کد خبر: ۱۴۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
پاکدل خبرداد؛

آخرین جزئیات از پرداخت مطالبات ایثارگران

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره جزئیات پرداخت مطالبات ایثارگران توضیحاتی داد.
محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به دستور رییس جمهور و تلاش‌های رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای پرداخت مطالبات باقی مانده خانواده معظم شهدا و ایثارگران گفت: خوشبختانه دستور تخصیص مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان جهت پرداخت بخشی از مطالبات جامعه ایثارگری توسط رییس سازمان برنامه و بودجه صادر شد و پرداخت این مطالبات از ابتدای هفته جاری آغاز شده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد با بیان اینکه پرداخت این مطالبات بر اساس قانون مصوب صورت می‌گیرد، افزود: پاداش پایان خدمت شهدای بازنشسته تا پایان سال ۱۳۹۷ و همچنین حدود ۳۵ درصد از مطالبات ذخیره مرخصی شهدای بازنشسته سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ در این مرحله پرداخت شد. همچنین بخشی از مطالبات معوق جانبازان حالت اشتغال مشمول ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز به صورت علی‌الحساب و بر اساس گروه‌بندی پرداخت شده است.

وی با تشریح جزئیات مطالبات معوق جانبازان حالت اشتغال مشمول ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تصریح کرد: پرداخت این مطالبات بر اساس قانون و با هماهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح در حال انجام است و با توجه به اینکه هنوز احکام قطعی جانبازان مشمول ماده ۳۸ صادر نشده مبلغ تخصیص یافته به‌صورت علی‌الحساب پرداخت شد و تسویه مطالبات این عزیزان منوط به صدور احکام از سال ۹۱ تاکنون است که توسط معاونت تعاون و امور اجتماعی و معاونت توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران و از طریق ستاد کل نیرو‌های مسلح در حال پیگیری است.

پاکدل در پایان خاطرنشان کرد: پاداش پایان خدمت شهدای بازنشسته سال ۱۳۹۸ طی روز‌های آینده پرداخت خواهد شد و مابقی مطالبات ایثارگران نیز در مراحل بعدی و پس از تأمین اعتبار لازم پرداخت می‌شود.
نظرات بینندگان