کد خبر: ۱۴۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

تلف شدن 18 راس احشام بر اثر مسموميت با آب شرب/ مهار آتش سوزی در ارتفاعات جنگل" بناب" ارسنجان، با كمك پليس/ توقیف 146 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در"کازرون"/ پلمب 22 واحد صنفي متخلف در داراب

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

  به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف 55 راس گوسفند قاچاق در"ممسنی"

فرمانده انتظامی "ممسنی" از کشف 55 راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و 650 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمدهاشم قسام" بیان کرد: ماموران انتظامي اين شهرستان حين اجراي ايست بازرسي مقطعی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

سرهنگ"قسام" با بيان اينكه ماموران در بازرسي از آن خودرو، موفق به کشف 55 راس گوسفند قاچاق شدند، افزود: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را یک میلیارد و 650 میلیون ریال برآورد كرده‌اند.

فرمانده انتظامي شهرستان "ممسنی" با اشاره به اینکه متهم قصد انتقال احشام به خارج از کشور داشته است، تصريح كرد: راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

بي احتباطي در كوهنوردي منجر به فوت شد

فرمانده انتظامي "سپيدان" گفت: فردي بر اثر سقوط از كوه‌هاي اطراف روستاي "هرايجان" اين شهرستان، جان خود را از دست داد.

سرهنگ "احمد فداکار " بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر سقوط از كوه‌هاي اطراف روستاي "هرايجان" شهرستان سپيدان، بلافاصله يك تيم از عوامل انتظامي به همراه ديگر نيروهاي امدادي به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ "فداکار " عنوان داشت: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مشاهده كردند 2 نفر براي تفريح و چيدن داروهاي‌هاي گياهي به كوه رفته‌اند كه يكي از آنها به دليل نامعلوم به پائين سقوط و فوت كرده است.

فرمانده انتظامي شهرستان سپيدانبا اشاره به اينكه جسد متوفي براي سير مراحل قانوني تحويل پزشك قانوني شد، از شهروندان خواست حتي الامكان از سفر به مناطق كوهستاني صعب العبور بپرهيزند تا شاهد حوادث دلخراش نباشيم.

افزايش 191درصدي کشفيات مواد مخدر در"خرامه"

فرمانده انتظامي "خرامه" از افزايش 191 درصدي کشفيات مواد مخدر طي 4 ماهه اول سال جاري خبر داد

سرهنگ "زمان‌اله کریمی" در تشريح اين خبر گفت: در راستاي تداوم اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز، ماموران اين فرماندهي موفق به کشف 47 كيلو و 500 گرم انواع مواد مخدر طي چهار ماهه اول سال جاري شده‌اند.

سرهنگ "كريمي" با اشاره به اينكه به همت کارکنان سخت‌کوش اين فرماندهي ما شاهد افزايش 191 درصدي کشفيات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ايم، گفت: برقراري آرامش و ارتقاء احساس امنيت، مهمترين خواسته شهروندان از پليس است؛ پس ما با مشاركت و همكاري مردم در اين زمينه قدم برمي‌داريم.

وي ضمن تقدير و تشکر از عملکرد خوب کارکنان اين مجموعه، تصريح کرد: پليس در راه مبارزه با جرايم به صورت شبانه روزي فعاليت مي‌كند.

کشف 26 رأس احشام مسروقه در "فیروزآباد"

فرمانده انتظامی شهرستان "فیروزآباد" از کشف 26 رأس احشام مسروقه به ارزش 500 ميليون ريال خبر داد.

سرهنگ "مهدی جوکار"  بيان كرد: ماموران پلیس آگاهی از وقوع سرقت احشام در یکی از روستاهای اين شهرستان مطلع و کنترل محورهای مواصلاتی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با کنترل محورهای مواصلاتی اين شهرستان، موفق شدند در اين خصوص یک دستگاه كاميون حامل احشام را توقیف كنند.

سرهنگ "جوكار" با اشاره به اينكه در بازرسي از آن خودرو، 26 رأس احشام مسروقه كشف شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مكشوفه، 500 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد با بيان اينكه تلاش برای دستگیری همدستان سارق ادامه دارد، از دامداران درخواست کرد: نسبت به ایمن سازی محل‌های نگهداری احشام و نصب دوربین مداربسته در اطراف آن اقدام کنند.

موبايل قاپ روانه زندان شد

رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري موبايل قاپ حرفه‌اي و كشف 30 فقره سرقت از وي در شيراز خبر داد.

سرهنگ "كاووس حبيبي" گفت: در پي مراجعه تعدادي از شهروندان به پليس آگاهي استان مبني بر اينكه در خيابان حين صحبت كردن با گوشي موبايل بودم كه ناگهان راكب يك دستگاه موتورسيكلت تلفن را از دستم قاپيد و متواري شد، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.

وي افزود: كارآگاهان پليس آگاهي با تقويت كنترل و مراقبت‌هاي نامحسوس و اقدامات فني، سارق سابقه‌دار موبايل قاپی را شناسايي و در يك عمليات ضربتي آن را در مخفيگاهش دستگير كردند.

