کد خبر: ۱۴۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

زندانیان جرائم غیر عمد همزمان با عید سعید غدیر خم آزاد می شوند

همزمان با فرا رسیدن عید امامت و ولایت تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد مالی از محل کمک‌های موقوفات و خیرین آزاد می‌شوند.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام سید عباس موسوی در نشست مشترک شورای خیرین استان فارس که باحضور مدیر کل و معاونین سازمان زندان‌های استان فارس برگزارشد، گفت: مسلماً یکی از رسالت‌های اصلی ندامتگاه‌ها اصلاح و تربیت است که باید به آن توجه فراوان داشت.

او افزود: آموزش زندانیان و اصلاح و تربیت مجرمین نقش اساسی در جلوگیری از ارتکاب جرم دارد و هر چه مبانی تربیتی و آموزشی در زندان‌ها افزایش یابد و قوی‌تر شود قطعا شاهد کاهش جرم خواهیم بود.

مدیر کل اوقاف فارس ادامه داد: متاسفانه بسیاری از این افراد به دلیل اینکه به لحاظ اجتماعی با مشکلاتی مواجه بوده اند و از امور معنوی فاصله داشته‌اند در زندگی خود نا آگاهانه مرتکب جرم شده اند و همانطور که مشاوران و متخصصان بر آموزش و تربیت یکایک افراد جامعه تاکید دارند؛ با آموزش‌های فرهنگی قرآنی و اصول تربیت اسلامی نیز می‌توان رویکرد‌های اخلاقی درمیان زندانیان و مجرمین ایجاد کرد که موجبات تغییر در رفتار‌ها و شیوه زندگی شان پدید آورد.

موسوی با اشاره به اینکه اقدامات موثری به همین منظور و از سال‌های گذشته با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان زندان‌ها آغاز شده است، گفت: تجربه برگزاری کلاس‌های قرائت و حفظ قرآن کریم و استفاده از ظرفیت تبلیغی حوزه‌های علمیه و اعزام مبلغان روحانی به زندان‌های استان فارس در ایام مختلف سال نمونه‌های موفقی از تلاش برای آموزش، اصلاح و تربیت در ندامتگاه‌های فارس بوده است که باید تداوم یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در ادامه این نشست از تلاش‌های این اداره کل برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد مالی تاکید کرد و افزود: این کار خداپسندانه انشاالله در سه مرحله در طول سال اجرا خواهد شد و در مرحله نخست آن به مناسبت عید سعید غدیر خم، عید ولایت و امامت، تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد مالی با هماهنگی با سازمان زندان‌های استان فارس آزاد خواهند شد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه این اقدام از محل موقوفات منطبق استان و کمک‌های خیرین صورت می‌پذیرد، ابراز کرد: اسامی این افراد از سوی سازمان زندان‌ها تهیه می‌شود و شامل افرادی است که دیون آن‌ها زیر ۱۰ میلیون تومان است که با مشارکت خیرین و از محل موقوفات منطبق استان فارس تا سقف ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

مدیر کل اوقاف فارس در پایان تصریح کرد: آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد مالی تداوم خواهد داشت و به یاری خداوند در سالروز ولادت نبی مکرم اسلام و همچنین ۱۲ بهمن ماه سال جاری نیز این طرح اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است در سال گذشته اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از محل کمک‌های خیرین و موقوفات منطبق تعداد ۲۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را در این طرح با پرداخت هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال آزاد کرده بود.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان