بخش خاکستری را ضدعفونی کنند و گروه جهادی نیز ایزوله کردن شهر را بر عهده گرفت.

وی افزود: یکی دیگر از کارهایی که این گروه جهادی انجام داده تهیه مواد ضد عفونی برای منازل و رساندن آن به پایگاه‌های محلات بوده که خانواده‌ها از وایتکس و دیتول برای ضدعفونی استفاده نکنند.

او گفت: با توجه به مشکل خرید پارچه ماسک، با رایزنی‌هایی که انجام شد از اراک و تبریز خریداری کرده‌ایم.

محمدی با اشاره به تماس تلفنی که از طرف بیمارستان لامرد در رابطه با کمبود کپسول اکسیژن گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: طی جلسه‌ای که با خیرین سلامت شهرستان گرفته شد بنا شد تا در این امر مهم مردم سهیم شوند.

او گفت: حوالی ساعت ۱۴ فراخوان زده شد و تا ساعت ۲۳ شب یعنی کمتر از ده ساعت ۵۰ کپسول اکسیژن ۱۰ کیلویی از طرف مردم و خیرین تهیه شد.

وی به جلوه‌های زیبای این کمک‌های انسان دوستانه اشاره کرد و گفت: مادر پیر شهید مفقود الاثری از شیراز داشتیم که مبلغ ۲میلیون و۵۰۰ هزار تومان هزینه خرید یک کپسول را متقبل شدند و از مردم لامرد ومهر خواستند تا برای پیدا شدن پیکر فرزندش دعا کنند، و یا آقایی از بهبهان، که برای شادی فرزند فوت شده خود نیز خرید یک کپسول را نیت کرده بود.

وی در ادامه به حرکت ارزشمند یک جوان لامردی اشاره کرد و گفت: یک جوان ۳۸ ساله پیوند کلیه ای که تاکید فراوان بر فاش نشدن اسمش را داشت هزینه خرید یک کپسول اکسیژن را به نیابت از آن زنده یادی که یکی از کلیه‌های خود را به او اهدا کرده، داده است.

وی گفت: بعضی از طوایف با هزینه کم از خانواده‌های خود، مبالغ را جمع آوری، و یک کپسول اکسیژن را به اسم متوفی خود ثبت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی این ۵۰ کپسول در اختیار بیمارستان لامرد قرار می‌گیرد، که بعنوان یک کالای وقفی در بیمارستان نگهداری می‌شود.

کد خبر 4984482

نظرات بینندگان