سرهنگ "حبيبي" اظهار كرد: پس از انتقال سارق به پليس آگاهي و در مواجه با ادله و مستندات پليس، چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشت و به 30 فقره موبايل قاپي در شيراز اقرار كرد.

رئيس پليس آگاهي استان با بيان اينكه متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، گفت: شهروندان بايد حتي الامكان از عبور و مرور در مكان‌هاي خلوت به ويژه در ساعات پاياني شب خودداري و در زمان صحبت با موبايل، مواظب اطراف و افراد مظنون باشند و از قرار دادن آن در جيب پشت شلوار خودداري كنند.

پلمب 22 واحد صنفي متخلف در داراب

فرمانده انتظامي "داراب" از پلمب 22 واحد صنفي متخلف در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در دور دوم شیوع ویروس کرونا خبر داد.

سرهنگ "علیرضا نوشاد" در تشريح اين خبر گفت: مأموران دايره نظارت بر اماكن عمومي این شهرستان به همراه نمايندگان اداره بهداشت و درمان، صنعت و معدن و اتاق اصناف در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با توجه به شیوع کرونا ویروس وبه منظور قطع زنجیره انتقال ویروس، از تعدادي واحد صنفي بازديد كردند.

وی افزود: در اجراي اين طرح بیش از 250 واحد صنفي در شهر بازديد و در اين زمينه تعداد 22 واحد صنفی به دلیل عدم رعايت پروتکل هاي بهداشتي و ديگر تخلفات پلمب شدند و 56 واحد نيز به علت نداشتن ضوابط لازم اخطار کتبی و تذکر دریافت کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب با اعلام تداوم و تشديد اينگونه اقدامات كنترلي و نظارتي پليس با توجه به شيوع ويروس كرونا در اين ايام، از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفي، موضوع را سريعاً به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

5 هكتار از منابع طبيعي در آتش سوخت/ اطفا حريق با كمك نيروي انتظامي

فرمانده انتظامي "جهرم" گفت: 5 هكتار از مراتع و جنگل‌هاي واقع در اطراف كوه‌هاي روستاي "همنده" اين شهرستان به دليل نامعلوم در آتش سوخت.

سرهنگ "افشين حيدري"  گفت: مأموران انتظامي بخش "سيمكان" شهرستان جهرم از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع طبيعي اطراف كوه‌هاي "همنده" مطلع شدند.

وي ادامه داد: بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادي در محل حاضر و مشاهده كردند اين مراتع بنا به عللي نامعلوم طعمه حريق شده و در حال سوختن است.

فرمانده انتظامي شهرستان "جهرم" اظهار كرد: با تلاش كاركنان نيروي انتظامي، اداره منابع طبيعي، آتش نشاني، بسيج و اهالی محل، پس از ساعت‌ها تلاش حریق مهار شد.

سرهنگ "حيدري" با بيان اينكه براساس اعلام كارشناسان مربوطه در اين آتش سوزي، 5 هكتار از منابع و مراتع طبيعي از بين رفته و سوخته است، تصريح كرد: در اين خصوص كاركنان نيروي انتظامي در مهار آتش، با تلاش و كوشش فراوان از جان مايه گذاشتند.

توقیف 146 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در"کازرون"

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف 146 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي طي 15 روز گذشته خبر داد.

سرهنگ "اسماعیل زراعتیان" گفت: طرح‌های مختلف ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف افزایش احساس امنیت و برخورد با وسايل نقليه متخلف در شهرستان کازرون اجرا شد.

وي افزود: در اجراي اين طرح 15 روزه، ماموران موفق شدند 97 دستگاه خودرو و 49 دستگاه موتورسيكلت متخلف كه باعث ایجاد بی نظمی و برهم زدن آرامش شهروندان در سطح شهرستان شده بودند توقیف و به پارکینگ انتقال دهند.

سرهنگ "زراعتیان" افزود: حرکات نمایشی و مارپیچ، چند تخلف همزمان، سرعت غیر مجاز و فاقد پلاك بودن بعضي از وسايل نقليه از ديگر تخلفات رانندگان وسايل نقليه بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: موتورسیکلت سوارانی که دارای تخلفات حرکت در پیاده رو ها، حرکت خلاف جهت، تولید عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف، حرکات نمایشی و مارپیچ، تک چرخ و دور درجا و نداشتن کلاه ایمنی باشند، برای بار اول یک هفته توقیف و برای بار دوم به مدت یک ماه توقیف خواهند شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه اجرای اینگونه طرح‌ها باعث افزایش رضایتمندی شهروندان شده است، خاطر نشان كرد: طرح برخورد با وسایل نقلیه متخلف و مزاحم یکی از اولویت‌های انتظامی شهرستان کازرون می باشد.

