کد خبر: ۱۴۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
12 مرداد ماه 1399:

قربانیان کووید ۱۹در فارس به ۵۲۸ نفر رسیدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون آمار جانباختگان در فارس به ۵۲۸ نفر رسیده است.
به گزارش شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه استان فارس همچنان در وضعیت قرمز به سر می‌برد، اظهار کرد: ۱۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند و در حال حاضر آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس به ۵۲۸ نفر رسیده است.

او ادامه داد: ۱۹ شهرستان فارس در وضعیت قرمز، ۱۵ شهرستان زرد و ۲ شهرستان در وضعیت سفید هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، بیش از ۲۱۷ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۳۳ هزار و ۶۶۹ مورد مثبت شناسایی شده است.

عبدالرسول همتی افزود: هم اکنون ۸۸۷ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بخش‌های عمومی بستری هستند، علاوه بر این تعداد، ۱۲۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، ۲۹ هزار و ۴۲۷ نفر اعلام کرد.

خطر در کمین سلامت کودکانی که بخاطر ترس از کرونا واکسیناسیون نمی شوند
او با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها به علت شرایط به وجود آمده ناشی از کروناویروس، از انجام واکسیناسیون فرزندان خود امتناع می‌کنند که این امر عوارض بسیاری برای سلامت کودک به همراه دارد، گفت: اطمینان داشته باشید در مراکز بهداشتی همه اصول بهداشتی رعایت می‌شود و جای نگرانی نیست، بنابراین تزریق واکسن فرزندان خود را در زمان مشخص انجام دهید و حتی یک روز هم به تاخیر نیندازید.

انتهای پیام/


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان