کد خبر: ۱۴۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

احداث گلخانه، راهکار حل سریع دو چالش آب و اشتغال

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از افزایش ۱۱ درصدی سطح گلخانه‌ها در این شهرستان خبر داد.
علیرضا بصیری گفت: از مجموع ۲۰۰ هزار متر مربع سطح گلخانه‌های سبزی و صیفی، درختان میوه، نهال‌های مثمر و غیر مثمر، گیاهان زینتی و دارویی در نی ریز، بیش از ۱۲۳ هزار متر مربع آن به کشت خیار سبز اختصاص دارد که در مجموع امسال ۵ هزار تن از این محصول، تولید و روانه بازار‌های داخل و خارج از کشور می‌شود.

او با اشاره به جایگاه ویژه نی ریز در استان فارس، افزود: خوشبختانه همراه با افزایش سطح گلخانه‌ها در استان، شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی در این بخش بوده ایم بطوری که بیش از ۱۰۰ نفر از جوانان جویای کار در این گلخانه‌ها مشغول به کار شده اند.

بصیری با بیان اینکه مصرف آب در کشت گلخانه‌ای نسبت به فضای باز کاهش قابل توجهی دارد تصریح کرد: تا پیش از این، دولت، تسهیلات و مجوز‌های لازم را فقط به گلخانه‌های بیش از ۳۰۰۰ متر مربع می‌داد، اما با توجه به شرایط خاص نی ریز و تلاش‌های صورت گرفته، در حال حاضر برای گلخانه‌های ۱۰۰۰ متر مربعی هم در صورت داشتن مدارک لازم، پروانه‌ی بهره برداری صادر می‌شود وعلاوه بر این، امکان پرداخت تسهیلات بانکی برای این واحد‌ها نیز فراهم شده است.

او بیان کرد: بیش از ۲۰ در صد از محصولات تولید شده گلخانه‌های شهرستان، توسط تجار به کشور‌های حوزه خلیج فارس، عراق و روسیه صادر و بقیه برای مصارف داخلی به بازار‌های مرکز استان و مناطق همجوار ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان