کد خبر: ۱۴۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

۱۱۰۰ حلقه چاه آب شرب استان فارس خشک شد‌

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس گفت: ۱۱۰۰ حلقه چاه آب شرب استان فارس خشک شده است و مردم روستاها با مشکل روبه‌رو هستند.
 حمیدرضا دهقانی در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد با بیان اینکه 78 درصد آب شرب استان فارس از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود، اظهار داشت: به دلیل خشکسالی متوالی و برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی 1100 حلقه چاه آب شرب استان فارس خشک شده است و مردم روستاها به مشکل روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه در تامین آب شرب شدیدا با مشکل روبه رو هستیم، عنوان کرد: آب مسئله‌ای است که با امنیت ما گرده خورده است و در خیلی از مناطق کشور بر سر مسئله اب بین مردم درگیری ایجاد شده اما خوشبختانه در استان فارس تاکنون با این مشکل روبه‌رو نبوده‌ایم.

دهقانی با بیان اینکه در استان فارس 80 هزار حلقه چاه با مجوز دارد که معادل حلقه چاه‌های 16 استان کشور است، خاطرنشان کرد: 10 سال خشکسالی سنگین در استان فارس سبب نابودی منابع آب زیرزمینی استان فارس شده است.

وی بیان کرد: احداث سد کوار آرزوی دیرینه مردم این شهرستان است که با یک تزریق اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

حجت الاسلام موسوی، رئیس دادگشتری استان فارس نیز در این جلسه اظهار داشت: در 4 ماهه گذشته آمار جرائم خشن استان فارس 50 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه 286 کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل در استان فارس شناسایی شده است که با اندک کمکی به چرخه تولید بازمی‌گردند، افزود: 58 کارخانه استان فارس در مصادره بانک‌ها است که با آزادسازی به چرخه تولید برمی‌گردند.

رئیس دادگستری استان فارس گفت: کارخانه کاغذ زاگرس 95 درصد آورده بخش خصوصی دارد و تنها 5 درصد کمک نیاز دارد که اگر این 5 درصد تامین شود 30 درصد نیاز کاغذ کشور را تامین می‌کند.

خسارت 600 میلیارد تومانی کرونا به حوزه گردشگری فارس

مصیب امیری، مدیرکل میرث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز در این جلسه از پیشرفت 60 درصد باغ موزه مشاهیر و پیشرفت 98 درصدی مرکز فرهنگی سعدی خبر داد و اظهار داشت: موزه منطقه‌ای فارس که 33 هزار متر مربع وسعت دارد 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین اعتبار تا پایان این دولت بخش‌های زیادی از آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه به طور متوسط در بخش گردشگری 10 هزار اشتغال مستقیم داریم، افزود: بیماری کرونا 600 میلیارد تومان به حوزه گردشگری فارس خسارت وارد کرده است.

عدم اتصال معادن و کارخانه‌های بزرگ فارس به خطوط ریلی

حسن نوروزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه طول آزادراه‌های استان فارس در حال حاضر صفر کیلومتر است که رای استان پهناوری فارس قابل قبول نیست، اظهار داشت: با بهره برداری از آزادراه شیراز – اصفهان، لار – بستک و لامرد – پارسیان این استان به شبکه سراسری متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طول خطوط رسلی در حال بهره‌برداری استان فارس 588 کیلومتر است، گفت: عدم اتصال معادن و کارخانه‌های بزرگ استان فارس به خطوط ریلی یکی از مشکلات ما است که اگر این امر محقق شود هزینه تمام شده کارخانه‌ها کاهش خواهد یافت./تسنیم

انتهای پیام/ش


نظرات بینندگان