کد خبر: ۱۴۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹

عمیات اجرای خط سه مترو شیراز با حضور معاون رئیس جمهور

عملیات اجرایی خط سه مترو شیراز با حضور معاون رئیس جمهوری آغاز می‌شود.
محمود رضایی کوچی معاون استاندار فارس با بیان اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه به دعوت استاندار فارس عصر امروز وارد شیراز ‌شد، گفت: خط سه مترو شیراز از طرح های مهم و اساسی در حوزه حمل و نقل شهری است.

او، بیان کرد: فاز اول این طرح به طول ۹ کیلومتر با سه ایستگاه و اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان شروع می‌شود که این فاز در طول پنج سال به بهره برداری می‌رسد.

رضایی کوچی تصریح کرد: در پایان فاز تکمیلی این طرح  به طول ۱۲ کیلومتر با هشت ایستگاه است که ظرفیت جابه جایی ۱۸ هزار مسافر را دارد.

معاون استاندار فارس ادامه داد: از مزایای این طرح که در ادامه خط یک مترو قرار دارد این است که ایستگاه راه آهن شیراز - اصفهان با خط راه آهن بین شهری یک سکوی مشترک دارند و همین محل اتصال امکان ارتباط ریلی بین شیراز و شهر‌های همجوار و شهر‌هایی را که در امتداد راه آهن بین شهری قرار دارند را فراهم می‌کند.

او، افزود: در فاز تکمیلی این خط  اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان  از سوی دولت و شهرداری شیراز تامین اعتبار می شود.

رضایی کوچی اضافه کرد: مسیر این طرح  از سوی استانداری فارس در کمیسیون ماده ۵ آزادسازی شده است که این طرح برای یک هزار نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال می کند.

سازمان قطار شهری شیراز در سال ۸۰ آغاز به کار کرد و کلنگ خط یک مترو این شهر یکسال بعد در سال ۸۱ به زمین زده شد و پس از گذشت ۱۲ سال، مرحله نخست این خط به طول ۲۴و نیم کیلومتر در سال ۹۳ به بهره برداری رسید.

مترو شیراز در ۶ خط طراحی شد که حدود ۹۰ کیلومتر طول دارد و در ۱۸ سالی که از شروع ساخت قطار شهری شیراز می‌گذرد تنها یک خط آن به بهره برداری رسیده است.

توان شهرداری شیراز در سال‌های اخیر به سمت تکمیل خط دو مترو شیراز که از شهرک میانرود تا فلکه ستاد و در ادامه به سمت میدان گلستان پیش می‌رود گذاشته شده است.

خط ۲ متروی شیراز به طول ۱۵ کیلومتر از شهرک میانرود آغاز می‌شود و تا کلبه سعدی ادامه دارد که به گفته مسئولان شهرداری شیراز در حال حاضر حدود ۱۱ کیلومتر از این مسیر از شهرک میانرود تا فلکه ستاد در دست ساخت بوده، و مراحل نهایی عملیات حفاری با دستگاه TBM بوده که به طور همزمان ساخت ایستگاه‌های این محور در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین با اشاره به سایر برنامه‌های معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: معاون رئیس جمهوری عصر امروز پس از ورود به شیراز به صورت هوایی از طرح بزرگراه دشت ارژن - قائمیه در تنگ ابوالحیات، طرح بزرگراه شیراز به سمت نورآباد و بابا میدان و سد نرگسی در غرب استان فارس بازدید می‌کند.

او، گفت:  محمدباقر نوبخت با بازدید از موزه دفاع مقدس در نشستی با مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی  و در نهایت با صدا و سیمای مرکز فارس گفت و گوی زنده می‌کند.

رضایی بیان کرد: نهم مرداد ماه امسال نیز چند طرح با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه بودجه افتتاح و عملیات اجرایی چند طرح دیگر آغاز می‌شود که آغاز عملیات اجرایی خط سه مترو شیراز از جمله این طرح ها است.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: افتتاح فاز اول دانشگاه صنعتی شیراز از دانشگاه‌های مهم استان فارس و از طرح هایی است که نهم مرداد ماه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه به بهره برداری می رسد.

او، ادامه داد: این طرح شامل چندین دانشکده است که در فاز نخست آن ۲ دانشکده هوا و فضا و برق و الکترونیک با اعتباری بالغ بر  ۵۰ میلیارد تومان افتتاح می شود و تعدادی از فاز‌های بعدی این طرح در هفته دولت و دهه فجر به بهره برداری می رسد.

رضایی کوچی، آغاز عملیات ساخت مسکن محرومان از دیگر برنامه‌های روز پنجشنبه معاون رئیس جمهوری برشمرد و افزود: در سال‌های گذشته تعدادی از این مسکن‌ها در استان فارس ساخت شد که نهم مرداد ماه امسال نیز عملیات اجرایی ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آغاز می‌شود.

معاون استاندار فارس اضافه کرد:  ۲۳۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی ۹ مرداد ماه امسال در استان فارس افتتاح می‌شود.

او، اظهار کرد: حضور در مراسم افتتاح یک هزار و ۹۸۶ واحد مسکونی بازسازی شده که در سیل ۹۸ خسارت دیده اند، از دیگر برنامه‌های محمدباقر نوبخت در سفر به شیراز است.

رضایی کوچی،گفت: پایان بخش سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس با ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است./ باشگاه خبرنگاران جوان


انتهای پیام/ت

نظرات بینندگان