کد خبر: ۱۴۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
رئیس سازمان برنامه و بودجه در شیراز:

موزه دفاع مقدس موجب گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل‌های آینده شده است/ کمک دولت به تکمیل موزه دفاع مقدس استان فارس

نوبخت گفت: ایجاد نماد و یادبودی به نام موزه دفاع مقدس موجب شده تا فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل‌های آینده گسترش یابد و هیچ جایگاهی همچون جایگاه موزه های دفاع مقدس برای توسعه نیست.
به گزارش شیرازه، محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه عصر چهارشنبه پس از بازدید از موزه دفاع مقدس  فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه معنای مختلفی داشته و یکی از اهدافی که مقام معظم رهبری در راستای توسعه یافتگی مطرح می‌کنند موضوع توسعه‌ یافتگی کمال انسان‌ها است. اگر شرایط برای توسعه و کمال انسان‌ها فراهم شود می‌توان گفت که برنامه‌هایی که در راستای توسعه یافتگی اجرایی شده موفق بوده است.

موزه دفاع مقدس موجب گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل‌های آینده شده است/ کمک دولت به تکمیل موزه دفاع مقدس استان فارس

نوبخت با تشریح تحولات انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از تحولاتی که در پس از انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت، تحول خواهی در نظام آزاد بخشی مردمی است که این مهم توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد شده است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: رأی مردمی و حضور مردم در تمامی عرصه‌های حساس در نظام جمهوری اسلامی موجب شد تا نظام جمهوری اسلامی، نظامی توسعه یافته و مردمی باشد

وی ضمن عنوان اینکه انقلاب اسلامی برای محقق شدن اهداف و رسیدن به امال های خود هشت سال با مشکلی به عنوان جنگ تحویلی مواجه بود اضافه کرد: کسانی که در این مسیر برای تحقق آرمان‌های انقلاب تلاش کرده‌اند جایگاه رفیعی در پیشگاه خداوند دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: پس از جنگ نیز شاهد مشکل عظیمی نظیر تحریم‌ها بودیم با این حال با عزم مردمان این آب و خاک توانستیم تمامی مشکلاتی که در تحریم‌ها ایجاد کرده است را خنثی کنند.

وی در خصوص آثار موزه دفاع مقدس گفت: ایجاد نماد و یادبودی به نام موزه دفاع مقدس موجب شده تا فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل‌های آینده گسترش یابد و هیچ جایگاهی  همچون جایگاه موزه های دفاع مقدس برای توسعه نیست.

نوبخت، با اشاره به تشکیل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تاکید کرد: این نهاد و همچنین مجموعه موزه دفاع مقدس برای کسانی که دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را درک نکردند بسیار مهم است تا نسل جوان و آینده ایران با مواریث فرهنگی و اسلامی آشنا شوند، راه را بیاموزند و بدانند ایران کجا بوده و به کجا خواهد رسید.

معاون رئیس جمهور گفت: همانگونه که در سفر ۲ روزه خود به استان فارس، خود را موظف دانستم برای مساله آب، راه، راه آهن، آزادراه‌ها و سایر مسایل که توسعه فیزیکی، اقتصادی و مادی را به دنبال دارد تلاش کنم، به عنوان نماینده دولت و مسوول سازمان برنامه و بودجه کشور، برای تکمیل موزه دفاع مقدس استان فارس کمک خواهم کرد و در این زمینه اعتباری براساس توافقی که صورت می گیرد اختصاص داده خواهد شد.     

گفتنی است فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس که شامل محوطه و ساختمان موزه بود دهه مبارک فجر 96 به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور به بهره برداری رسیده که فازهای بعدی این موزه که شامل موزه آرایی و تملک اراضی مجاور این مرکز است به دلیل کمبود بودجه لازم به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان