کد خبر: ۱۴۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
رئيس كل دادگستري استان فارس خبر داد:

رهايي محكوم به قصاص نفس از چوبه دار پس از 7 سال

رئيس كل دادگستري استان فارس با اعلام خبر رهايي يك نفر محكوم به قصاص نفس از چوبه دار گفت: حدود هفت سال پيش در يكي از روستاهاي شهرستان كوار در پي بروز اختلاف بين دو خانواده، درگيري و نزاع رخ داده و در اين ميان جواني به قتل مي رسد.

حجت الاسلام و المسلمين سيدكاظم موسوي افزود: با تشكيل پرونده و طي شدن مراحل قانوني و رسيدگي قضايي، نهايتاً راي قصاص نفس عليه قاتل پرونده صادر شده و مورد تائيد ديوان عالي كشور قرار مي‌گيرد.
وي در ادامه اظهار داشت: اعضاي شعبه 72 شوراي حل اختلاف شيراز پس از ماه‌ها تلاش و پيگيري‌هاي مستمر و چندين جلسه صحبت و گفت وگو با خانواده‌ مقتول، موفق به اخذ رضايت جهت عدم اجراي حكم قصاص شده و در نهايت با پرداخت ديه از سوي محكوم، خانواده مقتول از اجراي حكم قصاص گذشت كردند.
رئيس شوراي قضايي استان فارس افزود: خداوند در آيه 178 از سوره بقره عفو وگذشت به ويژه در حال قدرت بر انتقام و مجازات را ستوده و بر كساني كه در موضع قدرت وتوان قرار دارند ولي از حق خويش مي گذرند و با بزرگواري چشم بر مجازات مي بندند آفرين مي فرستد وآن را به عنوان امري معروف و هنجاري پسنديده و نيكو مورد تشويق قرار مي دهد.
حجت الاسلام و المسلمين موسوي با قدرداني از خانواده اولياء دم اظهار داشت: در صورتي كه قرار باشد تمام خطاكاران در هر وضعيتي كه هستند مجازات شوند و هركس آزار و اذيت ديگري را تلافي كند صحنه زندگي بشر به جهنم سوزاني از خشم،كينه و نفرت تبديل خواهد شد و اينجاست كه فضايل اخلاقي و عالي انساني نقش پراهميتي پيدا مي كنند. 
رئيس كل ادگستري استان فارس در پايان با اشاره به ارزش و مرتبه بسيار والاي صلح و سازش از ديدگاه شرع مقدس اسلام و تاكيد بر اين موضوع در آيات و روايات متعدد گفت: تمام توان و ظرفيت مجموعه شوراهاي حل اختلاف استان را براي ايجاد صلح و سازش ميان اصحاب پرونده ها به كار گرفته ايم و اين روند را در آينده نيز با قدرت و تلاش بيشتر ادامه مي دهيم.

نظرات بینندگان