کد خبر: ۱۴۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

لطفاً پیامکی با هم دعوا نکنید!!

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که دارید با یک دوست و یا نزدیکانتون در ارتباط با یه موضوع خاص به صورت پیامکی صحبت می کنید یا ناراحتی خودتون رو از یه موضوعی که قبلا اتفاق افتاده عنوان می کنید که ناگهان بحث به دعوا و بد و بیراه گفتن کشیده میشه!!!


شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که دارید با یک دوست و یا نزدیکانتون در ارتباط با یه موضوع خاص به صورت پیامکی صحبت می کنید یا ناراحتی خودتون رو از یه موضوعی که قبلا اتفاق افتاده عنوان می کنید که ناگهان بحث به دعوا و بد و بیراه گفتن کشیده میشه!!! شما تعجب می کنید و دائماً با خودتون فکر می کنید که چی شد؟! بابا من که چیزی نگفتم!!! اصلا منظوری نداشتم!! ولی طرف مقابل عصبانی میشه و فکر میکنه بهش بی احترامی و توهین شده. دقیقا به همین دلیله که ما توصیه می‌کنیم صحبت های مهم، شکایت ها و ناراحتی های خودتون رو به صورت پیامکی و از طریق فضای مجازی با طرف مقابلتون در میون نذارید.

اما دقیقا چه اتفاقی میوفته؟؟ همون طور که میدونید بخش مهمی از اطلاعات و برداشت ما از صحبت های طرف مقابل از طریق زبان بدن و لحن کلام منتقل میشه، یعنی ما با توجه به نوع کلام، حرکات بدن، چشم، ابرو و... منظورمون رو به طرف مقابل منتقل می‌کنیم.

جالبه بدونید که در انتقال پیام، حرکات و زبان بدن 55 درصد و لحن 38 درصد موثره و لغات تنها 7 درصد در انتقال پیام تاثیر داره.

این یعنی اینکه، وقتی شما به صورت پیامکی با یه نفر صحبت می کنید، بخش مهمی از اطلاعات به طرف مقابل منتقل نمیشه و در این شرایط طرف مقابل متناسب با برداشت خودش از موضوع، نسبت به صحبت‌های شما قضاوت میکنه و واکنش نشون میده. پس یادمون باشه سعی کنیم صحبت های مهم و دلخوری هامون رو به صورت پیامکی مطرح نکنیم و از پیام های دیگران بدون دقت و بررسی برداشت و قضاوت اشتباه نداشته باشیم.

لطفاً پیامکی با هم دعوا نکنید!!



نویسنده :
عباس پیراسته
نظرات بینندگان