کد خبر: ۱۴۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
به زودی:

صادرات ۱۲ هزار تن آلومینیوم از فارس

استاندار فارس گفت:برای نخستین بار ١٢ هزار تن آلومینیوم از فارس صادر و سبب ارتقای جایگاه صادراتی استان در کشور خواهد شد.
به گزارش شیرازه، استاندار فارس در نشست کارگروه توسعه و صادرات استان گفت: زمانی که قیمت ارز بالا باشد اشتیاق برای صادرات بیشتر خواهد شد و باید از این ظرفیت برای صادرات بیشتر استفاده شود.
عنایت الله رحیمی با بیان این که امروز کشور با مشکلات مختلف در حوزه اقتصاد و بخش عمده در حوزه واردات و صادرات روبه رو است افزود: کشور در یک حالت جنگی در زمینه اقتصاد قرار دارد و بخش خصوصی باید در همه جا در کنار دولت باشد.
وی گفت: با وجود مشکلات موجود در کشور، استان فارس در زمینه‌های مختلف موفقیت‌های زیادی داشته است که از آن جمله، در کنار رشد ٣ برابری صادرات غیر نفتی در ٧ سال گذشته، به زودی و برای نخستین بار صادرات ١٢ هزار تن آلومینیوم انجام و سبب ارتقای جایگاه صادراتی فارس در کشور خواهد شد.
استاندار فارس به برگشت ارز حاصل از صادرات نیز اشاره کرد و گفت: میزان برگشت ارز حاصل از صادرات در فارس ٢٦ درصد و میانگین کشوری آن ٢٨ درصد است که طبق بخشنامه بانک مرکزی باید تا ١٧ مرداد صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات را برگشت دهند.
رحیمی افزود: برای رفع مشکلات صادرکنندگان، دو نشست با رئیس بانک مرکزی و معاون رئیس جمهور به همراه کمیسیون اقتصادی مجلس در چند روز آینده برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس 
انتهای پیام/
نظرات بینندگان