کد خبر: ۱۴۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

تمدید مهلت ثبت نام «بیست و پنجمین جشنواره قرآنی دانشگاهیان وزارت بهداشت، تا پايان شهريورماه

مهلت ثبت نام «بیست و پنجمین جشنواره قرآنی دانشگاهیان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی «یادواره سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی» تا پايان شهريورماه سال99 تمدید شد.
به گزارش شیرازه، عطاءاله امیدواری رئیس اداره توسعه فعالیت های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مهلت ثبت نام در بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت با توجه به شیوع ویروس کرونا تا پایان شهریور ماه تمدید گردید.تا کنون نزدیک به 3000 نفر از مجموع اساتید ، کارکنان و دانشجویان در این دوره از جشنواره شرکت کرده اند.

رئیس مرکز توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، در سال ۹۹ تحت عنوان یادواره شهید سپهبد « حاج قاسم سلیمانی» و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود. 

این قاری ممتاز کشوری بیان کرد: این مسابقات در سه مرحله دانشگاهی، کشوری و ملی و در  9 بخش شامل: بخش‌های آوایی، معارف قرآنی، پژوهشی، فناوری، ادبی، هنری ، گروهی ، ویژه و تیمی و در رشته های متعدد و متنوع برگزار می گردد و هر فرد می تواند در هر بخش صرفا در یک رشته  شرکت نماید.

امیدواری افزود: از تمامی دانشجویان، کارکنان و اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست تا با حضور فعال و پررنگ خود در این جشنواره، باز هم افتخارآفرینی کرده و روند قهرمانی‌های پی در پی این دانشگاه را ادامه دهند.

رئیس اداره توسعه فعالیتهای قرآنی دانشگاه در ادامه افزود: همچون سنوات گذشته امتياز آموزش ضمن خدمت جهت كاركنان و امتیاز فرهنگی جهت اساتید و دانشجویان در نظر گرفته شده است.
او اضافه کرد: با مصوبه هیات ممیزه، امسال برای اساتید و اعضای هیات علمی که در این جشنواره شرکت کنند، امتیاز ارتقای فرهنگی در نظر گرفته می شود که در صورت کسب رتبه برتر در جشنواره، امتیاز بیشتری کسب خواهند کرد. 

عطاء اله امیدواری در خصوص  رشته وبخش های این جشنواره بیان داشت : یکی از بخش‌هایی که در این دوره برای نخستین بار به جشنواره اضافه شده بخش ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی است که ویژگی خاص آن نیز حضور عموم مردم در این بخش است.

وی در ادامه افزود بخش ویژه سردار سلیمانی پنج رشته شعر، داستان، نماهنگ، اپلیکیشن و مقاله‌نویسی دارد و تمام شهروندان اعم از دانشجویان می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند. وهدف از برگزاری این بخش آشنایی با آرمان، رشادت ها، زندگی وشخصیت ممتاز سردار شهید سلیمانی است.

رئیس اداره توسعه فعالیتهای قرآنی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات وآزمون  در شرایط کرونا گفت تمهیداتی برای برگزاری دوره ها در نظر گرفته شده که برخی مسابقات به صورت حضوری وبرخی به صورت غیر حضور برگزار می گردد. 

امیدواری گفت: هرچند در شرایط فعلی امکان برگزاری مراسم و جلسات حضوری، میسر نیست اما فعالیت های قرآنی تعطیل نشده بلکه سبک و سیاق آن تغییر کرده و به شکل جدید در حال انجام است.

این قاری ممتاز کشوری ادامه داد: برگزاری دوره مجازی تدبر در قرآن ، طرح با قرآن در رمضان، دوره آموزش مجازی صوت و لحن قرآن کریم ویژه برادران ،دوره آموزش  مجازی حفظ قرآن کریم ویژه خواهران،  برگزاری محافل مجازی قرآن کریم در مراکز بیمارستانی ودرمانی درگیر با ویروس کرونا به مناسبت پاسداشت مدافعین سلامت و....از دیگر برنامه های اجرا شده  این اداره در سال جاری  است.

رئیس اداره توسعه فعالیتهای قرآنی در پایان  افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی farhangi.sums.ac.ir  ضمن اطلاع از موضوعات و ضوابط مندرج در آیین نامه، فرآیند ثبت نام خود را تکمیل نمایند.همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می ‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۲۱۲۲۶۴۸-۳۲۱۲۲۶۵۶-۳۲۱۲۲۶۵۱- ۰۷۱ تماس بگیرند. 

لازم به ذکر است ، دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق شده، در پنج جشنواره پیاپی قرآن و عترت وزارت بهداشت، جایگاه نخست مسابقات را کسب کند.

تمدید مهلت ثبت نام «بیست و پنجمین جشنواره قرآنی دانشگاهیان وزارت بهداشت، تا پايان شهريورماه




انتهای پیام/

نظرات بینندگان