کد خبر: ۱۴۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹

ماراتن 12 ساعته آتش‌نشانان برای مهار انبار علوفه گاوداری

آتش‌سوزی صبح امروز انبار علوفه یک گاوداری در کازرون در حالی مهار شد که این عملیات طاقت‎فرسا، حدود 12 ساعت به طول انجامید.
آتش‌سوزی صبح امروز انبار علوفه یک گاوداری در کازرون در حالی مهار شد که این عملیات طاقت‎فرسا، حدود 12 ساعت به طول انجامید.

 در این حادثه حدود یکصد تن کاه و یونجه موجود در انبار دچار آتش‌سوزی شده بود و شعله و حرارت ایجاد شده به حدی بود که موجب تغییر شکل سازه سوله محل نگهداری علوفه شد.

حامد پشنگیان سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون در مورد جزئیات عملیات اطفاء حریق گفته که برای مهار لهیب آتش، علاوه بر ماشین‌های اطفائی، از یک دستگاه لودر و دو دستگاه کامیون نیز به منظور جداسازی و تخلیه بخشهایی از علوفه استفاده شد. 

به گفته کارشناسان آتش‌نشانی در بررسی اولیه صحنه حادثه، آتش‌سوزی در اثر ریختن جرقه‌های سنگ فرز روی علوفه ایجاد شده و گسترش یافته است.

پشنگیان که خود شخصا در محل حادثه حاضر شده و بر اجرای عملیات اطفاء حریق نظارت داشته با اشاره به اینکه این گاوداری در منطقه دشت‌برم بوده، گفت: با توجه به اینکه محل وقوع حادثه خارج از حریم قانونی شهر بود، مجوز خروج از محدوده با هماهنگی فرمانداری  شهرستان گرفته شد و معاون محترم فرماندار هم برای هماهنگی‌های لازم در صحنه حادثه حاضر شدند.

به گفته آتش‌نشانان حاضر در صحنه، روند این عملیات به گونه‌ای اجرا شد که آتش و حرارت به سمت محل نگهداری گاوها گسترش پیدا نکند، بنابراین حیوانات از گزند آتش در امان ماندند.
خسارت وارد شده به این گاوداری بنا به اظهار مالک حدود یک میلیارد تومان برآورد می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون، در این عملیات جمعیت هلال احمر شهرستان کازرون، نیروی انتظامی، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حضور داشتند.

نظرات بینندگان