کد خبر: ۱۴۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹

مردم دهستان خلیلی گراش: با گذشت دوماه از تخریب خانه ها در زلزله، هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است/ فرمانده سپاه گراش: سپاه و نیروهای جهادی تا آخر در کنار مردم ایستاده اند

رئیس شورای روستای خلیلیِ گراش گفت:ما از شما و رسانه ها می خواهیم صدایمان را به مسولبن کشور برسانید. مردم در این گرمای ۵۰ درجه نمی توانند زندگی کنند. چرا کسی به داد ما نمی رسد. مگر ما مسلمان نیستیم، مگر ما ایرنی نیستیم …
به گزارش خبرنگار شیرازه به نقل از گراش انقلابی حوالی بهمن ماه سال ۹۷ بود که زلزله های پی درپی در دهستان خلیلی شهرستان گراش واقع در جنوب استان فارس خبر ساز شد.

از آن روز به بعد روزانه خلیلی و روستاهای اطراف شروع به لرزیدن کردند بطوری که گاها روزانه بیش از ۵۰ لرزه با قدرت های ۳ و۴ ریشتر بود و همچنان ادامه دارد.

نیمه شب یکشنبه ۲۵ خرداد۹۹ بود که زلزله ۵٫۱ ریشتر خانه هایی که پایه هایش در اثر زلزله های مکرر سست شده بود بر سر مردم آوار شد و مردم را در گرمای ۵۰درجه تابستان جنوب آواره و راهی کوچه و بیابان کرد.

مردم محرومی که ماهاست در استرس و فشار روانی لحظه لحظه از ترس زلزله های مکرر شب و روز خواب ندارند و چشم به راه دوخته اند تا شاید فریاد رسی، مسولی یا … از راه برسد و برای امید از دست رفته و قلب لرزانشان مرهمی نهد.

اما به قول این مردم، پس از ۱۸ ماه از شروع زلزله ها و باگذشت دوماه از خراب شدن خانه هایشان هنوز هیچ اقدام خاصی بجز واگذاری چادر انجام نشده است، حتی عملیات آوار برداری هم آغاز نشده است و همچنان با ادامه پس لرزه ها در گرمای ۵۰ درجه در چادر هایشان زندگی سختی راه می گذرانند.

به گزارش خبرنگار ما، یکشنبه پنجم مرداد ماه ۹۹ سرهنگ پاسدار وحید ستاری فرمانده ناحیه سپاه گراش به اتقاق مسول بسیج سازندگی،مسول مجمع جهادی شهرستان و فرمانده حوزه بسیج فداغ با حضور در بین مردم روستاهای دهستان خلیلی، ضمن یک شب بیتوته در خلیلی به بازدید از منطق زلزله زده و گفتگو با مردم و شورا و دهیاران پرداختند و از نزدیک در جریان دردها و مشکلات مردم ،درخواست ها و گله مندی آنان قرار گرفت.

سرهنگ ستاری فرمانده سپاه گراش در این دیدار گفت: سپاه و نیروهای جهادی تا آخر در کنار مردم ایستاده اند و با کمک و مشارکت مردم به بازسازی و مقاوم سازی خانه های مردم روستا خواهیم پرداخت.

ستاری در پاسخ به درخواست کمک شورای خلیلی افزود: ما تلاش می کنیم از همه ظرفیت های موجود و حضور گروههای جهادی و کمک های مردمی با همکاری و هماهنگی سایر سازمان های ذیربط در تسریع بازسازی و دمیدن روح امید به روستا استفاده کنیم.

سروان دهقانی فر مسول بسیج سازندگی سپاه گراش نیز در این رابطه گفت: با توجه به محرومیت روستا و از طرفی اینکه هنوز مردم کمک و وامی دریافت نکرده اند و ممکن است این روند طولانی باشد درحالی که می بینیم مردم در سختی در گرمای سوزان و طاقت فرسا در چادر زندگی می کنند. به مدد الهی با ظرفیت گروههای جهادی و خیرین و با همکاری شورا و دهیار اقدام به تعیین اولویت بر اساس افراد تحت پوشش کمیته امداد و نهادی حمایتی، بازسازی را آغاز می کنیم.

دهقانی فر بیان کرد: انتظار داریم در خود روستاها نیز با تشویق شورا و بزرگان گروه های جهادی مردمی  تشکیل و دست به دست داده و برای محرومیت زدایی و کاهش آلام آسیب دیدگان آستین بالا بزنیم.

در ادامه اسدی رییس شورای خلیلی نیز گفت: "ما هم محروم هستیم هم مظلوم ” با گذشت ۱۸ ماه از شروع زلزله ها و دوماه بعد از تخریب خانه هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است. مردم روانی شده اند و به نظرم میزان افسردگی در روستا بسیار بالا است.

وی افزود: ما باید دردمان را به کجا ببریم، کسی صدای ما را نمی شنود؛ ما از شما و رسانه ها می خواهیم صدایمان را به مسولبن کشور برسانید. مردم در این گرمای ۵۰ درجه نمی توانند زندگی کنند. چرا کسی به داد ما نمی رسد. مگر ما مسلمان نیستیم، مگر ما ایرنی نیستیم …



نویسنده :
گراش انقلابی
برچسب ها: زلزله زدگان ، گراش ، مردم
نظرات بینندگان