کد خبر: ۱۴۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان فارس مطرح کرد:

تحکیم وحدت و برادری میان مسلمانان؛ اساسی‌ترین رسالت ائمه جمعه

نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان فارس با تصریح بر تحکیم وحدت و برادری میان مسلمانان به‌عنوان اساسی‌ترین رسالت ائمه جمعه گفت: وظیفه اصلی علما و ائمه جمعه است که مردم را از تشدید افتراق و تفرقه حفظ کنند.
پایگاه تحلیلی خبری شیرازه: نماز جمعه یکى از نمادهاى سیاسى و اجتماعى دین اسلام بوده که فرصتی براى اجتماع هفتگى مردم و پایگاهى براى طرح مسائل جامعه­ اسلامی است. 

 نماز جمعه از نهادها و تریبون‌های مهم انقلاب اسلامی است که به دلیل مواضع مهم  و حضور اقشار مختلف مردم  بسیار اثرگذار است.

شیخ عبدالواحد خواجوی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طبق سوره مبارکه جمعه «هنگامی‌که ندای نماز جمعه بلند شد کسب‌وکار را رها کنید و بشتابید به‌سوی نماز جمعه»، در مذهب اهل سنت این فریضه، عینی است؛ یعنی بر همگان واجب است، مگر کسانی که معذور باشند.
تحکیم وحدت و برادری میان مسلمانان؛ اساسی‌ترین رسالت ائمه جمعه
وی افزود: اما در مواقعی مثل این روزها که بیماری کرونا بر کل دنیا سرایت کرده و سایه افکنده است و ممکن است دامن‌گیر بعضی افراد سالم هم بشود و به گفته وزارت بهداشت و ارگان‌های ذی‌ربط در خانه ماندن مهم‌ترین راه پیشگیری است و بهتر است که جز برای کارهای ضروری از منزل خارج نشویم، این فریضه هم از عینی بودن خارج می‌شود.

بنا به اظهارات نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان فارس؛ نماز جمعه محل تجمع همه مردم یک شهر یا روستا است که گردهم در یک محل جمع شوند، با مسائل روز و مسائل دینی آشنا شده و همدیگر را ببینند و این مهم، در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌خوبی پیاده شده است.

شیخ خواجوی معتقد است که مهم‌ترین رسالت ائمه جمعه، در وهله اول این است که مسائل موردنیاز را برای مردم تفهیم و تبیین کنند و مردم را با مسائل روز آشنا کنند.

امام‌جمعه اهل سنت شیراز بیان کرد: مردم هم لازم است که بشنود آنچه را که به دستورات خداوند و رسول گرامی نیاز است و بر همگان لازم است.

وی تاکید کرد: به‌خصوص در روزهایی که متاسفانه دشمنان و استکبار جهانی می‌خواهند علیه اسلام و مؤمنین تفرقه ایجاد کنند، وظیفه اصلی علما و ائمه جمعه است که مردم را از تشدید افتراق و تفرقه حفظ کنند.

نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان فارس تصریح کرد: سعی بر تحکیم وحدت و دوستی و برادری میان مسلمانان و آشنایی آنان با مسائل اساسی و موردنیاز جامعه و جهان، از وظایف و رسالت اصلی ائمه جمعه است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان