کد خبر: ۱۴۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
در گفتگو با شیرازه تاکید شد؛

لبیک #مداحان_شیرازی به توصیه‌های رهبر انقلاب و تصمیمات ستاد ملی کرونا

مداحان شیرازی به فرمان رهبری لبیک گفته و به تبعیت از ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کردند.
پایگاه تحلیلی خبری شیرازه؛ در گفتگو تلویزیونی روز عید قربان رهبر انقلاب با مردم ایران با توجه به نزدیکی ماه محرم و عزاداری سیدالشهدا (ع)، بخشی از سخنان خود را به شیوه برگزاری مراسم عزاداری پرداختند.
ایشان فرمودند: برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم معیار آن چیزی است که ستاد مقابله با کرونا و کارشناسان بهداشت می‌‌گویند من هر آنچه که آنها لازم بدانند را مراعات خواهم کرد.  توصیه و تأکید من به عزاداران، هیئات و نوحه‌خوانان آن است که به ستاد ملی کرونا و مصوبات آن توجه کرده و ضوابط تعیین شده برای عزاداری از سوی آنان را مراعات کنند.  وضعیتی فعلی که داریم مسأله مهمی است و چیز کمی نیست؛ چرا که اگر قضیه شل گرفته شود فاجعه‌ای رخ خواهد داد که آن طرف آن ناپیداست.

با توجه به صحبت های رهبر معظم انقلاب، مداحان شیرازی به فرمان رهبری لبیک گفته و به تبعیت از ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار داشتند که در ادامه بخشی از این گفتگو ها را می خوانیم:

حاج علی رضایی 
بالاتر از حرف مقام معظم رهبری نداریم و مثل ایشان تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و همه ما چه شرعا و قانونا موظف به رعایت این دستورات و دستورالعمل های  خواهیم بود. برگزارکردن و یا برگزار نکردن  مراسم یک کار کارشناسی است، کسی از جلسه عزاداری امام حسین (ع) بد اش نمی آید و همه عاشق ایشان هستند اما با چه شرایطی مراسم برگزار شود، مهم است. 
لبیک گویی #مداحان_شیرازی به فرمان رهبری پیرامون عزاداری محرم

حاج سید عباس انجوی
در خصوص برپایی مراسمات عزاداری سید الشهدا (ع) تابع رهبری هستیم و ایشان هم در این خصوص نظرشان را فرموده اند. اکنون به دلیل حفظ جان و سلامتی مردم، متولی جامعه وزارت بهداشت است و این عزیزان اگر برای برگزاری مراسم دستورالعملی ارائه بدهند و حتی دستوربه تعطیلی مراسم صادر کنند، احترام به نظرشان می گذاریم و تابع آن ها هستیم.
هر خانه ای می تواند خیمه گاه آقا امام حسین (ع) باشد و درب منزل را به نشانه احترام سیاه پوش کنند. در فضای مجازی نیز این مبحث در حال انتشار است.
نقطه نظرات با توجه به وضعیت کرونا در شهر های مختلف متفاوت است و کماکان دستوری به طور رسمی اعلام نشده است. اما با برنامه ریزی مدون و رعایت پروتکل های بهداشتی اجرای مراسم اماکن پذیر است، مراسم اخیر دعای عرفه و استقبال خوب مردم نشان ازاین موضوع دارد.
جدا از افراد متعصب مذهبی که به دنبال متشنج کردن جو جامعه هستند، مطمئن باشید کسانی که عاشق امام حسین (ع) هستند همراه با سخنان رهبر انقلاب و همگام با وزارت بهداشت خواهند بود.

لبیک گویی #مداحان_شیرازی به فرمان رهبری پیرامون عزاداری محرم

حاج حسن جوکار
در امر برگزاری مراسم عزاداری دهه محرم امسال طبق صحبت های رهبر انقلاب تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم. هیئتی ها، مسجدی ها زیر زره بین هستند و اگر به منویات مقام معظم رهبری توجه نداشته باشند، بعد از مراسمات ضرر ها متوجه همین قشر خواهد بود. اگر کسی سر یک کوه هم مرض شود آن را به هیئت نسبت می دهند. 
من فکر می کنم برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی برای هیئتی ها تجربه جدیدی است. منظورم از تجربه جدید، برگزاری مراسم در فضای باز، خیابان ها، حیاط ها و... با شیوه برگزاری متفاوت است. فضای باز امکان استفاده از اماکانات بروز مانند پرده نگار ها را فراهم می سازد.
اگر پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، نظم در اجرای مراسم رعایت شود، شاهد هیچ گونه مشکلی نخواهیم بود. 
تفکری در بعضی از هیئت ها وجود دارد که روضه خوانی، سینه زنی در فضای مسقف و در کنار یکدیگر است اما بعضی از هیئت ها با اجرای مراسم در فضا های باز و جدید آشنا هستند، تقریبا 9 سال است که شب های قدر در مدرسه امام رضا (ع) با جمعیتی بیش از 4 هزار نفر شرکت می کنم. خیلی ها فکر می کنند که تاثیر خود را نمی گذارد و به اصطلاح " گریه کنی ندارد" اما عزاداری سرجای خودش است و تاثیرات قابل توجه ای دارد.
رسانه ها هم باید این نوع مراسمات را پوشش دهند تا رعایت پروتکل ها برای همه نمایان شود.

لبیک گویی #مداحان_شیرازی به فرمان رهبری پیرامون عزاداری محرم

کربلایی بهنام زارع
در موضوع برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر نظرما، نظر حضرت آقا است. 
زارع خاطر نشان کرد: پیشنهاد بنده ترویج به نصب پرچم و عَلَم های مشکی در کوی و بر سردرخانه هاست که عاشقان امسال به سر درب منازل و مغازه ها نصب کنند تا بیش از پیش ظاهر شهرمان محرمی باشد.

لبیک گویی #مداحان_شیرازی به فرمان رهبری پیرامون عزاداری محرم

کربلایی امیر محمدی 
وقتی رهبر انقلاب فرمودند که باید تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم، دیگر نظر ما مهم نیست. هر پروتکلی که ستاد ملی مبارزه با کرونا سریع تر اعلام کنند، رعایت خواهیم کرد. معتقدیم که بنا به توصیه حضرت آقا به توسل دسته جمعی، مشعل نباید خاموش باشد و با رعایت مسائل بهداشتی مراسم عزاداری انجام شود. 

لبیک گویی #مداحان_شیرازی به فرمان رهبری پیرامون عزاداری محرم

کربلایی احسان مرادی
با توجه به صحبت های رهبری، ملاک برای هیئات مداحان و عزاداران امام حسین (ع) تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است اما به نظر من این چراغ نباید خاموش شود.این حرارت حسینی در جامعه نباید سرد بشود. آموزه های دینی به خوبی نشان می دهد که هر وقت مسلمانان در مشکلات بودند به ائمه اطهار (ع) متوسل می شدند، این توسلات مفیده و نباید که کم بشود.
 یک شیطنتی اخیرا باعث ترس مردم از مجالس ها حتی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی شده است. باید هوشیار بود تا باعث زیرسوال رفتن مراسمات در این برهه از تاریخ نشویم. انشالله که این ویروس کرونا را پشست سر بگذاریم. امام رضا (ع) می فرمایند: هرکس برای جد بزرگوارم حسین عزاداری کند، خداوند متعال در روز رستاخیز او را همراه ما اهل البیت محشور می نماید. 
انشالله امسال در ماه محرم عزاداری خوبی را برای سرور شهیدان با رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشیم. نشان دهیم می شود در سخت ترین شرایط، با رعایت کردن مسائل بهداشتی مجالس اهل البیت (ع) را برگزار کرد.

لبیک گویی #مداحان_شیرازی به فرمان رهبری پیرامون عزاداری محرم

گفتنی است ماه محرم الحرام از جمعه 31 مرداد ماه امسال آغاز می شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان