کد خبر: ۱۴۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

تولید 60 کیلوگرم ژل رویال توسط زنبوردار نمونه استهبانی

تولید ژل رویال یکی از اقدامات مقرون به صرفه است که علاوه بر آنکه در آمدزایی خوبی دارد و این محصول گرانقیمت که در صنایع دارویی از آن استفاده می شود بصورت عمده فروشی کیلویی 70 میلیون ریال خرید و فروش شده و در صورت تولید عمده توسط زنبورداران می تواند زمینه صادراتی و ارز آوری بالایی برای کشور داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی استهبان، ابوالقاسم افراسی زنبوردار نمونه استهبانی است که در شهر رونیز به فعالیت زنبورداری مشغول است،  او امسال توانسته است توسط افراد خانواده و چندی نیروی کمکی بیش از 60 کیلو گرم ژل رویال تولید کند.
مدیر جهاد کشاورزی استهبان با تشویق زنبورداران در این زمینه به صرفه اقتصادی بسیار بالای تولید ژل رویال در زنبورستان ها اشاره کرد و گفت: تولید ژل رویال یکی از اقدامات مقرون به صرفه است که علاوه بر آنکه در آمدزایی خوبی دارد و این محصول گرانقیمت که در صنایع دارویی از آن استفاده می شود بصورت عمده فروشی کیلویی 70 میلیون ریال خرید و فروش شده و در صورت تولید عمده توسط زنبورداران می تواند زمینه صادراتی و ارز آوری بالایی برای کشور داشته باشد.
 مهدی اعیان منش افزود: تولید ژل رویال اشتغال زایی خوبی دارد و هر زنبوردار باید از 10 نفر نیروی جوان در این زمینه استفاده کند.
اعیان منش با تاکید بر اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی روش‌های نوین محصولات زنبورداری با هدف خارج کردن این حرفه از تک محصولی است، ادامه داد: ژل رویال، بره موم، گرده گل و زهر زنبور از جمله محصولات زنبورداری در کنار عسل است.

نظرات بینندگان