کد خبر: ۱۴۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

ماجرای کوه خواری در شهر صدرای شیراز چه بود؟

دادستان شیراز درباره کوه خواری در شهر صدرای شیراز توضیحاتی را ارائه داد.
 آسیابی دادستان عمومی و انقلاب شیراز درخصوص کوه خواری در شهر صدرای شیراز، اظهار کرد: شهر صدرا تنها شهر جدید استان فارس است که در ۱۰ کیلومتری شیراز واقع شده و از اوایل سال ۷۰ برای جمعیت بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه عمده مسکن مهر استان فارس و برنامه اقدام ملی مسکن در این شهر واقع شده است، ادامه داد: متولی واگذاری اراضی در شهر‌های جدید طبق قانون شرکت‌های عمران شهر‌های جدید است که در شیراز هم شرکت عمران شهر جدید صدرا مسئولیت را به عهده دارد.

 دادستان عمومی و انقلاب شیراز اضافه کرد: در رابطه با موضوع کوه خواری قبلاً هم گزارشاتی رسیده بود که بررسی شده و در دستور کار شورای حفاظت از اراضی ملی دادگستری استان قرار داده شد و بازدید میدانی هم از محل صورت گرفت.

آسیابی افزود: موضوعی که در این خصوص مطرح است بحث تصرف عدوانی اراضی ملی و اراضی دولتی یا اراضی شهر صدرا نیست مشکل مربوط به نوع واگذاری این اراضی است که در دهه ۸۰ اتفاق افتاده و در قالب واگذاری به تعاونی‌های مسکن بوده است.

او ادامه داد: بنابراین درخصوص این موضوع، بحث تصرف عدوانی اراضی مطرح نیست بلکه مساله بحث واگذاری اراضی است.

 دادستان عمومی و انقلاب شیراز تصریح کرد: مشکل اصلی هم مربوط به برخی واگذاری‌ها در اراضی با شیب بالا و در دامنه ارتفاعات جنوبی و شمالی شهر صدرا است که با توجه به وضعیت توپوگرافی و شیب نامناسب آن ما با شرکت عمران شهر صدرا توافقاتی داشته‌ایم.

آسیابی بیان کرد: در این خصوص دستورات قضایی لازم صادر شده و در قالب مصوبات شورای حفاظت از اراضی ملی دادگستری استان، نیز این موضوعات مطرح شده که مدیرعامل شرکت شهر صدرا نسبت به توقف عملیات اجرایی اقدام کنند و نسبت به تعیین تکلیف واگذاری‌هایی که با توجه به وضعیت توپوگرافی وضعیت مناسبی نبوده اقدامات لازم انجام دهند.

او گفت: پیشنهاد شده که با واگذاری اراضی معوض در قبال این اراضی و قطعاتی که صورت گرفته مشکل مرتفع شود، و اخیراً هم جلسه‌ای داشته ایم در شورای حفاظت از دادگستری استان فاس و این موضوع در دو نوبت در دستور کار شورا قرار گرفته و بنا است این معضل برطرف شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان