کد خبر: ۱۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

شهرک صنعتی شیراز جزو 4 شهرک بزرگ کشور

قائم مقام شركت شهرك‌هاي صنعتي فارس گفت: شهرك صنعتي بزرگ شيراز با بيش از یک‌هزار و 400 هكتار مساحت جزو چهار شهرك صنعتي بزرگ كشور است.

به نقل از روابط عمومی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان فارس، مصطفي هاشمي در جلسه مشترك صنعتگران و اعضاي هيئت امناي شهرك صنعتي بزرگ شيراز با معاون برنامه‌ريزي استانداري فارس اظهار داشت: هم‌اكنون بيش از 750 واحد صنعتي با اشتغال حدود 11 هزار نفر در شهرك صنعتي بزرگ شیراز به فعاليت مي‌پردازند كه 56 درصد از اشتغال و تعداد واحدهاي صنعتي در شهرك‌هاي صنعتي این استان در شهرك صنعتي شیراز مستقر هستند.
وي افزود: در افق توسعه اين شهرك تا سال 1395 بيش از 3 هزار واحد صنعتي با اشتغالزايي 30 هزار نفر در اين شهرك صنعتي مستقر می‌شود كه اين موضوع لزوم تعامل و همكاري دستگاه‌هاي اجرايي این استان را براي ارائه خدمات مي‌طلبد.
این مسئول اضافه کرد: تسريع در انجام تكاليف قانوني دستگاه‌هاي اجرايي مي‌تواند بخش بسیاری از مشكلات را كاهش دهد.
هاشمي با اشاره به مصوبه هيئت دولت در مورد تامين زيرساخت‌هاي موجود در شهرك‌هاي صنعتي توسط دستگاه‌هاي اجرايي گفت: بر اساس اين مصوبه، دستگاه‌هاي زيرساختي نظير آب، برق، گاز و راه بايد امكانات و زيرساخت‌هاي موجود را تا ورودي واحدهاي صنعتي تامين و تحويل دهند كه اجراي كامل اين مصوبه مي‌تواند مشكلات را كاهش دهد.
وي در ادامه يكي از مهم‌ترين مشكلات شهرك صنعتي بزرگ شيراز را تامين آب براي واحدهاي صنعتي برشمرد و تصریح کرد: براي حل اين مشكل نيازمند تعامل و همكاري دستگاه‌هاي اجرايي مسئول هستيم.
هاشمي در ادامه با بيان اينكه در يك سال اخير گام‌هاي موثري در راستای توسعه كيفي در شهرك صنعتي بزرگ شيراز برداشته شده است، خاطرنشان کرد: برخي از اين اقدامات نظير استقرار شعبه تامين اجتماعي، بانك صنعت و معدن، صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع كوچك و دانشگاه صنعت و معدن براي نخستين بار در شهرك‌هاي صنعتي كشور در شهرك صنعتي بزرگ شيراز ايجاد شده است.
انتهای پیام/85

نظرات بینندگان