برگزاری مراسم دهه ولایت در ستاد انتظامی استان فارس

مراسم دهه ولایت، بصیرت دینی و اخلاق در سالن غدیر ستاد انتظامی استان برگزار شد.

 این مراسم با حضور آیت الله "سید شرف الدین ملک حسینی" عضو خبرگان رهبری، سردار "رهام بخش حبیبی" فرمانده انتظامی استان فارس و جمعی از کارکنان انتظامی در سالن غدیر برگزار شد.

در این مراسم، آیت الله ملک حسینی پیرامون دهه ولایت، موضوع امامت و عید غدیر خم مطالبی را برای حاضران بیان کردند.

آتش سوزی در ارتفاعات جنگل" بناب" ارسنجان، با كمك پليس مهار شد

فرمانده انتظامی "ارسنجان" از وقوع آتش سوزی 50 هكتار از مراتع طبیعی و جنگلی در ارتفاعات جنگل "بناب" این شهرستان و مهار آن با كمك پليس خبر داد.

سرهنگ "محمدعلی فرهادی " با اعلام این خبر گفت: روز گذشته در پی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی110 مبنی بر وقوع آتش سوزی مراتع و ارتفاعات جنگل "بناب"، بلافاصله ماموران انتظامي به همراه عوامل امدادي این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: گزارش ماموران انتظامی در محل حادثه حاکی از آن است كه بنا به عللی بیش از 50 هکتار از مراتع طبیعی در ارتفاعات مذكور دچار آتش سوزی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با بیان اینکه علت آتش سوزی توسط پلیس در دست بررسی است، افزود: این آتش سوزی توسط كاركنان نيروي انتظامي، نیروهای مردمی، منابع طبیعی، محیط زیست و عوامل آتش نشانی بدون خسارت جانی مهار شد.

سرهنگ "فرهادی" حفاظت از منابع طبیعی و سرمایه‌های ملی را وظیفه همگان دانست و توصیه کرد: گردشگران و هموطنان عزیز که جهت گردش و تفریح به جنگل‌ها مي‌روند با توجه به پوشش گیاهی و خشک بودن علوفه و شاخ و برگ درختان، از روشن کردن آتش در این محل‌ها جدا خودداری کنند.

تلف شدن 18 راس احشام بر اثر مسموميت با آب شرب

فرمانده انتظامی "فسا" از تلف شدن 18 راس احشام به علت مسمومیت با آب شرب خبر داد.

سرهنگ "فرج رستمی"  در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر اتلاف گله گوسفند در یکی از روستاهای حوزه استحفاظی، ماموران بلافاصله براي بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی انجام شده مشخص شد تعداد 18 راس گوسفند بر اثر استفاده از آب شرب آغشته به کود شیمایی تلف شده‌اند.

سرهنگ "رستمی" خاطر نشان كرد: ارزش ریالی احشام تلف شده برابر نظر كارشناسان، 600 میلیون ریال برآورد شده است.

سد "رودبال" قرباني گرفت

فرمانده انتظامی "استهبان" گفت: شخصي به هويت معلوم بر اثر بی احتیاطی در سد "رودبال"، غرق شد و جان باخت.

سرهنگ "حسين اكبرپور" بيان كرد: در پی اعلام مركز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع غرق شدگی در سد "رودبال" اين شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادي به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی های اولیه مشاهده کردند، فردي به هويت معلوم به علت آشنا نبودن با فنون شنا در رودخانه مذكور غرق و فوت كرده است.

سرهنگ "اكبرپور" خاطر نشان كرد: به آب زدن بدون آگاهي از عمق آن و نداشتن مهارت كافي در فنون شنا از مهمترين دلايل غرق شدگي است كه مي‌طلبد شهروندان به توصيه و هشدارها توجه كافي كنند تا شاهد حادثه تلخ براي خانواده‌ها نباشيم.

معاون اجتماعی شهرستان "جهرم" آسمانی شد

معاون اجتماعی شهرستان جهرم دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم "مهدی ایزدیان" معاون اجتماعی شهرستان جهرم روز گذشته بر اثر سکته قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

سردار "رهام بخش حبیبی" فرمانده انتظامی استان فارس با صدور پیامی درگذشت این همکار خدوم و زحمت کش را تسلیت گفت.

همچنین مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس ضمن عرض تسلیت به مناسبت این ضایعه دردناک، غفران و رحمت الهی برای این همکار زحمت کش و صبر جمیل برای خانواده و بازماندگان آن مرحوم را از خداوند متعال مسألت دارد.

روحش شاد و یادش گرامی باد ...

گروه استان‌ها- فارس- به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، اقلام بهداشتی و ضدعفونی در میان کارکنان انتظامی شهرستان داراب توزیع شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، به منظور ارائه خدمات مطلوب به کارکنان و خانواده‌های آنان، بسته‌هاي بهداشتی و ضد عفونی، توسط معاونت بهداد شهرستان داراب بین آنان توزیع گردید.

انتهای پیام/


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان