کد خبر: ۱۴۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

دل یک شهید در آسمان مشهد/مادر دلم زیارتی ناب می‌خواهد

شهيد "عزت الله به نشین" تیرماه 1345 در خانواده اي مذهبي دیده به جهان گشود. مادرش در خاطره ای می گوید: «روزهای آخر که می خواست دوباره به جبهه برود مدام می گفت: مادر دلم زیارتی ناب می خواهد... دوست دارم به زیارت آقایم علی ابن موسی الرضا (ع) بروم...» متن زندگی نامه این شهید بزرگوار را در نوید شاهد بخوانید.
به گزارش شیرازه، شهيد "عزت الله به نشین" 19 تیرماه 1345 در خانواده اي مذهبي و مستضعف دیده به جهان گشود. 4 ساله بود که پدر خود را از دست داد و در 7 سالگی راهی مدرسه شد.

دوران تحصیلی
دوران ابتدائي و راهنمائي را با موفقيت پشت سر گذاشت. سال اول دبیرستان را با نمرات خوب گذراند ولی به علت مشکلات خانواده از ادامه تحصیل باز ماند. او با برادر بزرگش "شکرالله" مشغول کار شدند. شکرالله سه سال از عزت الله بزرگتر بود. آن دو با هم در جلسات مذهبي و نماز جماعت، سخنراني حاج سيد حسين آيت الهي و... شرکت می کردند.

شهادت برادر

 سال 1356-1357 با اوج گيري انقلاب اسلامي در تظاهرات و راهپيمائي ها شرکت می کردند. با پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحویلی برادرش "شکرالله" از ابتداي جنگ در جبهه ها حضور داشت. او هرگاه به مرخصي مي آمد "عزت الله" را تشويق مي کرد که سرپرستي خانواده را داشته باشد تا اینکه شکرالله در عمليات والفجر2 به شهادت رسید. عزت الله پس از شهادت برادرش، سلاح را به دست گرفت و راهی جبهه شد. پس از مدتی در ارگان "بنياد 15 خرداد" استخدام شد و مدت 2 سال در اين بنياد خدمت کرد و دراین مدت نیز در جبهه حضور داشت. او مسئول گروه و عضو شورای مقاومت يعقوب در پايگاه خاتم النبیین نیز بود . عزت الله پس از چندی با سپاهيان حضرت محمد (ص) روانه جبهه شد.
دل یک شهید در آسمان مشهد/مادر دلم زیارتی ناب می‌خواهد

دل شهیدی در آسمان مشهد
مادرش در خاطره ای می گوید: «روزهای آخر که می خواست دوباره به جبهه برود مدام می گفت: مادر دلم زیارتی ناب می خواهد... دوست دارم به زیارت آقایم علی ابن موسی(ع) بروم... ان شاالله بعد از این عملیات اول به زیارت آقا می روم و بعد به خانه می آیم. بله آقا علی بن موسی رضا (ع) او را طلبید...»

شهادت
وی سرانجام در 11 مرداد ماه 1367 در عمليات پاکسازي جاده اهواز خرمشهر و شلمچه مجروح وپس از انتقال به بيمارستان مشهد در جوار مرقد مطهر ثامن الحجج به شهادت رسيد.

انتهای متن/
منبع: پرونده فرهنگی، مرکز اسناد ایثارگران فارس و سایت نوید شاهد فارس

نظرات بینندگان