کد خبر: ۱۴۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
نوبخت در مراسم افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس فارس:

موزه‌های دفاع مقدس، موجب گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شده است

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ایجاد نماد و یادبودی به نام موزه دفاع مقدس موجب شده تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و میان نسل‌های آینده گسترش یابد گفت: دولت در راستای ترویج فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس در جهت ساخت موزه دفاع مقدس استان فارس کمک می‌کند.
  «محمد باقر نوبخت» معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور عصر امروز (چهارشنبه) به همراه مسئولین لشکری و کشوری پس از بازدید از موزه دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد نماد و یادبودی به نام موزه دفاع مقدس موجب شده تا فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل‌های آینده گسترش یابد، اظهار داشت: برای دولت هیچ نمادی برای توسعه به اهمیت و جایگاهی همچون نمایشگاه و موزه دفاع مقدس نیست دولت و این سازمان به تکمیل موزه دفاع مقدس استان فارس کمک می‌کند.

معاون رییس جمهور بیان داشت: هیچ جایگاهی برای توسعه همچون جایگاه موزه های دفاع مقدس برای توسعه نیست توسعه معنای مختلفی داشته و یکی از اهدافی که مقام معظم رهبری در راستای توسعه یافتگی مطرح می‌کنند موضوع توسعه‌یافتگی و کمال انسان‌ها است که شامل همین موزه های دفاع مقدس می شود.

وی اضافه کرد: اگر شرایط برای توسعه و کمال انسان‌ها فراهم شود می‌توان گفت که برنامه‌هایی که در راستای توسعه یافتگی اجرایی شده موفق بوده است.

نوبخت تاکید کرد: یکی از تحولاتی که در پس از انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت، تحول خواهی در نظام آزاد بخشی مردمی است که این مهم توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد شده است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: رأی مردمی و حضور مردم در تمامی عرصه‌های حساس در نظام جمهوری اسلامی موجب شد تا نظام جمهوری اسلامی، نظامی توسعه یافته و مردمی باشد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی برای محقق شدن اهداف و رسیدن به امال های خود هشت سال با مشکلی به عنوان جنگ تحمیلی مواجه بود و کسانی که در این مسیر برای تحقق آرمان‌های انقلاب تلاش کرده‌اند جایگاه رفیعی در پیشگاه خداوند دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: پس از جنگ نیز شاهد مشکل عظیمی نظیر تحریم‌ها بودیم با این حال با عزم مردمان این آب و خاک توانستیم تمامی مشکلاتی که در تحریم‌ها ایجاد کرده است را خنثی کنند.


نظرات بینندگان