کد خبر: ۱۴۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

افزایش همکاری های مشترک اداره کل بهزیستی و شرکت شهرک صنعتی فارس

در مراسمي توافق ‌نامه همكاري بین اداره کل بهزیستی فارس و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس امضا شد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي فارس این توافقنامه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و  بمنظور توانمندسازی و اشتغال خرد گروههای هدف بهزیستی به امضاي احد فتوحي مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس و محمد صادق كشفي نژاد مدير كل بهزيستي فارس رسيد.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان فارس در اين مراسم  با تاكيد بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت موجود در شهرك هاي صنعتي استان  برای اشتغال پایدار مددجويان تحت پوشش بهزيستي  گفت:واحد هاي توليدي و صنعتي هميشه در عرصه هاي مختلف اجتماعي پاي كار بوده اند و در اين حوزه نيز اهتمام خود را انجام خواهند داد.

احد فتوحي با بيان اينكه در زمينه اشتغال  و بكارگيري مددجويان و زنان سرپرست خانوار فعاليت هاي موثري در برخي واحد هاي صنعتي و توليدي انجام شده است گفت: افراد معلول داراي توانمندي هاي خاص و ويژه اي هستند كه در بخش توليد و صنعت مي توان از آنها استفاده كرد.
وي افزود:با توجه به مشوق هاي در نظر گرفته شده براي اشتغال جامعه هدف بهزيستي ،صنعتگران و فعالان صنعتي مي توانند از اين مشوق ها نيز استفاده كنند.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان فارس با بيان اينكه هم اينك بيش از  6718  قرارداد سرمايه گذارري با متقاضيان در شهرك ها و نواحي صنعتي استان منعقد شده گفت:از اين تعداد 2490واحد توايدي،صنعتي،صنفي و كارگاهي با اشتغال   39هزارنفر درمرحله توليد و   3400  واحد نيز در مرحله ساخت و ساز است كه هم واحد هاي فعال براي افزايش ظرفيت و هم واحد هايي كه در مرحله اغاز بهره برداري قرارخواهند گرفت مي توانند بخشي از ظرفيت خود را به افراد جامعه هدف بهزيستي اختصاص دهند و در اين زمينه مانيز از اين واحد ها حمايت خواهيم كرد.

فتوحی این توافقنامه را رویدادی مطلوب خوبی در عرصه حمایت از خانواده ها، اشتغال و امنیت روانی افراد تحت پوشش عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی فارس نيز در اين مراسم امضاي توافق نامه  توسعه اشتغال‌زایی برای معلولان با شرکت شهرک‌های صنعتی فارس را  فراهم كردن زمینه اي  را برای ارائه خدمات بهتر به افراد تحت پوشش این سازمان اعلام كرد.

محمدصادق کشفی نژاد افزود: ۳۰ هزار نفر در نوبت مساعدت و مستمری اداره کل بهزیستی قرار دارند و جمعیت تحت پوشش معلولان با حساب معلولان و زنان سرپرست خانوار ۱۵۷ هزار نفر است.

وي  بیان کرد: ۳۰ هزار نفر در نوبت مساعدت و مستمری اداره کل بهزیستی قرار دارند و جمعیت تحت پوشش معلولان با حساب معلولان و زنان سرپرست خانوار ۱۵۷ هزار نفر است.

مدير كل بهزيستي تصريح كرد: بر اساس شرایطی که در قانون پیش‌بینی شده، در تلاش هستیم بتوانیم مشکلات گروه‌های هدف راکاهش دهیم.

معاون هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی فارس،پرداخت تسهیلات به یک هزار و ۵۶۰ نفر در سال ۹۸ را یادآور شد و گفت: تعهد اشتغال بهزیستی در سال گذشته ۲ هزار و ۹۹۰  نفر بود و سقف تسهیلات اشتغال این سازمان از ۵ تا ۵۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصد است.

پریسا زارعی عنوان کرد: سقف تسهیلات ویژه کارفرما در گذشته ۲۵۰ میلیون تومان به ازای جذب ۵ نفر تحت پوشش بهزیستی بوده که با پیگیری‌های انجام شده این عدد به ۲ میلیارد تومان به ازای جذب ۴۰ نفر افزایش یافته است.

وی افزایش تسهیلات را فرصت مناسبی برای کارفرمایان دانست و افزود: پرداخت ۲۳ درصد سهم بیمه افراد تحت پوشش بهزستی نیز در کنار افزایش رقم تسهیلات فرصت مناسبی برای کارفرمایان ایجاد کرده است تا در جذب افراد تحت پوشش بهزیستی پیشرو باشند.

معاون بهزیستی فارس کمک بلاعوض و اشتغال در دستگاه های دولتی را از دیگر حمایت های اداره کل بهزیستی از افراد تحت پوشش دانست و ابراز کرد: این توافقنامه فرصت مناسبی است تا با بهره گیری از بانک اطلاعاتی صنایع برای اشتغال افراد تحت پوشش بر اساس توان و تخصص استفاده کنیم.

بر اساس اين گزارش  در اين توافق نامه مفادي نظير  معرفی متقاضیان واجد شرایط جویای کار به کارفرمایان /کارخانجات و کارگاههای معرفی شده از سوی شركت شهرك هاي صنعتي  برابر دستورالعملهای سازمان بهزیستی کشور،همکاری و عقد قرارداد با کارفرمایان و کارگاههای معرفی شده توسط شركت شهرك هاي صنعتي  جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی کارفرمایی درقبال بکارگیری افراد تحت پوشش بهزیستی (حداقل 500 میلیون ریال جهت اشتغال  یک نفر و حداکثر مبلغ 20 میلیاردریال جهت اشتغال 40نفر) برابر دستورالعملهای سازمان بهزیستی کشور،همکاری و عقد قرارداد با کارفرمایان و کارگاههای معرفی شده توسط شركت شهرك هاي صنعتي جهت پرداخت حق بیمه سهم کارفرما (23%) در قبال بکارگیری گروههای هدف بهزیستی برابر دستورالعملهای سازمان بهزیستی کشور،همکاری و عقد قرارداد با کارفرمایان و کارگاههای معرفی شده جهت پرداخت یارانه ارتقاء کارایی معلولین در قبال بکارگیری معلولان تحت پوشش بهزیستی برابر دستورالعملهای سازمان بهزیستی کشور و معرفی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک هاي صنعتی که متقاضی بکارگیری نیرو در قبال استفاده از مشوق های ارائه شده از سوی بهزیستی هستند،همکاری در زمینه آموزش های مورد نیاز گروههای هدف بهزیستی در قالب آيين نامه هاي حمايتي صنايع كوچك ،همکاری با تعاونی های متشکل از جامعه هدف بهزیستی معرفی شده از سوی طرف اول بمنظور استفاده از خدمات قابل ارائه توسط شرکت شهرکهای صنعتی ،همکاری در زمینه معرفی و فروش محصولات تولیدی گروههای هدف بهزیستی به واحدهاي صنعتي و همکاری در برگزاری نمایشگاه محصولات تولیدی گروههای هدف بهزیستی در نمايشگاههاي صنايع كوچك استان فارس، عنوان شده است.

نظرات بینندگان