کد خبر: ۱۴۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

پایگاه مقاومت بسیج جهاددانشگاهی فارس راه‌اندازی می‌شود

در آستانه فرا رسیدن سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، طی جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان فارس، بر راه‌اندازی پایگاه مقاومت بسیج در این نهاد انقلابی و لزوم تقویت ارتباط با سازمان‌های مختلف از طریق ظرفیت بسیج ادارات تأكید شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج ادارات و كارمندان سپاه فجر فارس، در آستانه فرا رسیدن سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، جواد قناعتی، رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس امروز، ۱۲ مردادماه با مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس دیدار و گفت‌وگو كرد.
در این دیدار سخنانی پیرامون چگونگی همكاری و تعامل جهاددانشگاهی با بسیج ادارات و همچنین اهمیت راه‌اندازی پایگاه مقاومت بسیج در این نهاد انقلابی مطالبی مطرح شد.

استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی
جواد قناعتی، رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس ضمن تبریك فرا رسیدن چهلمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی به فرمان امام راحل گفت: جهاددانشگاهی یكی از نهادهای انقلابی است كه تاكنون دستاوردهای خوبی در عرصه خدمت به نظام جمهوری اسلامی ارائه داده است.
وی با بیان اینكه سیاست ما در سازمان بسیج ادارات و کارمندان، ایجاد هم‌افزایی، تعامل و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف استان است، گفت: نكته‌ای كه مدنظر قرار داده‌ایم این است كه یكسری خدمات آموزشی، فرهنگی و اجتماعی به كاركنان بسیجی ادارات مختلف ارائه دهیم تا تعاملات میان بسیج  كاركنان دو سویه باشد.
قناعتی اظهار كرد:‌ در این زمینه می‌توانیم از ظرفیت‌های علمی و آموزشی جهاددانشگاهی برای ارائه خدمات مناسب و با كیفیت به كارمندان بسیجی ادارات و دستگاه‌های اجرایی بهره جوییم كه برای این كار آماده انعقاد تفاهم‌نامه همكاری هستیم.
وی تأكید کرد همواره نگاه ویژه‌ای به جهاددانشگاهی داشته و داریم و می‌توانیم از این فضا در جهت پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی بیشترین بهره را ببریم.
قناعتی همچنین بر لزوم راه‌اندازی پایگاه مقاومت بسیج جهاددانشگاهی فارس تأكید كرد و گفت:‌ با فعال کردن پایگاه بسیج کارکنان در جهاددانشگاهی استان امیدواریم در این زمینه نیز شاهد انجام فعالیت‌های مناسب و در خوری باشیم.
وی از رئیس جهاددانشگاهی فارس خواست تا لیست خدماتی كه می‌توانند به كارمندان و همچنین خانواده‌های كارمندان ادارات و دستگاه‌های مختلف ارائه دهند را مشخص كند و سپس ادامه داد: همچنین می‌توانیم دوره‌های آموزشی مدیریتی با محوریت جهاددانشگاهی برگزار كنیم.

تداوم میزهای خدمت جهادی
رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس همچنین گفت: یكی از اقداماتی كه در سازمان بسیج ادارات انجام می‌دهیم، شناسایی مشكلات مناطق محروم و ارزیابی آن‌هاست تا بتوانیم برای رفع این مشكلات هر كدام از دستگاه‌های اجرایی كه نیاز است را دعوت کرده و با حضور عزیزان زحمت‌کش دستگاه‌های اجرایی در میزهای خدمت جهادی، آن مشكلات را برطرف كنیم.
وی ایجاد هم‌افزایی و تقویت ارتباطات بین سازمان‌ها و نهادها و دستگاه‌های مختلف را از دیگر اهداف سازمان بسیج ادارات استان عنوان كرد و گفت: گاهی اوقات اختلاف سلیقه میان مدیران موجب می‌شود تا مشكل ایجاد شود لذا ما می‌توانیم با ایجاد انس و الفت و تقویت ارتباطات بین مدیران سازمان‌ها این مشكلات را برطرف كنیم.

اهمیت آموزش نیروهای سازمانی
مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس نیز در این دیدار بر اهمیت تقویت ارتباطات بین سازمانی تأكید كرد و گفت:‌ از آنجا كه بسیج به فرموده امام راحل لشكر مخلص خداست، می‌توانیم بهترین استفاده را از این ظرفیت داشته باشیم و از آن برای اعتلای فعالیت‌های خود بهره جوییم.
وی، اهمیت آموزش نیروهای سازمانی و تربیت نیروهای نخبه متخصص را در سازمان‌های مختلف یادآور شد و گفت: اگر قرار است كه در ادارات نیروی نخبه متخصص انتخاب كنیم می‌توانیم غیر از روال عادی فعالیت‌های دیگری را در پیش بگیریم.
بابایی با بیان اینكه در این زمینه باید فعالیت‌های آموزشی تخصصی با توجه به شرایط و نیازهای روز جامعه برای نیروها مدنظر قرار دهیم، گفت: متأسفانه یكی از نقاط ضعفی كه در برخی از سازمان‌ها مشاهده می‌شود این است كه جانشین‌پروری درستی انجام نشده است كه این ضعف را می‌توانیم با اجرای دوره‌های آموزشی مناسب و تخصصی برطرف كنیم.
رئیس جهاددانشگاهی فارس با تأكید بر اینكه تربیت نیروهای متخصص متعهد در بسیاری از سازمان‌های جایش خالی است، گفت: جهاددانشگاهی اخیراً كانون ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی را در خود جای داده است كه این كار را در استان فارس نیز تاكنون برای چند سازمان انجام داده‌ایم.
وی با یادآوری این نكته كه جهاددانشگاهی چون گرایش سیاسی ندارد می‌تواند راحت‌تر در بحث ارزیابی مدیران ورود كند، گفت:‌ دفتر اصلی كانون ارزیابی در جهاددانشگاهی تهران واقع شده است و در استان فارس نیز برای این كار هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.
بابایی با بیان اینكه جهاددانشگاهی در آینده‌پژوهی ظرفیت خوبی دارد، گفت: یكسری اقدامات و تحولات جدیدی را در بحث فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی فارس انجام خواهیم داد تا بتوانیم بهتر از قبل در این عرصه فعالیت كنیم.
وی ظرفیت خبرگزاری‌های این نهاد را یادآور شد و گفت: خبرگزاری‌های ایكنا و ایسنا می‌توانند همكاری‌های بسیار خوبی در جهت اعتلای اهداف سازمان بسیج ادارات انجام دهند و از ظرفیت آنان برای كمك به كار این سازمان استفاده خواهیم كرد.
بابایی در خصوص راه‌اندازی پایگاه مقاومت بسیج در جهاددانشگاهی فارس گفت: آمادگی راه‌اندازی این پایگاه مقاومت بسیج را در استان داریم و در این زمینه مقدمات آن را فراهم خواهیم كرد.
وی در پایان بیان كرد: جهاددانشگاهی فارس آمادگی همكاری و ارائه خدمات مختلفی اعم از آموزشی، درمانی و فرهنگی را به كاركنان بسیجی ادارات و دستگاه‌های مختلف استان دارد.
انتهای پیام

نظرات بینندگان