کد خبر: ۱۴۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
فرماندار سروستان:

حدود ۲۰ هکتار از پوشش گیاهی منطقه مهارلو در آتش سوخت

پور زارعی گفت: حدود ۲۰ هکتار از پوشش گیاهی منطقه مهارلو در آتش سوزی دیشب از بین رفت.
  ابراهیم پورزارعی فرماندار سروستان با بیان اینکه تاکنون در حدود ۲۰ هکتار از منطقه مهارلو و پوشش گیاهی آن طعمه حریق شده است، اظهار کرد: هنوز میزان خسارت وارده به این منطقه مشخص نیست.

او گفت: با تلاش همه جانبه نیرو‌ها و همکاری همه سازمان‌های دولتی و مردم نهاد آتش سوزی مهارلو دیشب مهار شد. 

فرماندار سروستان با اشاره به اینکه پیگیری مشخص شدن علت اصلی آتش سوزی در این منطقه همچنان ادامه دارد، افزود: با تمام هشدار‌ها و آموزش‌های همگانی در زمینه حفظ مراتع و جنگل‌ها و حفاظت از محیط زیست و طبیعت، اما همچنان شاهد بی توجهی‌ها در زمینه روشن کردن آتش در جنگل‌ها از سوی گردشگران هستیم.

او با اشاره به وجود مناطق تفریحی مانند آبگرم مهارلو و بی توجهی برخی از گردشگران به رعایت اصولی همانند روشن کردن آتش در مناطق نامناسب، افزود: سوختن جنگل‌ها و درخت‌ها برای علاقه‌مندان طبیعت دردناک و اتفاقی که در مهارلو افتاد واقعاً جبران ناپذیر است.

پور زارعی با اشاره به تأثیر شدت وزش باد در گسترش آتش، گفت: به علت نبود امکاناتی همانند بالگرد اطفای حریق یا هواپیمای آب پاش، نیرو‌های امدادی ناچار به پیمودن مسیر چند ساعته برای رسیدن به ارتفاعات بودند که همین باعث تحلیل رفتن انرژی آن‌ها می‌شد.

او با بیان اینکه اگر بالگرد در این منطقه وجود داشت می‌توانست نیرو‌های امدادی را سریع‌تر به محل برساند و دچار خسارت کمتری می‌شدیم، تصریح کرد: در این مدت دهیاری‌های سروستان را به حداقل امکانات مجهز کردیم، هر چند که این امکانات پاسخگوی نیاز این مناطق نیست.

فرماندار سروستان با بیان اینکه تاکنون موردی از تلف شدن جانوران و پرندگان طی آتش سوزی گزارش نشده است، گفت: بیشتر پرندگان و جانوران در همان ساعت‌های ابتدایی به دیگر سمت‌ها گریخته‌اند و تاکنون گزارشی از سوختن جانداران مشاهده نشده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

نظرات بینندگان