کد خبر: ۱۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

خرید پژو و سمند با یارانه نقدی

 ایران خودرو با ورود سه محصول خود به طرح «خرید خودرو با یارانه نقدی» موافقت کرد.

مدیر تامین کالای وزارت «صنعت و معدن و تجارت» با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: هم اکنون فقط پراید و وانت پیکان در طرح «خرید خودرو با یارانه نقدی» حضور دارند، اما با موافقت ایران خودرو سه محصول دیگر نیز به زودی مشمول این طرح خواهند شد.

کیومرث فروتنی افزود: بر اساس توافق صورت گرفته با ایران خودرو، مشتریان به زودی مي‌توانند با استفاده یارانه نقدی خود، پژو ۲۰۶ (احتمالا تیپ ۲)، سمند SE و پژو ۴۰۵ را نیز خریداری کنند.
وی در عین حال تاکید کرد: چون این سه خودرو دارای قیمتی بالای ۱۰ میلیون تومان هستند، متقاضیان باید پیش پرداخت بیشتری در مقایسه با پراید و وانت پیکان بپردازند. همچنین به گفته فروتنی، ایران خودرو و سایپا تعهد داده اند به ترتیب ظرف ۲۰ و ۶۰ روز پس از پرداخت ودیعه، وانت پیکان و پراید را به ثبت‌نام‌کنندگان تحویل دهند.

گفته‌های مدیر تامین کالای وزارت «صنعت و معدن و تجارت» در شرایطی است که طرح «خرید خودرو با یارانه نقدی» از حدود دو ماه پیش کلید خورده، اما هنوز توافق خودروسازان با وزارت صنعت در مورد این طرح، رسمی نشده است. البته به گفته فروتنی، توافقنامه موردنظر به تنظیم رسیده، اما فعلا روی میز معاونت حقوقی وزارت صنعت قرار دارد و منتظر امضا است.

با این حال، وی اعتقاد دارد که مشکل خاصی در این مورد نیست و توافقنامه مذکور تا چندی دیگر امضا خواهد شد.

متقاضیانی که در طرح «خرید خودرو با یارانه نقدی» شرکت مي‌کنند، باید ۶۰ درصد مبلغ خودرو را به عنوان ودیعه پرداخت کرده و مابقی پول خودرو را با سودی ۱۲ درصد طی ۲۴ ماه از طریق یارانه نقدی خود بپردازند. بر این اساس ماهانه ۱۷۰ هزار تومان از محل یارانه نقدی خانوارهای ثبت نام کننده برداشت مي‌شود. خانوارهایی که در این طرح شرکت مي‌کنند، باید حداقل چهار نفره باشند و برای ثبت‌نام مي‌بایست به سایت «بهین یاب» مراجعه کنند.

نظرات بینندگان