کد خبر: ۱۴۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص): ‌

راه‌آهن اقلید-یزد، ‌اردیبهشت ۱۴۰۰ به ‌بهره‌برداری می‌رسد‌

دکتر محمد با اشاره به قول رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تأمین اعتبار پروژه راه‌آهن یزد- اقلید گفت: این پروژه تا اردیبهشت ۱۴۰۰ قابل بهره‌برداری است.
به گزارش شیرازه، دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)  در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن یزد- اقلید در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: استان یزد یکی از استان‌های با ظرفیت ترانزیتی بسیار بالاست و به دلیل قرارگیری در مرکزیت ایران و همجواری با استان‌های مختلف کشور، این ظرفیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی به وجود بندر خشک در استان یزد اشاره کرد و گفت: برای استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت‌ها و کاهش طول زمانی مورد نیاز به ویژه در حوزه بار، راه‌آهن یزد- اقلید طراحی شده و سال‌هاست به دلیل عدم تأمین منابع مالی با مشکل مواجه شده بود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: همکاران ما با تمام قوا این پروژه را تقریباً به 70 درصد رسانده‌اند و برای تکمیل آن به منابع مالی نیاز هست که اخیراً با توجه به برنامه‌ریزی که در سازمان برنامه و بودجه انجام شد، آقای نوبخت قول تأمین اعتبار دادند و در صورت تأمین اعتبار، هیچ مشکلی برای اتمام آن نیست.

دکتر محمد افزود: قطعاً تا اردیبهشت سال آینده این پروژه قابل بهره‌برداری است ولی با توجه به اینکه الان بیشتر در مرحله خرید مواد مورد نیاز هستیم، تأمین به موقع منابع مالی خیلی راهگشاست و امیدواریم بتوانیم این پروژه را هرچه سریع‌تر به مردم عزیز استان یزد تقدیم کنیم.

نظرات بینندگان