کد خبر: ۱۴۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

مرمت خانه تاریخی ملا آقاجان الیفی در کازرون

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کازرون از مرمت فاز دوم خانه تاریخی ملا آقاجان الیفی در شهرستان کازرون خبر داد.
محمدجواد جوکاری مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کازرون با اشاره به مرمت فاز دوم خانه تاریخی ملا آقاجان الیفی در شهرستان کازرون، در این باره اظهار کرد: از محل اعتبارات گردشگری و اشتغال پایدار دهیاری روستای گردشگری الیف، با نظارت و همکاری اداره کازرون فاز دوم مرمت و بازسازی مجموعه گردشگری کله‌واری (خانه تاریخی ملا آقاجان الیفی) آغاز شد.

او ادامه داد: این عملیات شامل خاکبرداری محوطه خانه تاریخی ملا آقاجان الیفی برای تبدیل به مجموعه گردشگری است، همچنین دیوارکشی محوطه این مجموعه به مساحت ۲۰۰ مترمربع به سبک سنتی با مصالح بوم‌آورد منطقه و ساخت و اجرای در ورودی به‌صورت کاملاً سنتی با استفاده از چوب در حال اجراست.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی کازرون بیان کرد: امید است در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این مجموعه در پیشبرد رونق اقتصادی مردم روستا و بازدید گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

او با بیان اینکه مرحوم آقاجان الیفی از بزرگان، دلیرمردان و کدخدای روستای الیف بوده که در بین اهالی و روستا‌های اطراف و شهر از احترام ویژه‌ای برخوردار بوده است، ادامه داد: این بنا با مساحتی بالغ‌بر ۷۰۰ مترمربع و زیربنای ۲۲۰ مترمربع بوسیله وارثان آن مرحوم برای تبدیل به مجموعه گردشگری اهدا و به تملک دهیاری روستای الیف درآمده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان