کد خبر: ۱۴۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
معاون رئیس جمهور:

تحریم‌ها، توانمندی‌های کشور را شکوفا کرد/ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی با مشارکت بخش خصوصی

محمد باقر نوبخت گفت: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و تحریم‌های موجود موجب شکوفایی توانمندی‌های کشور شود.
  محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عصر پنج شنبه در شورای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: ایران در شرایطی کاملاً متمایز نسبت به گذشته بوده و وجود تحریم‌ها باعث شد تا توانمندی‌های کشور بیش از گذشته شکوفا شده و ایران پس از تحریم‌ها با سرعت بیشتری در مسیر توسعه قرار بگیرد.

او با بیان اینکه ٣٨ پروژه در استان فارس دارای ویژگی‌های جهش تولید است، ادامه داد: اگر با مشارکت بخش خصوصی یک هزار و ۳۵۱ میلیارد تومان در امسال برای این طرح‌ها سرمایه گذاری شود، بالغ بر ۵ هزار و ۳۵ فرصت شغلی در فارس ایجاد خواهد شد.

معاون رئیس جمهور افزود: موضوعات و مشکلات استان فارس به صورت ویژه‌ای دسته بندی شده‌اند و برای برطرف شدن مشکلات، می‌توان از این پروژه‌ها بهره برداری کرد.

او تصریح کرد: تاکنون ۳ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان از ۵۵ پروژه‌ای که در استان فارس در پی سفر رئیس جمهوری به استان با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان مصوب شده بود تخصیص داده شد.

نوبخت اضافه کرد: به منظور تکمیل طرح‌های ناتمام استان فارس بالغ بر یک هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز است این در حالی است که برای تکمیل پروژه آزاد راه شیراز - اصفهان نیز ٣٠٠ میلیارد تومان باید تخصیص یابد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: ١۵ طرح در استان فارس امکان تکمیل شدن با اعتباری بالغ بر ٢ هزار و ٣٧٠ میلیارد تومان را دارند.

او گفت: به منظور تکمیل طرح‌های جهش تولید با صدور مجوز در کشور بالغ بر ٨٠ هزار میلیارد تومان امکان برداشت از منابع مالی دولت وجود دارد و در جهت محقق شدن فرمایشات مقام معظم رهبری برای تمام استان‌های کشور برنامه ریزی جهش تولید صورت گرفته است.

منبع: مهر

نظرات بینندگان