کد خبر: ۱۴۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
در پویش کمک مومنانه«نذر قربانی»سپاه عشایر فارس انجام شد؛

ذبح 400 رأس گوسفند و توزیع بین نیازمندان

فرمانده سپاه ناحیه عشایر فارس با بیان اینکه مبلغ ریالی این ۴۰۰ راس گوسفند که در این پویش ذبح و بین نیازمندان تقسیم می شود، بیش از ۷۰۰ میلیون تومان است، ابراز داشت: سنت حسنه قربانی و ذبح گوسفند از قدیم الایام بین عشایر فارس مرسوم است.
به گزارش شیرازه، حضرت علی علیه السلام، سعدی، مولانا و بسیاری از بزرگان دین و سرزمینمان همواره به برابری و برادری انسان‌ها، فارغ از هرگونه قوم، نژاد، دین، مذهب و ملاحظات ملی اشاره کرده‌اند و همیشه بر همدلی و همدردی با همنوعان تاکید شده است و اخیراً هم که مقام معظم رهبری با اشاره به سخت تر شدن شرایط زندگی برخی از افراد جامعه در پی شیوع بیماری کرونا، هم وطنانی که دارای تمکن مالی هستند را به فعالیت‌های وسیع در زمینه کمک رسانی به نیازمندان دعوت کردند.
ذبح 400رأس گوسفند و توزیع بین نیازمندان

 به همین خاطر در سراسر کشور از جمله استان فارس رزمایش‌هایی راه افتاد به نام رزمایش مواسات، همدلی و کمک های مومنانه، که در پی این رزمایش‌ها و پویش ها هر منطقه، گروه، شهر، پایگاه مقاومت، بسیج، ارتش، سپاه و تمام ارگان ها هر کدام به سهم و توان خود به برگزاری این پویش و رزمایش‌ها مبادرت ورزیدند، در این میان جامعه عشایر استان فارس نیز که همواره در تمام دوران سخت و مشکلات اقتصادی، اجتماعی، جنگ و... در خط مقدم کمک و یاری رساندن به همنوعان قرار دارند، این بار نیز با راه اندازی پویشی تحت عنوان پویش کمک مومنانه «نذر قربانی» در این مسیر پیشقدم شدند و در سراسر استان فارس به مناسبت عید سعید قربان اقدام به قربانی کردن تعدادی گوسفند و توزیع آن بین نیازمندان کردند در این راستا سرهنگ عیسی افسری فرمانده سپاه عشایر فارس در حاشیه برگزاری این پویش در گفتگو با خبرنگار شیرازه،گفت: هدف از این رزمایش در راستای فرمان مقام معظم رهبری بود که فرمودند: «خوب است که به همدیگر کمک کنیم.» 

افسری با بیان اینکه در این اوقاتی که به دلیل بیماری کرونا شرایط برای برخی مردم بسیار سخت شده،عنوان کرد: بر همه واجب است که تا به یکدیگر یاری رسانیم و اکنون سپاه عشایر فارس نیز در حال برگزاری مرحله دوم رزمایش کمک‌های مومنانه است.

وی با اشاره به اینکه این مرحله در سه بازه زمانی انجام می‌شود،افزود: مرحله اول عید قربان تا عید غدیر،مرحله دوم دهه اول محرم و بازه سوم در دهه آخر صفر ادامه پیدا می‌کند

او با اشاره به اینکه چون شروع این رزمایش با عید قربان برخورد کرد، پویشی توسط بسیج عشایر استان راه اندازی شد تحت عنوان کمک مومنانه «نذر قربانی» که در این پویش هر پایگاه مقاومت دو گوسفند قربانی  و گوشت آن را بین نیازمندان توزیع میکند.

فرمانده سپاه عشایر  فارس در ادامه گفت:امروز مصادف با عید قربان ۴۰۰ راس گوسفند توسط عشایر به صورت تجمیعی و انفرادی قربانی خواهد شد تا گوشت آن بین نیازمندان تقسیم شود و برنامه ای هم که اکنون در منطقه دارنگون شاهد برگزاری آن هستیم بخشی از همین پویش است که توسط خیرین عشایر، گروه جهادی، بسیج عشایر در حوزه مقاومت بسیج عشایر امام جعفر صادق علیه السلام صورت گرفته است.

افسری با بیان اینکه مبلغ ریالی این ۴۰۰ راس گوسفند که در این پویش ذبح و بین نیازمندان تقسیم می شود،  بیش از ۷۰۰ میلیون تومان است، ابراز داشت: سنت حسنه قربانی و ذبح گوسفند از قدیم الایام بین عشایر فارس مرسوم بوده گرچه شرایط کنونی برای عشایر هم سخت شده اما آنها این سخاوت را به خوبی معنا کرده و ادامه می‌دهند.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده توسط سپاه عشایر فارس در دوره اول شیوع کرونا نیز اشاره ای کرد و گفت: در دور اول شیوع ویروس منحوس کرونا بالغ بر ۶ هزار بسته معیشتی توزیع کردیم که قیمت هر بسته حدود ۲۵۰ هزار تومان بود که جمعاً مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه این بسته ها شد، همچنین بیش از ۵ هزار بسته بهداشتی بین عشایر توزیع گردید.

افسری با بیان اینکه در مراکز تجمعی عشایر هم گندزدایی و رفع آلودگی صورت گرفت، ابراز داشت: همه این اقدامات توسط گروه های جهادی بسیج عشایر و پایگاه های مقاومت انجام شده است.

او به راه اندازی 4 کارگاه تولید ماسک توسط بسیج عشایر در سراسر استان اشاره کرد و گفت: محصولات این کار گاه ها بین عشایر توزیع شد همچنین عملیات آگاه سازی برای عشایر کوچ رو انجام گرفت به همین خاطر شاهد کمترین آسیب بین عشایر کوچ رو بودیم  که تقریباً آمار آن معادل صفر بود.

 افسری در پایان تصریح کرد: اکنون هم کمک های مومنانه به صورت نقدی و غیر نقدی در دستور کار است و تصمیم داریم تا پایان ریشه کن شدن این ویروس کنار مردم باقی بمانیم.

انتهای پیام/ 


نظرات بینندگان