کد خبر: ۱۴۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

تامین برق پایدار شمال فارس با احداث پست حسن آباد اقلید

به منظور تأمین برق پایدار در شمال استان فارس، یک دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت ۱۶۰ مگاولت آمپر در ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت پست حسن آباد اقلید بر روی فونداسیون قرار گرفت.
به گزارش شیرازه، محمد حبیب‌آگهی سرپرست طرح پست‌های انتقال شرکت برق منطقه‌ای استان فارس با تشریح اهمیت راه اندازی این طرح برای تامین و انتقال برق در شمال استان فارس، اظهار داشت: این طرح در قالب پروژه‌های دارای اولویت اجرا شده و به زودی جهت حفظ پایداری شبکه انتقال برق در شرایط حساس راه اندازی می‌شود.
تامین برق پایدار شمال فارس با احداث پست حسن آباد اقلید
او  با بیان اینکه مراحل نهائی نصب تجهیزات در پست ۲۳۰ کیلوولت حسن آباد در حال انجام است افزود: این پست به زودی وارد شبکه و مدار تامین برق می‌شود و بخش وسیعی از مناطق شمال استان فارس را تحت پوشش قرار خواهد داد.

سرپرست طرح پست‌های انتقال شرکت برق منطقه‌ای استان فارس زمان قابل پیش‌بینی برای راه‌اندازی نهایی این ترانسفورماتور را آبان ۹۹ اعلام کرد و گفت: مراحل نصب و آماده سازی ترانسفورماتور و تجهیزات پست در ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت حسن آباد هم اکنون در حال انجام است و با برنامه ریزی انجام شده جهت تأمین به موقع نقدینگی، به یاری خداوند متعال در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.

حبیب آگهی هزینه خرید و نصب و راه‌اندازی این پست را ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از جمله اهداف اصلی اجرای این طرح افزایش قابلیت اطمینان شبکه در منطقه آسپاس شهرستان اقلید و رفع افت ولتاژ شبکه در شمال استان فارس است.

سرپرست طرح پست‌های انتقال شرکت برق منطقه‌ای استان فارس اهمیت تامین و توزیع برق در شهرستان اقلید و شمال فارس را یاد آور شد و گفت: شمار فراوانی از مشترکان برق شهری و روستایی در این منطقه از استان فارس هستند و تقویت زیر ساخت‌های تامین و انتقال برق در این منطقه از اهمیت به سزایی برخوردار است.

او همچنین با بیان اینکه احداث پست‌های انتقال در شبکه، از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت: هزینه کرد در این بخش نوعی سرمایه گذاری بلند مدت و بهینه سازی زیر ساخت‌ها است، که باعث جلوگیری از افت ولتاژ و افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه انتقال می‌شود.

حبیب آگهی همچنین با تاکید بر لزوم مصرف بهینه برای عبور از نقطه اوج مصرف تابستانی و در اولویت قرار دادن برنامه‌های مدیریت مصرف گفت: مصرف کنندگان و مشترکان برق با در اولویت قرار دادن برنامه‌های مدیریت مصرف ما را در گذر از تابستان پر مصرف و روز‌ها و هفته‌های باقی مانده یاری می‌کنند، متخصصان و مهندسان در شرکت برق منطقه‌ای استان فارس نیز با استفاده از تجهیزات فنی و دانش روز برای تبادل بهینه انرژی برق در بخش‌های مختلف شبکه و تلاش برای افزایش پایداری و قدرت مانور شبکه می‌کوشند تا بدون داشتن برنامه خاموشی از تابستان و روز‌های پر مصرف عبور کنیم.

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان